اقتصادی

صعود طلای جهانی ماندنی نشد

قیمت جهانی طلا روز سه‌شنبه کاهش یافت زیرا دلار قوی‌تر شد و انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره باعث کاهش جذابیت این فلز گرانبهای بدون بازده شد.

به گزارش ترندونی، قیمت هر اونس طلا 6 ساعت است. طلا صبح با 1.9 درصد کاهش به 1785 دلار و 60 سنت رسید، در حالی که طلا در بازار آمریکا با 0.11 درصد کاهش به 1786 دلار و 60 سنت رسید. شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافت و شمش دلار را برای خریداران خارجی گرانتر کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته گفت که بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره در سال آینده برای مهار تورم ادامه خواهد داد. سایر بانک های مرکزی بزرگ نیز همین موضوع را برجسته کرده اند. اگرچه طلا به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می شود، اما نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری فلزات گرانبها را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کووید-19 در بازارهای پکن در حال گسترش است و به سرعت در مرکز مالی شانگهای در حال گسترش است که می تواند منجر به لغو جلسه هفتگی فروش سهام شود.

در سایر فلزات گرانبها، نقره به 22.94 دلار، پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 981 دلار و پالادیوم 0.2 درصد کاهش یافت و به 1665 دلار و 26 سنت رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا