عمومیکسب و کار ایرانی برتر

همه چیز درباره ی ایزوگام نقره ای رنگ

چرا ایزوگام به رنگ نقره ای است، این سوالی است که شاید برای بعضی از افراد به وجود آمده باشد. همان طور که می دانید ایزوگام، نوعی پوشش ضد نم و رطوبت هست برای عایق بندی پشت بام و غیره که مانع از نفوذ آب می شود. در سال های اخیر، ایزوگام، جایگزین قیر شده و استفاده از آن افزایش یافته است.

در این مقاله می خواهیم به اینکه ایزوگام از چه موادی تشکیل شده و انواع آن بپردازیم. همچنین بتوانیم هنگام نصب ایزوگام، بهترین ایزوگام برای پشت بام ساختمان خود را در نظر بگیریم.

رنگ ایزوگام نقره ای است چرا؟

 

ایزوگام های مورد استفاده در پشت بام یا دیوارهای بیرونی ساختمان، نقره ای رنگ است. چون ایزوگام باید کارایی لازم را در برابر شرایط مختلف جوی داشته باشد، لایه های مختلفی دارد که هر کدام برای کاربری خاصی در آن قرار گرفته اند. یکی از این لایه های ایزوگام که در ایزوگام دو لایه به کار رفته در بام ساختمان ها قابل مشاهده است، یک لایه فویل است و به رنگ نقره ای دیده می شود.

چرا ایزوگام به رنگ نقره ای است؟

 

اینکه چرا ایزوگام به رنگ نقره ای است، برای این است که این رنگ، بیشترین بازتاب نور را دارد. به همین خاطر کمترین گرما و اشعهه خورشید در ایزوگام جذب خواهد شد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که امکان خرید ایزوگام های طرح دار هم برای خریداران وجود دارد. این ایزوگام ها به جای سطح نقره ای رنگ، یک لایه طرح دار یا دارای عکس روی آن را پوشانیده شده است.

لایه‌های تشکیل دهنده‌ی ایزوگام

ایزوگام از چند لایه تشکیل شده است. لایه‌های تیشو و لایه‌های قیر صنعتی یا طبیعی و لایه فویل. هر یک از این لایه‌ها وظایف مختلفی را بر عهده دارند. لایه‌ی بیرونی ایزوگام که با فویل پوشانیده می‌شود و این نوع ایزوگام به ایزوگام فویل دار مشهور است، به دلیل محافظت از لایه‌های زیرین ایزوگام در برابر تابش اشعه خورشید است.

اشعه‌های خورشید حاوی امواج ماورای بنفش هستند که تابش طولانی مدت آن‌ها به لایه‌های زیرین ایزوگام باعث از بین رفتن و کاهش عمر و کیفیت آن می‌شود. به همین دلیل با استفاده از یک لایه فویل محافظ، از این آسیب جلوگیری می‌شود.

مزایای دیگر فویل روی ایزوگام

مزیت دیگر فویل روی ایزوگام این است که اشعه‌ی مادون قرمز خورشید نیز امکان تابش و جذب و تبدیل به گرما در ساختمان را نخواهد داشت و در نتیجه فضای داخلی خانه‌ها در تابستان کمتر گرم خواهد شد و در نتیجه انرژی کمتری برای سرمایل مصرف می‌شود.

همچنین این لایه‌ی بیرونی، این مزیت را دارد که اگر آسیب ببیند یا سوراخ شود، محل خرابی ایزوگام را به آسانی می‌توان تشخیص داد و نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.

برای اطلاع بیشتر از خرید ایزوگام یزد کلیک کنید

کاربردهای ایزوگام طرح دار:

از ایزوگام طرح دار با طرح آجرنما، جهت زیباسازی ساختمان می‌توان استفاده کرد. همچنین به دلیل اینکه ایزوگام طرح دار در مقابل پرتوهای فرابنفش خورشید مقاومت بالایی دارد؛ کاربردهای صنعتی زیادی دارد. به علاوه ایزوگام طرح دار مانع از بازتابش نور خورشید و آزار عابران و ساکنین مجاور ساختمان است. در آخرین مورد از کاربرد ایزوگام طرح دار می‌توان به زیباسازی دیوارها کاربرد دارد.

ایزوگام طرح دار برای مکان‌های زیر کاربرد دارد:

  • ایزوگام طرح دار برای کف استخر
  • ایزوگام طرح دار برای زمین های ورزشی
  • ایزوگام طرح دار برای دیوارها طرح دار چوبی و سنگی
  • ایزوگام طرح دار برای پارکینگ ها
  • ایزوگام طرح دار برای شیروانی ها
  • ایزوگام طرح دار برای سقف و بام ها
  • ایزوگام طرح دار برای معابر عمومی
دکمه بازگشت به بالا