اقتصادی

پروازهای فروردین ماه ۲۶۴ روز تاخیر داشت!

ایرلاین های داخلی در ماه آوریل با تاخیرهای عجیبی مواجه می شوند به طوری که بهترین ایرلاین ها بیش از یک ساعت تاخیر دارند و میانگین تمام پروازها 81 دقیقه است.

به گزارش ترندونی، تاخیرهای طولانی در پروازهای مسافربری یکی از معضلاتی است که همیشه کم و بیش مردم فرودگاه های کشور با آن مواجه هستند و گاه آنقدر کسل کننده است که باعث تنش و دعوا می شود، اما به نظر می رسد این آمارها این کار را نکرده است. . نسبت به سال های گذشته تغییر چشمگیری داشته است.

آخرین آمار منتشر شده از فرودگاه های کشور نشان می دهد که وضعیت تاخیر پروازهای مسافری اصلا بد نیست و با وجود کاهش جزئی در این حوزه در فروردین ماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته، ارقام جدول منتشر شده در سال 1391 تغییر کرده است. . شرکت های فرودگاهی و ناوبری هوایی ایران دیده می شود.

در این جدول، 18 شرکت هواپیمایی فعال، 4407 پرواز از 14 هزار و 392 پرواز با تاخیر بیش از 30 دقیقه را انجام دادند که بیش از 31 درصد است. اما به طرز عجیبی تعداد کل دقیقه پروازهای تاخیری 355621 دقیقه است که معادل 5927 ساعت و 246 روز است.

اگر نگاه دقیق تری به این آمار بیندازیم. میانگین تاخیر در این پروازها 81 دقیقه و حداقل 63 دقیقه و حداکثر 114 دقیقه است. البته برای ایران، این آمار مربوط به پروازهای تاخیری است، زیرا طبق تعریف مورد توافق جهانی وزارت حمل و نقل ایالات متحده، پرواز خروجی در صورتی که حداکثر تا ساعت 15 از ایستگاه خارج شود، به موقع تلقی می شود. دقیقه بعد از زمان تعیین شده حرکت می کند اما در ایران این مدت حداکثر 30 دقیقه است.

این اعداد عجیب، یعنی تعداد تاخیرهای پروازی، در طول زمان نسبت به ماه قبل یا حتی سال قبل به سختی تغییر کرده است و این نشان می دهد که این روند طی سالیان گذشته همواره (هرچند شدید) بین خطوط هوایی و فرودگاه ها بوده است. و شدت نسبتاً متفاوت) یافت شد. از این گذشته، میانگین زمان تاخیر پروازها در اسفندماه سال گذشته 83 دقیقه بوده است که به این معناست که این تاخیر تنها در فروردین ماه دو دقیقه کاهش یافته است و همین آمار نسبت به پروازهای سال 1398 که تقریباً قبل از شیوع کرونا است، کاهش یافته است. . ویروس فقط در یک دقیقه بهبود یافت.

اما عوامل و دلایلی که اغلب باعث این تاخیر می شود که همواره در گزارش تحلیلی شرکت فرودگاهی ذکر شده است، عملیات هواپیمایی، تاخیر در ورود، نقص فنی، شرایط آب و هوایی و … می باشد که همچنان در این بین هستند. این علل و عوامل. خطوط هوایی همیشه بیشترین سهم را داشته اند و برای مدت طولانی در صدر جدول بوده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا