اقتصادی

احتمال راه‌اندازی پروازهای ترکیه از شنبه

دبیر انجمن هواپیمایی از احتمال بازگشایی مرز هوایی ترکیه و شروع پروازهای مسافری به این کشور از شنبه هفته آینده (31 ژوئن) خبر داد.

به گزارش ترندونی ، در ماههای اخیر پس از شیوع ویروس عروق کرونا ویروس ، بسیاری از سفرها از طریق هوا ، زمین و دریا در کشورهای مختلف لغو شده است و کشورهای مختلف برای کنترل ویروس مرزهای خود را به روی یکدیگر بسته اند اما به تدریج طی روزها و هفته ها ادامه می یابد. مذاکرات دو کشور در مورد از سرگیری سفرهای هوایی ، زمینی و دریایی در گذشته از سر گرفته شده است و دولت ها به تدریج محدودیت های خود را کاهش می دهند.

پیش از این گمانه زنی شده بود که مرز هوایی ترکیه احتمالاً از اواسط ژوئن سال جاری بازگشایی می شود ، اما این اتفاق نیفتاده است.

مقصود اسدی سامانی ، دبیر انجمن هواپیمایی در مورد تقویم بازگشت به شرایط عادی در ترکیه به ترندونی گفت: این امکان وجود دارد که مرز هوایی کشور همسایه از شنبه آینده (31 ژوئن) تمدید شود و پروازهای مسافری آغاز شود.

وی افزود: “مذاکرات بین همه طرف ها برای از سرگیری پروازهای مسافری از سر گرفته شده است. هر روز افتتاح و کاهش محدودیت های سفر هوایی اعلام می شود. ایران مانند سایر کشورها مذاکرات را آغاز کرده است.” با این حال ، تاکنون هیچ مقصدی به جز پرواز یک طرفه ، دو طرفه و باری برای یک پرواز خارجی مشخص نشده است.

وی گفت: “پروازهای خارجی اغلب یک طرفه یا یک طرفه است.” پس از مذاکره با ترکیه و هماهنگی ، احتمالاً مرزهای هوایی ترکیه روز شنبه آینده دوباره بازگشایی می شود. در این حالت پروازهای مسافری خارجی مجاز خواهند بود. همچنین به زودی منتشر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا