اقتصادی

تاخیر در پرواز برای ایرلاین‌ها ضرر اقتصادی دارد/ علت تاخیرها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هیچ فردی در گروه هواپیمایی به دنبال تاخیر در پرواز نیست زیرا این امر ضرر اقتصادی برای شرکت دارد، گفت: دلیل تاخیر باید به طور شفاف و شفاف به مردم اعلام شود.

محمد محمدی بخش درباره تاخیر در پروازهای ایرلاین ها به ترندونی گفت: مشکل تاخیر ایرلاین ها زنجیره ای است; سازمان هواپیمایی نیز با یک سری دلایل مواجه است که بخشی از آن آب و هوا، بخشی خرابی و تعمیر هواپیما، بخشی نیروی انسانی، بخشی فرودگاه و امنیت و مسائل مختلف دست به دست هم می دهد.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی به عنوان یک نهاد حاکمیتی تشخیص می دهد که این تاخیر ناشی از شرایط بیرونی بوده و یا ناشی از شرایط داخلی بوده است، چه عوامل انسانی و چه غیر انسانی. وقتی تشخیص دادیم که تأخیر ناشی از عامل انسانی و عمدی بوده است، باید حکم قضایی بگیریم و اقدامات قانونی انجام دهیم که گاهی این اتفاق می افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر شخصی اقدامی انجام دهد که موجب تأخیر و نارضایتی شود، در صورتی که این موضوع در چارچوب قوانین و سایر مصوبات قانونی و اختیارات وی نباشد، باید به مراجع قضایی ذیربط معرفی و نگهداری شود. پاسخگو گاهی سازمان صدور حکم و مراجع قضایی وارد می شوند و تحقیق می کنند و البته لزوماً به این معنا نیست که فرد به دادگاه می رود، مدارک خود را می دهند که یا پذیرفته می شود یا اگر فردی متخلف باشد. مجازات خواهند شد.

محمدی بخش مرجع رسیدگی به موضوع تاخیر هوایی را سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد و افزود: اگر در فضای عمومی جرم و حادثه ای رخ ندهد، دستگاه قضایی وارد عمل می شود. خصوصی یا دولتی بودن ایرلاین برای سازمان هواپیمایی فرقی نمی کند و قطعا بررسی می شود و سازمان احساس راحتی نمی کند که درگیر شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دلایل زیادی برای این تاخیرها وجود دارد، بنابراین باید تلاش کنیم تا اطلاعات شفاف و مختصر در حوزه فرودگاه ارائه شود تا مردم را صادقانه در مورد تعمیرات، خطاهای انسانی، آب و هوا و هر چیزی که باعث تاخیر فرودگاهی می شود، آگاه کنیم. این چرخه با این حال، ما باید این واقعیت را بپذیریم که هیچ کس در گروه هواپیمایی به دنبال پرواز با تاخیر نیست، زیرا این یک ضرر اقتصادی برای شرکت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا