حوادث و رویدادها

سیل در دبی و عملیات گسترده پاکسازی معابر

پس از بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در دبی امارات، روز گذشته (پنجشنبه) عملیات پاکسازی معابر در این شهر آغاز شد.

به گزارش ترندونی، طوفان و بارندگی طی روزهای اخیر در دبی منجر به ایجاد اختلال در زندگی مردم شد. این شهر طی یک روز به انداره یک سال بارندگی داشته است.

در امارات یک نفر در نتیجه این حوادث جان باخته است و در سرتاسر کشور مسئولان در تلاش پاکسازی خیابان‌های آب‌گرفته از وسایل نقلیه و بازگرداندن خدماتی هستند که به شدت مختل شده است.

بارندگی‌های شدید همچنین منجر به ایجاد اختلال در فرودگاه بین‌المللی دبی نیز شد و عملیات پاکسازی جاده ها به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در حرکت پروازها انجام شده است.

به گفته کارشناسان، باران‌ها شدیدترین بارندگی‌ها در امارات در ۷۵ سالی است که سوابق ثبت شده است.

به گزارش رویترز، سیل منجر به دورکاری کارکنان ادارات، آبگرفتگی منازل و جاده‌ها نیز شده است.

در همین حال، در افغانستان وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی گفته است که ۲۵۰۰ خانه در سیل‌های اخیر ویران شده یا آسیب دیده‌اند و ۲۹ ولایت افغانستان شاهد بارندگی شدید و سیل بوده است. مسئولان گفتند تاکنون دست‌کم ۷۰ نفر بر اثر وقوع سیل و در نتیجه ریزش سقف جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش بی بی سی، سازمان ملل سال گذشته هشدار داد که افغانستان در حال تجربه نوسانات شدید اقلیمی است.

همچنین در عمان سیل که یک اتفاق نادر است تاکنون جان ۲۰ نفر را گرفته است. عربستان سعودی و بحرین هم شاهد بارندگی بوده‌اند و برخی جاده‌ها را سیل گرفت.

در پاکستان هم بارندگی‌ها منجر به مرگ ده‌ها نفر شده و به خانه‌ها و زیرساخت‌ها خسارات وارد کرده است.

در یمن هم چندین منطقه در استان «حضرموت» از اوایل صبح چهارشنبه شاهد بارش شدید باران بوده که منجر به جاری شدن سیلاب‌ها شده و تاکنون یک تن نیز جان خود را از دست داده است.

عوامل زیادی در سیل نقش دارند اما گرمتر شدن هوا به دلیل تغییر اقلیم که ناشی از سوخت‌های فسیلی است، بارندگی شدید را خیلی محتمل‌تر کرده است.

جهان از زمان ثبت رکوردها ۱.۱ درجه سانتیگراد گرمتر شده است و این روند ادامه خواهد یافت مگر آنکه تصاعد گازهای گلخانه‌ای به شدت کاهش یابد.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا