برون مرزی

ارتش یمن جزئیات عملیات گسترده‌ “صبح پیروزی” در مأرب را منتشر کرد

سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن جزئیات یک عملیات نظامی منحصر به فرد در استان ماریبو را منتشر کرد.

به گزارش ترندونی ، یحیی ساری ، سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن به نقل از شبکه خبری المیادین به عملیات منحصر به فرد این نیرو در ماریبه اشاره کرد: نیروهای ما براساس دستورات قبلی عملیات به مزدوران اجازه فرار از میدان جنگ را دادند. به ما دستور داده شد که به هیچ مزدور فراری شلیک نکنیم. طی این عملیات ، ما توانستیم مساحت 600 کیلومتر مربع را آزاد کنیم. منطقه جغرافیایی بین منطقه آزاد شده طی یک عملیات جدی تا ورودی های شهر ماریبو آزاد شد. نیروهای مسلح ما امروز از چندین محور به ورودی های شهر مأرب رسیده اند و اکنون از محور شمالی در سد مأرب هستند.

وی گفت که شبه نظامیان ائتلاف تجاوزگر عرب همچنین 948 حمله هوایی انجام دادند و خانه های غیرنظامیان و جاده های عمومی را هدف قرار دادند. طی عملیات پدافند هوایی ، جنگنده های ما موفق شدند 6 پهپاد جاسوسی تهاجمی از جمله پهپادهای ساخت آمریکا را سرنگون کنند. نیروهای ما همچنین 11 هواپیمای جاسوسی را سرنگون کردند. نیروهای موشکی 68 عملیات را با هدف تجمع ، مراکز و پایگاه های دشمن انجام دادند. این پهپاد همچنین 245 عملیات علیه دشمن انجام داد. حدود 300 زره پوش و نفربر منهدم شد. نزدیک به 5650 مزدور دشمن کشته ، زخمی یا اسیر شدند. تعداد کشته ها 1300 نفر ، تعداد مجروحان 4320 نفر و تعداد زندانیان 30 نفر است.

یحیی سریع گفت: بچه های ماریبو ، با جمهوری واقعی خود ، جمهوری خلق و جمهوری استقلال باشید. ضمن حفظ امنیت و ثبات ، به تبلیغات رسانه ای تهاجمی گوش ندهید. نیروهای مسلح ما برای نجات جان همه ، از جمله مزدورانی که میدان جنگ را ترک کردند ، تلاش می کنند. مرحله جدیدی در انتظار ماست که در آن می خواهیم همه یمنی ها در جنگ برای آزادی کشورشان شرکت کنند. ما به فرماندهان مزدور در ماریبه و دیگر شهرها از اقدامات تحریک آمیز و تخریب هشدار می دهیم. ماریب یک استان عربستان سعودی یا انگلیس یا یک دولت آمریکا نیست ، بلکه یک استان یمن است. تا زمانی که محاصره و تجاوز علیه مردم ادامه یابد ، جنگ ما ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا