برون مرزی

جزئیات عملیات «ربیع النصر» در یمن و آزادی 3200 کیلومتر مربع

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، سردار «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات ربیع النصر (بهار پیروزی) در دو استان مأرب و شبوه با موفقیت انجام شد. نظر اعلام کرد که جزئیات عملیات را همانطور که وعده داده بود امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح می دهد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، وی افزود: در جریان این عملیات، یگان هواپیمای بدون سرنشین ارتش و کمیته های مردمی یمن بیش از 278 عملیات شامل 161 عملیات در اراضی اشغالی یمن و 117 عملیات در عمق عربستان انجام داد. این یگان موشکی همچنین 130 حمله انجام داد که 95 حمله در سرزمین های اشغالی یمن و 35 حمله در عمق عربستان سعودی بود که اژدهای اسکن عقاب منهدم شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: تعداد پاسخ های موفقیت آمیز به حملات شبه نظامیان ائتلاف به 296 مورد رسیده است و نیروهای ما با وجود تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی به عملیات ربیع النصر ادامه دادند. . اگر دشمن فکر می‌کند با حملات جنگنده‌های خود می‌تواند هجوم نیروهای ما را محدود کند یا عزم سربازان و مجاهدین ما را بشکند، باید بداند که این یک توهم است.

سرتیپ یحیی سریع اظهار داشت: در این عملیات شهرهای اصیلان، بیهان و عینو در شبوه و شهرهای حریب، العبدیه و بخشی از دو شهرستان جبل مراد انجام شد. و الجوباء مأرب و در مجموع 3200 کیلومتر مربع در این دو استان آزاد شد. البته برخی از مناطقی که اخیراً در ماریبه آزاد شده اند هنوز لانه گروه های تکفیری هستند که مورد حمایت ائتلاف متجاوزان هستند.

وی افزود: بلافاصله پس از آزادسازی این مناطق، تلاش نیروهای ما برای عادی سازی سبک زندگی در این مناطق آغاز شد و مسئولیت آنها بر عهده وزارت کشور و مسئولان مربوطه از جمله مسئولان محلی قرار گرفت.

به گفته نماینده نیروهای مسلح یمن، در جریان عملیات ربیع النصر 1840 نفر کشته، زخمی و اسیر شدند که از این تعداد 550 نفر کشته، 1200 نفر مجروح و 90 نفر اسیر شدند. در میان کشته شدگان چندین تن از سران بلندپایه داعش و القاعده بودند که العبدیجه را به پایگاه خود و تحت حمایت ائتلاف سعودی تبدیل کردند.

بر اساس گزارش ها، در جریان این عملیات حدود 16 خودروی زرهی و نظامی و نفربر و 180 قبضه سلاح منهدم و به آتش کشیده شد. نیروهای یمنی همچنین در این عملیات موفق شدند 5 تانک سلاح را منهدم کنند. ارتش و کمیته های مردمی یمن ده ها خودروی زرهی و نظامی نیروهای متجاوز را ربودند.

سرتیپ یحیی سریع افزود: در این عملیات خسارات زیادی به صفوف مزدورانی که برای پایان درگیری و ترک دشمن فراخوانده بودیم وارد شد.

وی افزود: مردم یمن به منظور گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) ظاهر شدند تا جهان را متقاعد کنند که خائنان در این کشور کم هستند و امروز سرنوشت اجتناب ناپذیری در انتظار آنها است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به نقش مهم قبایل البیضاء، شبوه و مأرب در عملیات موفقیت آمیز ربیع النصر پرداخت و از آنها در نبرد برای آزادی و استقلال یمن قدردانی کرد. آنها مایه افتخار هستند.

وی تاکید کرد: مهمترین نتیجه عملیات ربیع النصر تقویت موقعیت نظامی نیروهای ما در تعقیب و گریز مزدوران است. در آستانه ورود به شهر ماریب ، نیروهای ما بار دیگر فرماندهان مزدور را در مورد ادامه مواضع خود و عدم تجدید نظر در این مورد هشدار می دهند. ما از شهروندان و ساکنان ماریبو می خواهیم که از مقرهایی که مزدوران برای اهداف نظامی استفاده می کنند دوری کنند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن بارها از مردم ماریبو ، همراه با مردم و کشورشان خواسته اند تا خائنان و مزدوران را اخراج کنند تا اینکه آنها را به میدان جنگ دشمنان در عربستان سعودی ، امارات و یمن کشانده و توجیه کنند. زیرا مارب استان عربستان سعودی یا مستعمره بریتانیا یا آمریکا نیست. در استان یمن قبایل نجیب و افراد آزاد وجود دارد.

سردار سرتیپ ساری امروز در پایان گفت: همانطور که نیروهای ما به وعده خود مبنی بر آزادسازی مناطقی که اکنون آزاد شده اند عمل کرده اند، ما نیز همان وعده آزادسازی مارب را می دهیم و می گوییم که مارب نیز آزاد خواهد شد. از کنفرانس مطبوعاتی هیچ کشوری نمی تواند تحت حمایت دیگران و اشغال به اهداف خود برسد.

گروه رسانه ای یمنی العالم الحربی نیز پس از تشریح جزئیات، تصاویر زیر را از عملیات موفقیت آمیز ربی النصرو منتشر کرد:

نبرد برای آزادسازی استان مهم مارب در شرق استان صنعا از سال گذشته آغاز شد و بیشتر مناطق و شهرهای آن به کنترل نیروهای صنعا درآمد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ماه های اخیر مرحله جدیدی از عملیات را برای آزادسازی استان مأرب و شهر که قلب دولت مستعفی است، آغاز کرده اند. استان ماریبو به دلیل منابع غنی نفت و گاز از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و کارشناسان می گویند در صورت آزادسازی کامل این استان باید استعفای دولت منصوره هادی و ائتلاف سعودی در یمن اعلام شود.

چند روز پیش (11 اکتبر) ، نماینده نیروهای مسلح یمن از راه اندازی 600 کیلومتر مربع دیگر در اطراف شهر مأریب خبر داد و جزئیات عملیات موسوم به فجر الانصار (عملیات فجر پیروزی) در ما را اعلام کرد. استان ریبو پس از موفقیت آمیز بودن عملیات «بس الشادید» (مجازات اشد)، نیروهای مسلح یمن عملیات «فجر انتصار» را برای آزادسازی سایر مناطق استان مأرب آغاز کردند که طی آن، محدوده جغرافیایی بین منطقه آزاد شده از طریق عملیات «البس‌ال» انجام شد. -شدید تا حومه شهر مأرب آزاد شد.

نیروهای مسلح یمن در جریان عملیات بس الشید، نزدیک به 1600 کیلومتر مربع از خاک یمن از جمله دو بخش مدقل و مجزار در استان مارب را آزاد کردند. نتیجه این عملیات آزادسازی پادگان ماس، بزرگترین پادگان مورد استفاده دشمن در سال های اخیر بود.

انتهای پیام/



این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا