اقتصادی

پایان اعزام حجاج ایرانی – ترندونی

رئیس عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا عصر دیروز حدود 27 هزار زائر ایرانی به خانه خدا اعزام شده اند و میانگین تاخیر پروازها به 61 دقیقه کاهش یافته است.

غلامرضا رستمیان در گفت وگو با ترندونی، اظهار کرد: از آغاز پرواز حج تا ساعات پایانی عصر دیروز (شنبه 20 تیرماه) 21 روز می گذرد و در این روزها 111 پرواز از اردبیل در اصفهان انجام شده است. . فرودگاه های ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر و بیرجند. ، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، یزد، زاهدان، زنجان و همدان. با این تعداد پرواز 27 هزار نفر به خانه خدا اعزام شدند. 349 مسافر با 495 هزار 142 کیلوگرم بار.

وی با بیان اینکه این رقم شامل تعداد پروازهای حج از فرودگاه امام خمینی (ره) نمی شود، افزود: پروازهای حج در فرودگاه های زاهدان و امام خمینی(ره) هنوز به پایان نرسیده است و صبح امروز با سه پرواز از زاهدان و فرودگاه امام خمینی(ره) تکمیل می شود.

رئیس عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه 29 درصد پروازهای حج از فرودگاه امام خمینی و 71 درصد از 17 فرودگاه دیگر بوده است، ادامه داد: امروز 781 زائر از زاهدان و 780 زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) RA). ) در قالب شش پرواز به عربستان سعودی اعزام می شود و با این لایحه 40 هزار زائر ایرانی در حج امسال راهی خانه خدا خواهند شد. پرواز برگشت حج تمتع امسال نیز سوم تیرماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تمامی پروازهای حج امسال بر عهده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده و عربستان سعودی در این زمینه پروازی نداشته است، گفت: با میانگین تاخیر حدود 61 دقیقه ای این پروازها نسبت به سال های گذشته. کاهش قابل توجهی داشته و حتی نسبت به پروازهای روزها و هفته گذشته روند نزولی نشان می دهد. البته اگر پروازهای حج با کمترین تاخیر ممکن انجام شود، ایده آل خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زائران ایرانی گلایه یا گلایه ای داشته اند و چه اقدامی در این زمینه انجام خواهد شد، گفت: تا عصر دیروز هیچ شکایت یا گزارشی مبنی بر نارضایتی زائران دریافت نکرده ایم و در این ایام به جز پروازها اعزام زائران به اصفهان و پرواز مشهد، ما خیلی دیر به این پروازها نرسیدیم و زائران ایرانی رضایت نسبی داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا