اقتصادی

قیمت پروازهای اربعین تغییر می‌کند؟

پس از انتقاد وزیر راه و شهرسازی از ایرلاین ها به دلیل قیمت های ناگهانی پروازهای اربعین، باید دید که آیا قیمت در همان شش میلیون تومان اعلام شده باقی می ماند یا در هفته های آینده تغییر می کند. نزدیک به روز اربعین

به گزارش ترندونی، هفته گذشته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد اربعین با بیان اینکه در حال آماده سازی شرایط مرزی برای تردد زائران با خودروهای شخصی خود هستیم، اظهار داشت: در حوزه راه آهن. جابجایی، حدود 300000. بخش هوایی حدود 60000 نفر را جابجا خواهد کرد، در حالی که بخش جاده حداکثر حجم مسافر را در حدود 4650000 خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه حتی با ایستادن شخصا در فرودگاه اجازه تغییر قیمت ها را نمی دهم تا سردرگمی سال گذشته در فروش بلیت تکرار نشود، افزود: در حال حاضر تعرفه مصوب پروازهای معظم له 6 میلیون است. تومان. همچنین جلساتی با اصناف در خصوص تعیین نرخ کرایه اتوبوس ها برگزار می شود و به زودی نتیجه آن اعلام می شود، اما در ایام اربعین امسال در هیچ حوزه ای اعم از زمینی، هوایی و ریلی اجازه افزایش کرایه ها را نخواهیم داد.

مقصود اسدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به ترندونی گفت: تصمیم گیری در مورد قیمت بلیت هواپیما بدون توجه به سوابق سال های اخیر اتخاذ شده است. ; چرا که پیش از این طبق توافقی که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم نرخ را تعیین می کردیم و امسال نیز چنین آمادگی در شرکت های هواپیمایی وجود داشت، اما وزیر راه و شهرسازی نرخ شش میلیون تومانی را برای پروازهای اربعین اعلام کرد. علاوه بر هماهنگی و مشاوره با فعالان این صنعت.

وی در خصوص قیمت پنج میلیون تومانی پروازهای اربعین در سال های اخیر خاطرنشان کرد: در آن زمان برای هر مسافر باید یک میلیون تومان بابت عوارض فرودگاهی تخفیف دریافت می کرد؛ به طوری که در سال های اخیر برای هر مسافر باید یک میلیون تومان تخفیف دریافت می کرد. همچنین سازمان هواپیمایی سال گذشته هزینه فرودگاه نجف را برای جبران آن بر عهده گرفت اما در یک سال گذشته هیچ اقدامی برای تحقق این وعده ها انجام نشده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اضافه کرد: حداقل 300 پرواز در ایام اربعین انجام شود و حدود 180 پرواز نیز به فرودگاه نجف حق امتیاز پرداخت شود که هزینه های اضافی بر عهده شرکت های هواپیمایی است. در واقع باید گفت که ایرلاین ها در پروازهای اربعین به دنبال سود نیستند و همه می خواهند از حداکثر ظرفیت استفاده کنند تا زائران راحت ترین پرواز ممکن را تجربه کنند، اما قبل از اعلام قیمت پروازهای اربعین، لازم بود با این شرکت مذاکره شود. شرکت هواپیمایی

در چنین شرایطی قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین، البته به صورت غیرمستقیم، توسط وزیر راه و شهرسازی تعیین شد، تصمیمی که از سوی دیگر با انتقادات و مخالفت کمتر شرکت های هواپیمایی مواجه شد. باید دید سرنوشت این تصمیم چه خواهد شد و اگر شرکت های هواپیمایی بتوانند وزیر را متقاعد به تغییر این قیمت با احتساب بدهی های سال قبل کنند، آیا قیمت پروازهای اربعین همان شش میلیون تومان اعلام شده باقی می ماند؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا