اقتصادی

تلاش برای کاهش قیمت پروازهای عتبات/ فرودگاه نجف عامل گرانی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه دستگاه های متولی در تلاش هستند تا هزینه پروازهای عتبات عالیات و قیمت بلیت را کاهش دهند اما گرانی بلیت فرودگاه نجف دلیل گرانی این پروازها است.

محمد محمدی بخش در گفت وگو با ترندونی، اظهار کرد: درخواست همه مسئولان آژانس ها کاهش قیمت پروازهای نجف و عتبات عالیات است، اما کاهش قیمت ربطی به شرکت های هواپیمایی، حج و زیارت ندارد. سازمان زیارت یا سازمان هواپیمایی».

وی افزود: دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما بالا بودن هزینه های پرداختی در فرودگاه نجف است. این رقم به ازای هر مسافر 2.5 میلیون تومان است و فرودگاه دمشق اگرچه بسیار طولانی تر از نجف است، اما کرایه های کمتری دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سازمان های حج و زیارت، سازمان های هواپیمایی و …. مقامات عراقی از جمله نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور بر کاهش تعرفه ها و هزینه های غیرمتعارف در فرودگاه نجف اصرار دارند که تاکنون مقامات عراقی با این موضوع موافقت کرده اند.

محمدی بخش با بیان اینکه فرودگاه های خصوصی بابت هزینه توسعه فرودگاهی از مسافران تعرفه دریافت می کنند، گفت: تعرفه های فرودگاه نجف غیر متعارف و بالاست و در حال رایزنی در این زمینه هستیم اما حتی اگر موضوع حل نشود، قیمت دارد. ما پروازهای نجف را مخصوصاً در دهه 30 تنظیم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا