فرهنگ و هنر

مهم‌ترین فلسفه حجاب، اعلام خط فکری و اعتقادی انسان‌هاست

ترندونی/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: مهم‌ترین فلسفه حجاب، اعلام خط فکری و اعتقادی انسان‌ها است.

علی نظری ۲۵ تیر در کارگاه گفت‌وگومحور زیست عفیفانه که با همت مدیریت امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان، معاونت خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه و هیأت آل‌یاسین در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره احزاب و فلسفه حجاب و عفاف، این مهم را  نوعی علامت و نشانه و راهنمای راه حقیقت و کمال دانست.

وی افزود: بر اساس تعالیم قرآن کریم، زنان جامعه دینی بایستی حجاب را رعایت کنند.

نظری، مهم‌ترین فلسفه حجاب را اعلام خط فکری و اعتقادی انسان‌ها دانست که بر اساس این خط فکری و اعتقادی، انسان اعلام می‌کند اجازه تعرض به حقوق و کرامت خود را به دیگران نمی‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: مفهوم زیست عفیفانه همان شهر پاک است که با فطرت انسان، سازگاری دارد.

زن مدنظر اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی، مطالبه‌گر و مشارکت‌گرا در امور جامعه است

در ادامه این مراسم، مشاور امور بانوان دانشگاه لرستان و دبیر امور زنان و خانواده دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، در سخنانی، انقلاب اسلامی را رویدادی توحیدی و الهی دانست که جایگاه زن را بر پایه تعالیم دینی و شرعی، تعریف و عملیاتی کرده است.

وی افزود: نگاه انقلاب اسلامی به زن  نگاهی فاخر است و عفاف و حجاب برای این بوده که گفتمان انقلاب اسلامی به زن اهمیت داده تا با حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف جامعه حضور اثرگذار داشته باشد.

میثاق حیدری بیان کرد: جایگاه زن در اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی  بسیار ارزشمند و برآمده از الگوگیری از سبک زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س) است.

وی تاکید کرد: زن مدنظر اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی، مطالبه‌گر و مشارکت‌گرا در امور جامعه است؛ در حالی‌که نقش اساسی در تقویت نهاد خانواده را نیز دارد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا