فرهنگ و هنر

مراسم بزرگداشت حکیم« فارابی» در روز جهانی فلسفه برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت فارابی در روز جهانی فلسفه برگزار می شود

تجلیل از فارابی حکیم و فیلسوف برجسته ایرانی با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی در فضای مجازی.

به گزارش ترندونی، به پیشنهاد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، 30 آبان مصادف با روز جهانی فلسفه به عنوان روز فارابی در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است. این نام از آنجاست که فارابی را پیشگام واقعی فلسفه تمدن اسلامی می دانند. به همین مناسبت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم تجلیل از کشیش و فیلسوف برجسته ایرانی فارابی را با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی در فضای مجازی برگزار می کند.
این برنامه یکشنبه 30 آبان ماه در دو نوبت صبح ساعت 10 و بعد از ظهر ساعت 14 اجرا می شود.
بر اساس این خبر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم ایران در مراسم افتتاحیه و افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد. مراسم
همچنین در اولین بخش از این همایش علمی، مهدی محقق، رئیس هیئت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامرضا اعوانی، عضو دانشیار فرهنگستان علوم ایران و اصغر دادبه، عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی، حضور داشتند. . آثار و افتخارات، مجید کیانی، استاد دانشگاه تهران، منوچهر صدوقی، سها مدرس و پژوهشگر فلسفه و عرفان اسلامی و غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سخنرانان خواهند بود.
در قسمت دوم برنامه، سید عبدالله انور، عضو شورای علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نجفقلی حبیبی، استاد و پژوهشگر فلسفه اسلامی، غالیه قمبربکوا، دانشیار ایران شناسی دانشکده شرق شناسی،
به گفته معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، چهاردهمین شماره از فصلنامه تخصصی «حکمت نامه افتخاری» به بررسی آرا و نظرات فارابی اختصاص دارد و هفته آینده در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
پیشنهاد فارابی برای بزرگداشت این روز از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی ارائه شد و با تصویب انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، 30 آبان ماه مصادف با روز جهانی فلسفه به عنوان روز جهانی فلسفه به ثبت رسید. یادآوری این حکیم نامدار ایرانی در تقویم ملی ایران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا