عمومیکسب و کار ایرانی برتر

فرش مشهد بخریم یا فرش کاشان؟

فرش مشهد بخریم یا فرش کاشان؟

فرش ماشینی در کارخانه ها و شهرهای مختلف تولید می شود اما فرش کاشان و مشهد از محبوبیت و شهرت بیشتری برخوردار است. البته برند فرش به تنهایی تضمین کننده کیفیت فرش نیست و کیفیت فرش به ویژگی هایی مانند نوع الیاف فرش، نوع فرش، شانه، تراکم و … بستگی دارد.

فرش های ماشینی در ابتدای تولید دارای رنگ زیبا و لطافت قابل توجهی هستند اما فرش های بی کیفیت با گذشت زمان و شستشو و رفت و آمد زیاد، کدر، سخت و تمیز می شوند.

برای مردم عادی تشخیص فرش کاشان و فرش مشهد بسیار سخت است. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید فرش حتما با کارشناسان و کارشناسان این صنعت مشورت کرده و سپس اقدام به خرید فرش نمایید. در این مقاله به معرفی انواع فرش ماشینی کاشان و مشهد پرداخته ایم و در ادامه به مزیت های خرید فرش 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه و تفاوت بین 500 شانه و 700 شانه می پردازیم. فرش ها را شانه کنید. .

مشخصات فرش ماشینی کاشان

منظور از فرش کاشان عدم تبلیغ برند خاصی است و به طور کلی فرش کاشان به فرش هایی اطلاق می شود که در کارخانه های شهر کاشان بافته و ساخته می شود. شهر کاشان با بهترین مواد اولیه و بهترین ماشین آلات روز دنیا توانسته فرش های بسیار باکیفیتی تولید کند که در رده بهترین های دنیا قرار می گیرد و امروزه افراد زیادی برای خرید فرش به شهر کاشان سفر می کنند.

شهر کاشان بیش از 150 سال است که در صنعت فرش پیشرو بوده است. بسیاری از کارخانه های فرش در کاشان و شهرهای اطراف با کیفیت ترین فرش تولید می کنند.

فرش های قدیمی معمولاً با 300 و 350 شانه و تراکم 900 بافته می شد، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی فرش های 700، 1000، 1200 و 1500 شانه نیز در طرح ها و رنگ های متنوع در شهر کاشان تولید می شود.

توصیه ما این است که در هنگام انتخاب و خرید فرش به سراغ برندهای شناخته شده و اصیل بروید که از جمله آنها می توان به فرش نگین مشهد اشاره کرد. قبل از خرید فرش با کارشناسان فرش مشورت کنید و از اصالت فرش مطمئن شوید.

امروزه کلاهبردارانی هستند که به بهانه های مختلف از جمله تخفیف های عمیق یا ارسال رایگان، فرش را تبلیغ می کنند و با دریافت پول، غیرقابل ردیابی هستند و یا فرش های بی کیفیت را تحویل می دهند. پس هنگام خرید فرش دقت کنید که فرش باکیفیت و درجه یک خریداری کنید.

مشخصات فرش ماشینی مشهد

فرش مشهد به دلیل استفاده از نخ های مرغوب، مواد شیمیایی و رنگ های وارداتی از اروپا، نخ های ابریشم طبیعی و … بسیار محبوب شده است. بسیاری از کارخانه های این شهر فرش ماشینی ظریفی را از الیاف مصنوعی وارداتی از ترکیه تولید و وارد بازار می کنند.

در کارخانه های مشهد از ماشین آلات مدرن برای بافتن طرح های سفارشی استفاده می کنند. بهترین طرح ها در فرش ماشینی بافته می شود و همین امر باعث شده مشتریان اروپایی به فرش ماشینی مشهد تمایل داشته باشند. فرش ماشینی مشهد در برابر نور و شستشو مقاوم بوده و فرسوده نمی شود.

تفاوت فرش ماشینی کاشان با فرش ماشینی مشهد

قبل از توضیح تفاوت فرش مشهد و کاشان، در نظر بگیرید که محل ساخت فرش چه تاثیری بر کیفیت محصول دارد. مطمئناً می توانیم امتناع کنیم. زیرا کیفیت فرش ماشینی ارتباط مستقیمی با مواد مصرفی و تکنولوژی استفاده شده دارد. بنابراین هیچ سایت تولیدی برای خرید فرش هایی که به خوبی تراش خورده باشند وجود ندارد. بهترین گزینه خرید فرش ماشینی از یک برند معروف و معتبر است. هیچ سایت تولیدی وجود ندارد زیرا بسیاری از شرکت های تولیدی در مشهد و خاشان فرش های درجه پایین 2 و 3 را در میان برترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران تولید می کنند. می توان به فرش نگین مشهد هلال یکی از شرکت های پیشرو در صنعت فرش اشاره کرد. تولید کننده انواع فرش ماشینی: 1500 شانه، 1200 شانه، 1000 شانه، 700 شانه، فرش، قالیچه، موکت و فرش ابریشم در انواع و اقسام و قدیمی.

قیمت فرش در کاشان و مشهد

قیمت تمام شده فرش ماشینی با نوع الیاف به کار رفته در طراحی و تراکم فرش ارتباط مستقیم دارد و محل ساخت تاثیری در قیمت تمام شده فرش ندارد. قیمت فرش 1200 شانه و 1500 شانه یکی از گران ترین فرش های ماشینی می باشد که به دلیل تراکم کم و مهارت بالای دستگاه بافنده از زیبایی خاصی برخوردار بوده و شامل بهترین و با کیفیت می باشد. طرح ها بیشترین تعداد فرش ماشینی تولید شده در کشور متعلق به شهرستان کاشان است که 70 درصد فرش ماشینی کشور را تولید می کند و پس از آن شهر مشهد در رتبه دوم قرار دارد. علاوه بر شانه، یکی دیگر از عواملی که در قیمت تمام شده فرش موثر است، نوع الیاف استفاده شده در فرش است که الیاف اکریلیک است که بهترین الیافی است که بادوام و پایدار است و از الیاف پلی استر و BCF گرانتر است.

یکی دیگر از مواردی که در قیمت فرش تاثیرگذار است، طرح و نقش فرش است. قیمت فرش افشان، فرش کلاسیک، فرش سنتی و فرش قدیمی با توجه به مدت زمانی که طراح برای طرح صرف می کند، افزایش می یابد.

خرید فرش به قیمت درب کارخانه

یکی از بهترین گزینه ها برای خرید فرش ماشینی، خرید مستقیم از شرکت می باشد، زیرا با حذف واسطه ها و هزینه های نمایشگاهی و تبلیغاتی هایپر فرش، قیمت فرش تمام شده کمتر از بازار است و می توانید مطمئن باشید. اصالت و کیفیت محصول شرکت فرش نگین مشهد هلال فرصت نقدی و اقساطی خرید فرش به صورت مستقیم از درب کارخانه را ارزیابی کرده است تا بتوانید بی سروصدا و به راحتی فرش ماشینی مورد نظر خود را خریداری کنید.

بافت فرش مشاهده شده

فرش مشهد با تلفیقی از پارچه های ایرانی و ترکی ساخته می شود. استفاده از این روش خاص باعث استحکام و دوام فرش مشهد شد.

اکثر فرش های مشهد در سایزهای 6، 12 و 15 متری بافته می شوند، اما در برخی موارد دیده شده که این فرش در مقاطع 100 متری تولید می شود!

نکته خاص در مورد فرش کاشان

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فرش کاشان نوع الیافی است که برای ایجاد بافت فرش استفاده می شود. اکثر نخ های مورد نیاز کارخانه های کاشان توسط کارخانه های نخ همان شهر تولید می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است که اکثر شرکت های تولیدی فرش در مناطق دیگر از جمله مشهد نیز نخ اصلی خود را از کاشان دریافت می کنند.

قیمت فرش کوسن

علاوه بر کیفیت و ابعاد فرش، یکی از عوامل مهمی که در قیمت این محصول تاثیرگذار است هزینه حمل و نقل است. موقعیت جغرافیایی کاشان یکی از دلایل موفقیت آن است. کاشان از توابع استان اصفهان است و تقریباً در مرکز ایران قرار دارد و همچنین فاصله خوبی با اکثر شهرهای بزرگ ایران دارد که هزینه حمل و نقل این فرش را برای خریداران مقرون به صرفه‌تر کرده است.

برخلاف فرش مشهد که هزینه ارسال بالاتری برای مشتری دارد.

آشنایی با فرش مشهد

اگر قصد خرید فرش مشهد را دارید این مقاله را بخوانید تا با ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

فرش ماشینی مشهد کمی بیشتر از فرش کاشان و تبریز سابقه دارد و با اینکه تجربه آنها محدود است اما در سال های اخیر بازار خوبی به دست آورده است.

تفاوت فرش مشهد

استفاده از نخ مرغوب و واردات رنگ و مواد شیمیایی خاص از کشورهای اروپایی از دلایل موفقیت فرش مشهد می باشد.

بهترین فرش ماشینی مشهد در کارخانه هایی مانند نگین مشهد، فرش پرشین و زمرد مشهد تولید می شود.

فرش نگین مشهد می توان گفت یکی از موفق ترین کارخانه های دنیاست. از آنجایی که در کنار کیفیت محصولات، بر ذائقه مشتریان تمرکز می کنند و زیباترین فرش ها را تولید می کنند، این مدل ها مورد توجه مشتریان اروپایی قرار گرفت. این کارخانه دارای سابقه 26 ساله تولید فرش ماشینی با قابلیت تولید بادوام ترین و ماندگارترین محصولات می باشد.

متریال نوار چسب مشهد

بیشتر الیاف مورد استفاده در فرش مشهد پشم است و نخ مرغوبی مانند اکریلیک به ندرت استفاده می شود. پشم را چندین بار جلا می دهند تا نرم و صاف شود.

نتیجه

برای خرید فرش نگین مشهد حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا