عمومیکسب و کار ایرانی برتر

بازار های مشهد نزدیک حرم

هر کدام از مراکز خرید در مشهد ویژگی هایی دارد و برخی نیز مختص خرید یک جنس خاص هستند. ما این موارد را در این مقاله برای شما بررسی کرده ایم.مراکز خرید مشهد، از اهمیت بسیاری برخودار می باشند چراکه مشهد به همان اندازه که از لحاظ گردشگری اهمیت زیادی دارد، از لحاظ اقتصادی هم مهم می باشد. شهر زیبای مشهد به عنوان پایتخت مذهبی کشورمان با وجود حرم مطهر امام هشتم که همچون نگینی بر انگشتریه خراسان بزرگ می درخشد، همواره بیشترین مسافر و گردشگر را از سراسر کشور یا حتی کشورهای همسایه، مجذوب خود می کند.

آشنایی با بازارهای سنتی مشهد - مشهد مگ

پس یک زیارت دلنشین از حرم، گشت و گذار و خرید در بازار بهترین تفریح برای زائران بخصوص بانوان می باشد. نکته ایی که برای گردشگران حائز اهمیت است نزدیک بودن مراکز خرید به حرم و محل اقامت شان است.

مراکز خرید مشهد نزدیک حرم، بسیار زیاد و متنوع هستند که با بافت های قدیمی و مدرن در اطراف حرم خودنمایی می کنند. با ما همراه شوید تا با این مراکز جذاب و دوست داشتنی آشنا شوید تا در صورتی که با به این شهر سفر کردید، دچار مشکل نشوید.

اهمیت شناخت مرکز خرید نزدیک حرم

کلانشهر مشهد به عنوان یکی از توریست پذیر ترین شهرهای ایران شناخته می شود که نه تنها  داخل کشور بلکه از کشورهای همسایه هر ساله میلیون‌ ها زائر و گردشگر به آن سفر می کنند.

شناخت طبیعت زیبای مشهد، مراکز خرید، باغ و رستوران های باصفا و مراکز تفریحی آن موجب می ‌شود، تا افراد بیشتری اقدام به رزرو تور مشهد کنند. به خصوص افرادی که از نقاط دوردست کشور به این شهر سفر می کنند، آشنایی کامل با این مراکز به آنها کمک می ‌کند تا اوقات فراغت بهتری را سپری کنند.

در هنگام رزرو تور مشهد از قشم یا و هر نقطه دیگری از کشور، دریافت اطلاعات از کارشناسان متبحر برگزارکنندگان تور لازم و ضروری است. زیرا اغلب افراد ترجیح می دهند تا در بازگشت از سفر برای عزیزان و افراد خانواده خود سوغاتی های زیبا تهیه کنند. شناخت مراکز خرید نزدیک حرم به آن ‌ها کمک می‌ کند تا با صرف وقت کمتر به لوازم با کیفیت و قیمت مناسب تری دست پیدا کرده و از زیارت نیز باز نمانند.

در کنار مراکز خرید، شناخت لازم و ضروری است؛ زیرا پس از گشت و گذار در مراکز خرید برای رفع خستگی، اغلب مسافران ترجیح می دهند تا به پارک های نزدیک مراجعه کنند. سامانه گردشگری آنلاین الماس تریپ با قیمت ویژه خدمات خود در زمینه رزرو هتل آنلاین را 7 روز هفته، به صورت شبانه روزی با پشتیبانی 24 ساعته به شما ارائه می‌دهد.

مراکز خرید مشهد نزدیک حرم با رویکرد گردشگری و تفریحی

در حال حاضر به دلیل افزایش حجم مسافران و توریست ها در شهر مشهد رویکرد جدیدی بر روند ساخت مراکز خرید قرار گرفته است. اغلب برج های تجاری با شهربازی، پردیس های سینمایی، سالن های هنری، فودکورت، کافه رستوران های ملل و جاذبه های مختلف دیگر احداث می شوند.

افرادی که با قصد زیارت به مشهد می آیند ترجیح می دهند تا از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را برده و لذت یک سفر جذاب را به دست آورند. به همین جهت افرادی که قصد رزرو تور مشهد از اصفهان یا را دارند، ترجیح می دهند تا مراکز خرید خاص را شناخته و در طی روزهای اقامت خود در این شهر از آنها نیز دیدن کنند.

برخی از مسافران هم دوست دارند تا به مراکز خرید مشهد نزدیک حرم بروند تا فرصت کافی برای زیارت و گشت و گذار را داشته باشند. به همین جهت در هنگام رزرو یا ترجیح می دهند تا تمامی اطلاعات لازم در این حوزه را از مراکز ارائه دهنده خدمات تور جویا شوند

پروما، جدیدترین مرکز خرید مشهد

مرکز خرید پروما در بلوار فردوسی و نزدیک به میدان جانبازان مشهد است، فروشگاهی بسیار بزرگ متشکل از سوپر مارکت، قنادی، پوشاک و البسه، انواع لوازم خانگی، وسایل کودک و سیسمونی، زیور آلات و جواهرات، گل های مصنوعی و بسیاری اقلام دیگر همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب برای خرید فعال است.

در واقع این مجتمع خرید جزء فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور است که در آن انواع البسه ها و برندهای معروف فعالیت می کنند و با داشتن پارکینگ اختصاصی، شرایط خرید برای همه افراد را فراهم می کند، این مجتمع در ضلع شمال شرق میدان جانباز قرار گرفته است.

مجتمع تجاری الماس شرق

مجتمع تجاری الماس شرق در ۶ طبقه و ۱۲۳۸ واحد تجاری، واقع در انتهای خیابان خیام شمالی، علاوه بر مراکز متنوع جهت خرید، دارای امکانات دیگری همچون شهربازی و سرزمین عجایب، سینمای ۵ بعدی، عکاس خانه های سنتی، آبنمای جامپینگ و آکواریوم شهر دریایی هم می باشد که یک موقعیت عالی برای سرگرمی و سپری کردن ساعاتی شاد و پر هیجان در کنار عزیزان تان دارا می باشد. در این مجتمع انواع کالاهای مختلف از قبیل لوازم خانگی، کالاهای صوتی و تصویری، البسه، صنایع دستی و انواع دکوری ها و کالاهای لوکس ارائه می گردد.

مرکز خرید آرمان، بازار لوازم بهداشتی

اگر در بین مراکز خرید مشهد به دنبال بهترین مکان برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی هستید، قطعا مرکز خرید آرمان ایده آل ترین گزینه است. در مرکز خرید آرمان علاوه بر محصولات آرایشی و بهداشتی خدمات دیگری همچون فروش اسباب بازی، کیف و کفش، سوغات، خشکبار و لوازم موبایل و کامپیوتر و حتی مکان هایی برای استراحت و تغذیه ارائه می شود. این مرکز خرید در خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، کنار هتل سروش همه روزهای هفته از ۸ صبح تا ۱۱ شب دایر می باشد.

مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری وصال یکی از بهترین مراکز خرید مشهد می باشد، که به دلیل تنوع در فروش محصولات آرایشی، لوازم سرگرمی، سرویس چوب و رستوران های معروف، آبنمای موزیکال جامپینگ، پرژوکتور سه بعدی، شهربازی، عکاس خانه سنتی و از همه مهمتر پارک علمی پرفسور بازیما یکی از پرطرفدار ترین مراکز خرید می باشد.

در این مجتمع انواع پوشاک و به خصوص برندهای معتبر پوشاک مردانه، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر وسایل دیگر به فروش می رسد. این مجتمع در بلوار خیام شمالی، میدان سپاد، سمت راست میدان بهارستان واقع گردیده است.

پاساژ کاسپین مد مشهد

اگر به شیک پوشی و برندهای معروف دنیا در عرصه لباس، لوازم آرایشی، کفش یا لوازم جانبی الکترونیکی بسیار علاقه مند هستید، حتما سری به مجتمع کاسپبن مد بزنید. این مرکز خرید برترین برندهای کشورهایی همچون ایتالیا، انگلستان، ترکیه و اسپانیا را عرضه می کند. کاسپین مد در مشهد بلوار سجاد، چهار راه بزرگمهر از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب برقرار می باشد.

بازار رضا

بدون شک قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین مراکز خرید در مشهد، بازار رضا است. این بازار در سال ۱۳۵۵ به دستور پهلوی دوم توسط مهندس داریوش بور بور طراحی و در مدت یازده ماه ساخته شد. بدون اغراق می توانیم بگوییم بازار رضا محبوب ترین مرکز خرید در بین زائران، گردشگران و ساکنان مشهد می باشد. این بازار در نزدیکی حرم و در ضلع شرقی خیابان امام رضا واقع شده است. علاوه بر بافت سنتی وجود کارگاه های فیروزه تراشی، انگشتر سازی و صنایع دستی جذابیت خاصی به این مرکز خرید بخشیده است.

بازار عباس قلی خان

بازار عباس قلی خان در ضلع جنوبی حرم امام رضا، حد فاصل دو خیابان نواب صفوی و امام رضا و در کوچه نواب صفوی یکی از مهمترین مراکز خرید مشهد نزدیک حرم است. عباس قلی خان شاملو مردی از اشراف زادگان مشهد که حدود ۴۰۰ سال پیش اقدام به ساخت بازار معروفش کرد که امروزه قسمت هایی از این بازار تخریب و جای خود را به مغازه های لوکس داده، در کنار بازار عباس قلی خان مدرسه علمیه و کاروانسرایی قدیمی با معماری سنتی ایرانی توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

بازار گل مشهد

در خیابان خیام و در نزدیکی دو مرکز خرید الماس شرق و مجتمع وصال بازار گل مشهد از شور و حال خاصی برخوردار است. در این بازار انواع گل های طبیعی، آپارتمانی، مصنوعی و باغچه ای وجود دارد که هر بیننده ایی را سر ذوق می آورد.

مجتمع تجاری زیست خاور

اولین مجتمع تجاری مدرن در بین مراکز خرید مشهد، مجتمع زیست خاور است، این مجموعه در ۱۵ طبقه واقع در میدان شریعتی و بخشی از بازار کفش مشهد محسوب می شود. مجتمع زیست خاور در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب فعال می باشد. این مجتمع تجاری جزء بهترین مجتمع های مشهد محسوب می ‌شود که با ارائه اقلام اساسی مانند: پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری و لوازم خانگی تقریباً تمامی نیاز خریداران را برطرف می کند.

مجتمع تجاری آرمیتاژ مشهد

مجتمع تجاری آرمیتاژ مشهد یک برج ۳۴ طبقه است که شباهت زیادی به برج های لوکس دبی و اروپا دارد و با پنج طبقه تجاری انواع محصولات و برندهای خاص را ارائه می دهد. برج آرمیتاژ از لحاظ معماری و امکانات جزء برترین های موجود در ایران است.

علاوه بر امکان خرید می توانید از امکانات گردشگری این برج از قبیل پردیس سینمایی، کافی شاپ، فود کورت با غذاهای ایرانی و بین المللی، آرایشگاه، مجموعه های ورزشی برای بولینگ و بیلیارد و موارد دیگر نیز بهره ببرید. این برج در بلوار وکیل آباد و بلوار هفت تیر قرار گرفته است.

 

دکمه بازگشت به بالا