ورزش و تندرستی

نقش عفاف و حجاب در تشکیل خانواده سعادتمند

به گزارش خبرنگار گروه استان های آنا از بیرجند، سیدحسن هاشمی در سمینار تبیین و اجرای آیین نامه شئونات فرهنگی و اجتماعی به تشریح موضوع عفاف، حجاب و رعایت عفت و عفت پرداخت. ركن مهم فعاليت فرهنگي است و همه ما موظفيم در عرصه فرهنگ دوچندان تلاش كنيم تا تحكيم شود. و برای ترویج دانش غنی مکتب وحی.» (ادامه مطلب)

حجاب باید در چشم و گفتار و رفتار ظاهر شود

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز گفت: پرسنل حراست مسئول عفاف و حجاب است. به لطف حمایت های معنوی و مذهبی مردم این استان، در اینجا بنیادهای فرهنگی بسیار غنی وجود دارد و این مایه مباهات است.

علی ذوقی تصریح کرد: حجاب باید در چشم، گفتار و رفتار متجلی شود که دو بعد مثبت و منفی دارد. جنبه مثبت آن نیاز به پوشش بدن است و جنبه سلبی آن نهی از تجلی به نامحرم است و این دو بعد با جمع شدن می توانند مؤثر باشند.

یکی از آثار مهم حجاب طهارت قلب است

معاون مدیر عامل دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی وی همچنین گفت: عفاف، تقوا و حیا مفاهیم بسیار گسترده ای دارد و به عنوان یک جامعه دانشگاهی باید در تفسیر معانی عالی در سطح جامعه موثر باشیم.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده افزود: از آثار مهم حجاب طهارت و طهارت قلب است. عفت در مقابل تسلیم شدن در برابر امیال نفسانی است. اسلام با حضور زن در جامعه مشکلی ندارد. عفت و رازداری برای زن مانند سد و حفاظی است که در سایه آن از هر ذلت و ذلتی در امان است.

وی ادامه داد: حجاب مانند حصار و حریم عفاف و قلعه ای است که از فساد و فحشا جلوگیری می کند. هدف اصلی از مشروعیت بخشیدن به احکام اسلام، قرب الهی است و این امر با تزکیه نفس و تقوا حاصل می شود.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا