فرهنگ و هنر

ضروت تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی ایران و لبنان

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار وزیر فرهنگ لبنان با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی بین دو کشور گفت: این کارگروه زمینه ساز فعالیت های مشترک فرهنگی خواهد شد. ما کاملا آماده هستیم.

به گزارش ترندونی، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد وسام المرتد وزیر فرهنگ لبنان صبح امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه با مقامات ایرانی دیدار کرد. حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در سخنانی روابط ایران و لبنان را رابطه ای طولانی و عمیق خواند و گفت: روابط ایران و لبنان از قدیم الایام خوب بوده است و پس از انقلاب اسلامی نیز با توجه به موقعیت استراتژیک لبنان در آنجا بود. روابط نزدیکی بین آنها وجود دارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه قرارداد فرهنگی بین دو کشور در سال‌های اخیر به امضا رسیده است، گفت: این قرارداد فرهنگی همچنان پابرجاست، اما فعال‌سازی آن نیازمند همکاری‌های گسترده است. “.

وی افزود: ما لبنان را یکی از ارکان مقاومت می بینیم و همیشه می بینیم که تمایل مردم لبنان در لبنان به ما در حال افزایش است.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور با تاکید بر تقویت حرکت گردشگران بین دو کشور، گفت: باید با یکدیگر بیشتر آشنا شویم و جریان گردشگری و رسانه ها این مشکل را تقویت می کنند. هر دو طرف باید تماس بیشتری با یکدیگر داشته باشند.”

وی ادامه داد: همچنین رسانه‌های مستقل ایران و لبنان باید روابط نزدیک‌تری را برای انعکاس روابط دوستانه دو ملت به ویژه جایگاه والای زنان در جمهوری اسلامی ایران و تبلیغات خصمانه حفظ کنند. رسانه ها در این زمینه شکست خواهند خورد.»

ضرورت بازنویسی تاریخ مقاومت/ ساخت فیلم و مستند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما حاضریم با کمک برادران لبنانی تاریخ مقاومت را بازنویسی کنیم چرا که اگر امروز از مقاومت ننویسیم فردا دیگران برای ما خواهند نوشت.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور گفت: اخیراً در حین بررسی مشکلات آمریکا متوجه شدم که مهمترین مسئله این کشور توسعه گفت و گو بین جهان عرب و اسرائیل است و باید بدانیم که روابط اعراب و اسرائیل در حال عادی شدن هستند. روابط یکی از قیام هایی است که باید با آن روبرو شویم.»

وی بر ضرورت گسترش گفت‌وگوهای فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: از آنجایی که فرهنگ همواره مناسب‌ترین و مؤثرترین بستر برای تعامل و گفت‌وگو بین ملت‌ها است، می‌توانیم گفت‌وگوی فرهنگی را برای تسهیل گفت‌وگوی دائمی و سازنده بین دو کشور حفظ کنیم. نخبگان “لطفا ارائه دهید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تسلیت به مردم لبنان به دلیل فشارهای اقتصادی که وارد می‌شوند، گفت: این فشار طولانی نخواهد بود، آخرین سلاح استکبار در منطقه خواهد بود و اراده لبنانی‌ها خواهد بود. پیروزی.”

وی گفت: تلاش‌ها و توطئه‌های آمریکا و اسرائیل با شکست مواجه می‌شود و هرچه بیشتر با هم در زمینه‌های مختلف همکاری کنیم، این طرح‌ها زودتر شکست می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور با اشاره به اینکه علاقمندیم هفته فرهنگ لبنان را در ایران برگزار کنیم، گفت: مردم ما باید لبنان را بیشتر بدانند و اگر مردم ما از تاریخچه همکاری ها بیشتر بدانند، روابط تقویت می شود. “

وی همچنین افزود: ما آمادگی داریم راه را برای آشنایی مردم ایران با لبنان هموار کنیم و از شما می خواهیم که مردم لبنان را با فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا کنید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی دو کشور گفت: این کارگروه زمینه را برای تحقق نیازهای مشترک فرهنگی فراهم می کند و آمادگی کامل برای کمک به اجرا را داریم. . فرهنگ ایران و لبنان برای مردم دو کشور.»

روابط ایران و لبنان قوی‌تر و ریشه‌دارتر شده است

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان نیز در خصوص روابط تاریخی و دیرینه دو کشور گفت: روابط ایران و لبنان در دهه های اخیر و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) برقرار شده است. قوی تر و ریشه دار تر شد.

وی تصریح کرد: لبنان قبل از پیروزی انقلاب در شرایطی بود که می گفتند قدرتش ناشی از ضعف است. به همین دلیل است که بسیاری به خود اجازه داده اند وارد این کشور شوند و حریم خصوصی ما را نقض کنند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، لبنان دوباره قدرت و حاکمیت خود را به دست آورد و توانستیم بر بسیاری از ظلم های استکبار جهانی فائق آییم.

محمد وسام المرتضی درباره تلاش برخی گروه‌ها برای مبارزه با ایران هراسی در لبنان گفت: گروه‌های معاند و گمراهی در لبنان وجود دارند که می‌گویند ما در حال تقویت حضور و اشغال ایران در لبنان هستیم و همین گروه‌های گمراه کننده در نبرد اسرائیل . اشغال لبنان این کار را نکرد.

وزیر فرهنگ لبنان گفت: همه کسانی که ما را متهم به حمایت از اشغالگری ایران می کنند چیزی از اشغال اسرائیل نمی گویند، ما مجبور نیستیم به آنها پاسخ دهیم و واقعیت همه چیز را به آنها نشان خواهد داد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با توجه به وسعت لبنان، اسرائیل را در جنگ های مختلف شکست دادیم. ما توانستیم با دشمن مقابله کنیم و رژیم صهیونیستی را شکست دهیم. کسانی که در این جنگ ها علیه لبنان شرکت کردند، سعی کردند سنی ها را علیه شیعیان تحریک کنند و لبنانی ها را علیه یکدیگر تحریک کنند، اما شکست خوردند.

محمد وسام المرتضی خاطرنشان کرد: علاوه بر شکست دشمن، با نقشه خاورمیانه جدید نیز مواجه شدیم که باید به کمک ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی و عماد مقنیه اشاره کرد.

وی درباره تلاش برخی کشورها برای عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: لبنان و فرهنگ آن با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف است و اگر ما با اسرائیل روابط را عادی کنیم بعید است این رژیم خبیث این کار را انجام دهد. تا لبنان را با تمام قبایلش ویران کند

یک مرکز فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران باید در لبنان ایجاد شود

وزیر فرهنگ لبنان با تاکید بر ضرورت ایجاد یک مرکز فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: ما به چنین مرکزی در لبنان نیاز داریم تا حقایق ایران و واقعیت های فرهنگی و تمدنی آن را برای مردم لبنان آشکار کند. ایران کارهای زیادی برای لبنان انجام داده است: «اما در لبنان هیچ کاری برای خودش انجام نداده است؛ هرچند این موضوع توجه ویژه ای می طلبد.

محمد وسام المرتضی تصریح کرد: امروز لبنان قدرتمند شده است، رژیم صهیونیستی با همه ابزار و وسایلش از ما می ترسد و چون در عرصه نظامی ما را شکست ندادند، جنگ اقتصادی را علیه ما آغاز کردند. “

وی با بیان اینکه لبنان در انتخابات یکشنبه آینده (پارلمان) در دفاع از میهن خود به جهان ثبات نشان خواهد داد، گفت: «ایران دوست واقعی ما است و لبنان به آن علاقه مند است.» دوستی با ایران حفظ می شود. ما امیدواریم که هر دو کشور در این مسیر متحد شوند.

در آخرین قسمت این نشست محمدرضا بهمنی معاون توسعه همکاری های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد کرد: پیشینه انجام شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا