اقتصادی

قیمت سوخت در لبنان ۴ برابر می‌شود

در پی تصمیم بانک مرکزی لبنان برای قطع یارانه های سوخت به دنبال بحران گسترده انرژی در این کشور ، قیمت سوخت افزایش می یابد.

به گزارش ترندونی ، بانک مرکزی لبنان یارانه های سوخت را کاهش داده و در عوض خط اعتباری واردکنندگان سوخت را به قیمت کنونی بازار افزایش می دهد. چنین راه حلی قیمت سوخت را در لبنان حداکثر چهار برابر افزایش می دهد.

یارانه های سوخت روز پنجشنبه رسما به پایان رسید. بانک مرکزی لبنان اعلام کرده است که دیگر نمی تواند یارانه سوختی را که از زمان شروع بحران مالی این کشور تأمین کرده است ، تامین کند.

هزینه های بالای سوخت به افراد فقیر که بیش از 50 درصد از جمعیت لبنان را تشکیل می دهند آسیب می رساند. واحد پول لبنان در دو سال گذشته 90 درصد کاهش یافته است.

کمبود سوخت در لبنان منجر به قطع گسترده برق و خشونت در تلاش مردم برای دریافت سوخت شده است. سه نفر در خشونت های روز دوشنبه این هفته در کشور به دلیل خشونت کشته شدند.

شرکت برق لبنانی قطع برق برنامه ریزی شده ای را اجرا کرده است که تامین برق را برای مشاغل و مصرف کنندگان عادی حدود یک ساعت در روز محدود می کند. این شرکت برای تولید برق به سوخت های وارداتی متکی است.

بیمارستان های لبنانی سیستم های تهویه مطبوع و در برخی موارد چراغ ها را خاموش کرده و نگران هستند که مجبور به تعطیلی شوند.

بر اساس قیمت نفت ، اگرچه لبنان از چند دهه پیش از جنگ داخلی به طور مداوم برق را قطع کرده است ، اما تعداد این ناپدیدشدگان در دو سال گذشته به اوج خود رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا