فرهنگ و هنر

صدور ۱۷۰۰۰ “گذرنامه” برای اربعین در کرمانشاه/ فعلا صدور گذرنامه در مرز نداریم

ترندونی/کرمانشاه رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه از صدور بیش از ۱۷ هزار گذرنامه برای اربعین امسال در استان خبر داد.

سرهنگ جلیل شکری در گفت و گو با ترندونی، با اشاره به شلوغی و ازدحام پلیس گذرنامه در روزهای مانده به اربعین گفت: در حال حاضر روزانه ۸۰۰ تا هزار نفر به پلیس گذرنامه مراجعه دارند.

وی از صدور ۱۰ هزار جلد گذرنامه در مرداد امسال خبر داد و افزود: علاوه بر این در سال جاری ۷۵۰۰ جلد گذرنامه موقت اربعین هم در استان صادر شده است.

به گفته شکری، هزینه صدور گذرنامه اصلی در حال حاضر ۴۵۰ هزار تومان و هزینه گذرنامه زیارتی ۵۰ هزار تومان است.

شکری با اشاره به طولانی شدن روند صدور گذرنامه گفت: پیش از این گذرنامه اصلی چهار روزه و گذرنامه زیارتی دو روزه صادر می‌شد، اما در حال حاضر بدلیل حجم بالای متقاضیان در سراسر کشور پروسه صدور و چاپ و ارسال به آدرس های اعلامی افزایش یافته است.

وی افزود: در همین راستا از تمام زائرین  اباعبدالله الحسین(ع) تقاضا می شود چنانچه قصد دریافت گذرنامه زیارتی را دارند از هم اکنون به محل های مورد  نظر مراجعه و با سعه صدر و همکاری با کارکنان انتظامی پیگیر امورات گذرنامه خود باشند.

شکری خاطرنشان کرد: متقاضیان برای گذرنامه دائم به مراکز پلیس + ۱۰ و برای گذرنامه زیارتی به کرمانشاه چهارراه شهیاد جنب پلیس راهور مراجعه کنند.

رییس پلیس گذرنامه یک قطعه عکس ۶ در ۴ رنگی زمینه سفید تمام رخ جدید، اصل شناسنامه و کارت ملی، رضایت محضری همسر جهت خروج  بانوان و در صورت فوت همسر یا طلاق اصل فوتنامه یا شناسنامه باطله همسر یا طلاق نامه، رضایت محضری پدر برای فرزندان زیر ۱۸ سال، موافقت نامه حفاظت برای افراد نظامی، ثبت اجازه خروج در سیستم سخا و تایید نظام وظیفه برای مشمولین تحصیلی، کارت پایان خدمت یا معافیت و ارائه اصل گذرنامه قبلی را از جمله مدارک مورد نیاز برای صدور گذرنامه عنوان کرد.

وی افزود: درخصوص صدور گذرنامه اصلی و یا گذرنامه زیارتی در مرز هنوز دستورالعلمی ابلاغ نشده است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا