حوادث و رویدادها

گذرنامه‌های ویژه فقط تا روز اربعین اعتبار دارد

سخنگوی فراجهه با بیان اینکه گذرنامه های ویژه اربعین فقط تا اربعین اعتبار دارد و پس از آن پلیس عراق از پذیرش آنها خودداری می کند، گفت: اگر زائران بعد از اربعین قصد اقامت در عراق را دارند باید از گذرنامه معمولی استفاده کنند.

به گزارش ترندونی، سردار سرلشکر مهدی حاجیان در بازدید از پایانه مرزی مهران با تسلیت ایام اربعین اظهار کرد: ورود زائران از کشور عراق رو به افزایش است و تا این لحظه حدود یک میلیون و 400 هزار زائر ایرانی وارد شده اند. وطن بی عیب و امن است برای ما عزیز شده اند و بازگشت زائران همچنان با همکاری مرزبانان ایرانی و پلیس عراق در سایه امنیت کامل ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از سه میلیون اتباع ایرانی و خارجی از مرزهای شش گانه کشور به مقصد عراق خارج شده اند، گفت: بیش از 200 هزار اتباع خارجی از مرزهای غربی ایران عبور کرده و به حرم و بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله العلیه السلام مشرف شده اند. -حسین (ع) زیارت کرد.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه پلیس راهور در حال اجرای طرح ترافیک از ابتدا تا انتها است گفت: تمامی محورهای مواصلاتی به صورت هوشمند رصد شده و در صورت وجود نقاط کور ترافیکی بلافاصله تردد روان سازی می شود. با اشراف کامل پلیس ایران و عراق تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم و امنیت پایدار در تمامی مرزها برقرار است.

بر اساس گزارش سایت پلیس، حاجیان در خصوص تمدید صدور و تمدید گذرنامه نیز گفت: با توجه به اینکه شرایط ورود و خروج در مرز به وضعیت پایدار و روان رسیده است، صدور گذرنامه های ویژه اربعین نیز از سر گرفته شده است. نیروی انتظامی آماده خدمت رسانی به زائرین عزیز است اما این عزیزان بدانند که گذرنامه های ویژه اربعین تا 72 ساعت به دستشان می رسد و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه گذرنامه های ویژه اربعین فقط تا روز اربعین اعتبار دارد و پلیس عراق نمی تواند پس از این روز آن را بپذیرد، اکیداً توصیه می کنیم اگر فردی قصد اقامت دارد. . پس از اربعین باید از گذرنامه های عادی در عراق استفاده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا