عمومیکسب و کار ایرانی برتر

معرفی مدل های مختلف سایبان درب ورودی مغازه

انواع سایبان در تولیدی ایران سایبان با برترین کیفیت و مناسبترین قیمت تولید میشود. سایه بان وسیله ای بسیار کاربردی میباشد. که از آن برای محافظت از فضای منزل و مغازه در مقابل انواع شرایط جوی استفاده می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به همت شاهد تنوع زیادی در تولید  انواع سایه بان ها هستیم.

ویژگیهای انواع سایه بان

امروزه صنعت ساختمان نیز همانند سایر صنایع دیگر در حال گسترش و به روز رسانی است. به گونه ای که در اکثر کشورهایی که در حال توسعه می باشند. ایده ها و راهکارهای زیادی جهت ایجاد رفاه و آسایش مردم همه روزه به وجود می آید. یکی از این راهکارها و ایده های موثر می باشد.

که از آن می توان در انواع ساختمان هایی مانند مراکز مسکونی و تجاری و عمومی و اداری و صنعتی و خدماتی درمانی به راحتی استفاده نمود. سایه بان مغازه و چادر دارای تنوع گسترده ای می باشد. که هر کدام از آن ها به نوبه ی خود دارای مزیت های ویژه ای هستند.

از جمله قابلیتهای انواع سایبان می توان به مواردی زیر اشاره کرد:

جلوگیری از تابش نور خورشید

سایبان این امکان را فراهم می کند. که گرمای طاقت فرسای تابستان و یا وقتی که باران شدید است. به راحتی بتوان از فضای بیرونی بهره مند شد. از دیگر مزایای انواع سایبان ها این است که موجب ایجاد یک حفاظ در مقابل نور خورشید برای اثاثیه ی منازل می شود. همین امر موجب می شود تا رنگ قالی های و لوازم خانگی شما در اثر تابش اشعه ی نور خورشید تغییر رنگ ندهد.

ایجاد فضایی برای خارج از آپارتمان

در صورتی که فضایی برای استفاده از بیرون خانه نداشته باشید. می توانید به راحتی یک کوچک برای نشستن و دورهمی های خانوادگی با انواع سایه بان ایجاد نمایید. این سایبان ها می توانند موجب راحتی فرزندان شما به هنگام بازی در فضای باز شده و موجب ایجاد سایه ی خنک و هوایی بهاری و مطبوع شوند.از دیگر مزیت های استفاده از در کاهش دمای هوا تا 15 درجه ی سانتی گراد می باشد. و همین موضوع می تواند منجر به کاهش مصرف انرژی شود. امنیت و سلامت محیط و سلامت جسمی با استفاده از چادرهای های می تواند. از دیگر مزایای آن باشد.

مزایای انواع سایه بان:

انواع سایبان ها دارای کاربردهای متفاوت میباشند. به این صورت که چندین کاربرد مشترک برای تمامی آن ها وجود دارد. در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:

سایبان ها مانع  بیماری می شوند

از آن جایی که اشعه ی آسیب رسان آفتاب به دلیل تخریب لایه ی اوزون می توان موجب صدمه و آسیب به افراد و از همه مهم تر محصولات شود. با استفاده از انواع سایه بان می توان از این آسیبها در امان ماند.

استفاده از سایه بان و چادر مغازه مانع از اتلاف بیهوده ی انرژی می شود

سایه بان با ممانعت از ورود نور خورشید به داخل ساختمان، می تواند تاثیر شایانی در کاهش انرژی داشته باشد. چراکه در صورت ورود گرمای شدید آفتاب، باید انرژی الکتریکی فراوانی برای خنک کردن فضا مصرف شود.

استفاده از سایبان می تواند مانع از آسیب دیدن محصولات گردد

یکی از اصلی ترین مضرات ورود آفتاب به فروشگاهها، فاسد شدن مواد غذایی است. در منازل هم، تابش مستقیم اشعه ی ماورای بنفش، می تواند موجب رنگ پریدگی لوازم منزل و آسیب جدی به فرش ها شود. همین امر می تواند ضرر و زیانهای فراوانی را برای مصرف کنندگان در پی داشته باشد.

استفاده از سایه بان برای تراس منازل

با استفاده از میتوان تراس، بالکن و پاسیو را به محیطی مناسب برای استفاده تبدیل کرد. و در طول روز نیز بتوان از آن فضا، استفاده بهینه داشت.

استفاده از سایبان برای محافظت از خودرو

برای خانه های سازمانی و آپارتمان های مجتمع مسکونی بسیار کاربرد دارد. چرا که ممکن است پارکینگ برای همه ی واحد ها در مجتمع وجود نداشته باشد. و برخی افراد مجبور باشند. در محوطه ی مجتمع، ماشین خود را پارک کنند. با استفاده از می توان موجب محافظت از خودرو شد.

سایبان هوشمند برقی

انتخاب کار تخصصی می باشد. برخی مواردی که باید در انتخاب روکش مناسب برای انواع چادر دقت نمایید به شرح زیر هستند:

  1. دوام آن
  2. مقاومتی که باید در برابر آب داشته باشد.
  3. محافظت در مقابل اشعه ی ماورای بنفش
  4. مقاومت و استحکام در برابر آتش
  5. دارا بودن به تراکم پارچه ی بیشتر

انواع روکش سایه بان

دارای انواع گوناگونی است. و از جنس های مختلفی استفاده می شود که به شرح زیر است:

روکش پی وی سی

یکی از متداول ترین ماده ای که در روکش انواع سایه بان استفاده می شود. پی وی سی می باشد. که از دوام بالایی نیز برخوردار است. در برابر آب نیز بسیار مقاوم می باشد.

روکش نانو

از دیگر روکش های متداولی که برای انواع سایبان ها استفاده می شود، جنس برزنتی است. این ماده ای که برای روکش سایبان ها استفاده می شود در مقابل اشعه ی ماورای بنفش بسیار مقاوم می باشد. ولی باید به این نکته دقت شود که روکش چادر نانو در برابر آب مقاوم می باشد نه این که ضد آب است. یعنی می تواند آب را برای مدت زمان خاصی در خود نگه دارد ولی خوب در نهایت امکان نفوذ آب وجود دارد.

روکش چادر اکریلیک

این پارچه های مصنوعی که دارای پوشش اکریلیک می باشد. دارای طول عمر طولانی تر و بالاتری از بوم سنتی هستند. این روکش دارای انواع متفاوتی است که با توجه به سلیقه ی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. این پارچه ها به صورت پارچه های 100 درصد اکریلیک و پارچه های پلی استر با مخلوط های اکریلیک و پنبه و پلی استر با پوشش اکریلیک می باشد.

ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی باشد که پلی استر به تنهایی و بدون روکش اصلا برای سایه بان ها گزینه ی مناسبی نمی باشد. چون در مقابل نور آفتاب مقاومت بالاتری ندارند. پارچه های سایبان اکریلیک از وزن بالاتری برخوردار بوده و شفافیت زیادی ندارند. ولی در منطقه هایی که رطوبت بالایی دارد به خوبی کار می کند. طول عمر بالایی نیز دارد ولی خوب کمی گران تر از سایر گزینه ها می باشد.

روکش سایبان فلزی

روکش سایبان فلزی از قدمت بالایی برخوردار است و از سالیان پیش استفاده از این روکش ها بسیار رواج داشت. این نوع روکش برای سایه بان های ثابت مناسب بوده و امکان جمع کردن آن وجود ندارد ولی در برخی از مدل های آن که دارای لولا هستند می توان ان را به سمت بالا و یا پایین جمع نمود. از مزیت های این روکش در این است که نیاز به تعمیر و حساسیت در نگهداری به آن صورت ندارند.

روکش سایبان فایبرگلاس

روکش های فایبرگلاس یکی از جایگزین های سبکی است که به جای فولاد و یا آلومینیوم می توان استفاده کرد. این سایبان ها در مواد قالب ریزی شده با رنگ های دلخواه ریخته شده و همین موضوع می شود تا گزینه های زیادی برای انتخاب شکل ظاهری آن وجود نداشته باشد. این روکش ها دارای ظاهری کدر هستند. و در برخی مواقع به صورت کمی شفاف موجود هستند که همین مدل ها امکان عبور نور کم را از حالت تاریکی مطلق کاهش می دهند. این روکش ها علی رغم مزیت های خاصی که دارند, دارای برخی ایراداتی نیز هستند به این صورت که ممکن است شکننده و با ترک خورده شوند. و از دیگر معایب آن در شکل ظاهری محدود آن است..

دسته بندی انواع سایبان

انواع سایبان ها را می توان متناسب به محیط مورد نظر انتخاب و استفاده نمود. سایبان ها را به صورت کلی به دو دسته تقسیم می نمایند که به شرح زیر است.

سایبان ثابت

همان گونه که از نام این چادر ها مشخص است بعد از اجرا و نصب آن ها دیگر امکان تغییر وضعیت آن ها وجود ندارد. به این صورت که دیگر نمی توان آن ها را باز و یا بسته نمود. این سایه بان ها شامل مدل های گوناگون و متنوعی هستند که برای روشن شدن این موضوع می توان به یکی از نمونه های بارز این چادر ها اشاره کرد. از جمله معروف ترین مدل از این سایبان های ثابت است.

سایبان متحرک

این دسته از انواع سایبان ها به صورت متحرک میباشد. یعنی بعد از نصب آن به راحتی می توان اقدام به تغییر وضعیت آن نمود. خود این نوع از سایبان ها دارای انواع و مدل های گوناگون و متعددی بوده که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

سایبان متحرک دستی

با هندل و گیربکس کار میکند.

سایبان متحرک برقی

به وسیله موتور و ریموت کنترل میشود.

انواع چادر

سایبان بازویی

با نام های و یا و و نیز شناخته شده است. این سایه بان ها در دو نوع سیستم و ساخته می شود. این نوع از سایبان ها که یکی از انواع سایبان های متحرک می باشد. از بازوهای مکانیکی خود اقدام به تغییر وضعیت می نماید.

در صورتی که به موتور برقی مجهز شوند به آن و یا سایه بان ریموتی می توان گفت. در غیر این صورت با نام یا همان سایبان گیربکسی خوانده می شود. اقدام به تولید 5 مدل کیفیتی سایبان بازویی می نماید. به این صورت که 5 مدل کیفیتی آن سایبان بیسیک و چادر مدرن و چادر های گلاس و سایه بان لاکچری و ( فول کاست, فول کاور ) می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا