فرهنگ و هنر

دیدار عوامل «زیرخاکی» با جمعی از آزادگان

جشن عوامل زیرزمینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد و جمعی از کارشناسان آزاد برگزار شد.

به گزارش ترندونی، جلیل سامان کارگردان، رضا نصیری نیا تهیه کننده، مجید اکبر شاهی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم، میثم نجفی مدیر تولید، حسین لنجانی دستیار تولید، بهنام جعفری طراح صحنه و لباس مهناز اکبری. طراح، مرجان تاجیک، منشی صحنه و بازیگرانی چون هومن برق نورد، ژاله صامتی، گیتی قاسمی، پیام احمدی نیا و ابراهیم طلاتی نژاد در این مراسم حضور داشتند.

اسارت بدون طنز نبود

بیانان کیانی از لیبرال های حاضر در این مراسم گفت: شاید فضای اسارت برای همه مردم به صورت ماتم، غم و درد و عنصر و جوهره ای از ویژگی های ایران به تصویر کشیده شود. طنز ایرانی حتی در زندان و با وجود شکنجه وجود داشت و خالی از طنز نبود.

وی افزود: در اسارت شعر، سرود و حتی تئاتر کمدی بازی می کردیم. ما 6 ماه وقت گذاشتیم تا یک تئاتر در اردوگاه موصل 1 بسازیم. علیرغم همه فشارهای دشمن بعثی که اگر ما را می دید بی رحمانه ترین و خشن ترین رفتار را با ما می کرد، روزی 1.5 تا 3 ساعت در تئاتر تمرین می کردیم و اجرا می کردیم.

کیانی ادامه داد: یکی از ماندگارترین و جذاب ترین قسمت های اجرای تئاتر اردو، لهجه های طنز بود. باید گفت که فضای دفاع مقدس فضایی مفید و مملو از مطالبی با مضمون هنری بود که می‌توان از آن آثار شگفت‌انگیزی خلق کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موسسه پیام آزادگان می تواند با همکاری تمامی هنرمندان و علاقه مندان عرصه اسارت و دفاع مقدس جلوه های ماندگاری را در این حوزه خلق کند.

در این مجموعه زیبایی های اسارت را به نمایش گذاشته اید

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد ادامه داد: فرصتی که در اختیار داشتید فرصتی استثنایی و منبع کار برای دنیای هنر بود. امیدوارم شما بزرگواران با انگیزه و تلاش و توان علمی شگرف خود موجب ارتقای کمال انسان و زینت فضایل اخلاقی شوید. خدای نکرده آثار شما از ابعاد مختلف مفید و قابل دسترسی باشد.

ملاقات عوامل زیرزمینی با گروهی از فریلنسرها

مجید اکبر شاهی و رضا نصیری نیا

ابوترابی فرد ادامه داد: از شما هنرمندان متشکرم که فرهنگ اسارت را به عنوان یک عضو کوچک خانواده آزادگان به چشم مخاطبان آورده اید. من این سریال را دیدم و هیچ نکته منفی در آن ندیدم و معتقدم شما عزیزان زیبایی های اسارت را در این سریال به خوبی به مخاطب نشان داده اید. در واقع دنیای اسارت بسیار زیباست.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد گفت: در بین آزادگان بارها درباره اسارت شنیده ام که می توان گفت اسارت بهشت ​​بود، خدمت، خدمت، استقامت، گذشت، صبر و … که آنجا بهشت ​​بود. افرادی که در زندان هستند به درجه ایمان و ارزش های آنها بستگی داشت.

ملاقات عوامل زیرزمینی با گروهی از فریلنسرها

هومن برق نور و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی

وی همچنین به نقل از برادرش مرحوم حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی می‌گوید: «به زندانیان رفاه می‌دادند، اما از آمار بالای خودکشی‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی در این زندان‌ها، اما در اردوگاه‌های عراق، آزارمان می‌داد. ، جایی که چیزی جز شکنجه وجود ندارد. هیچ گزارشی مبنی بر بیماری روانی یا ناهنجاری های اخلاقی در میان زندانیان گزارش نشده است. و ادامه داد: دوست دارم تمام زندان های دنیا مثل اینجا باشد که حاج آقا ابوترابی در پاسخ به صلیب سرخ فرمودند: سخنرانی شما زیبا اما ناقص بود و باید گفت: «آرزو می کنم برای همه دنیا. مثل این زندان بود، نه فقط زندان.»

حجت الاسلام اصغر صالح آبادی، حسن بهشتی پور، بیژن کیانی، محسن نوری مقدم، فریبرز خوب نژاد و فرزانه قلعه گوند از جمله افرادی بودند که در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از عوامل زیرزمینی تقدیر کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا