جامعه و خانواده

تعامل شهرداری برای ثبت‌نام دستفروشان درسامانه دولت/لزوم بارگذاری اطلاعات دستفروشان و دریافت کد

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از تعامل شهرداری با دولت برای ثبت نام دستفروشان در سامانه دولت خبر داد.

به گزارش ترندونی، مسعود رنجبریان در نشست خبری امروز دوشنبه خود در تشریح اقدامات شرکت شهربان حریم‌بان شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف به ویژه ساماندهی دستفروشان در شهر تهران، اظهار کرد: در بحث سد معبر وانتی و سیار که بعضا با ایجاد سد معبر موجب ایجاد ترافیک و مشکلات برای شهروندان می‌شوند از انتهای سال گذشته طرحی اجرا شد که تعداد وانتی‌های سد معبر در خیابان شهرزاد در منطقه ۱۵ به حداقل خود رسید.

وی اضافه کرد: طبق قانون، سد معبر تخلف است و از سنوات گذشته ساماندهی دستفروشان و بساط گسترها مطرح بوده و در مقطعی نیز عنوان شد که به عنوان یک شغل قلمداد شود. در حال حاضر نیز در دولت سیزدهم سایتی معرفی شده که دستفروشان اطلاعات خود را در آن بارگذاری و کد «یکتایی» را دریافت می‌کنند تا بدین ترتیب صلاحیت کار دستفروشی را داشته باشند و به تبع آن شهرداری‌های کل کشور نیز مکلف می‌شوند که مکان و فضا برای ساماندهی این دستفروشان در اختیار آنها بگذارند. البته این موضوع هنوز به صورت مشخص تبیین نشده و ابعاد آن شامل این‌که فردی که ثبت نام می‌کند با چه شرایطی می‌تواند این کد یکتا را دریافت کند، اعلام نشده است اما تعامل بسیار خوبی با دولت داریم تا موضوعات شهرداری نیز در این طرح لحاظ شود.

رنجبریان ادامه داد: فردی که توسط دولت می‌تواند مجوز دستفروشی را اخذ کند شهرداری باید مکانی برای ساماندهی آنها در تهران نیز که گستردگی فراوانی دارد و با حجم زیادی از دستفروشان مواجه است در اختیارشان قرار دهد، لذا از دولت درخواست می‌کنیم در حوزه تامین فضا به صورت خاص برای شهر تهران کمک کند. بی‌تردید در تهران و اطراف آن فضاهایی در اختیار وزارتخانه‌هاست که می‌تواند برای ساماندهی از آنها بهره بگیرند.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران ادامه داد: ما سه ماموریت اصلی در این شرکت داریم موضوع دستفروشان به همراه حریم و معبربان پیگیری می‌شود که دو موضوع دیگر نیز توسط شرکت دنبال می‌شود.

ادامه دارد….

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا