جامعه و خانواده

افزایش تعرفه مراکز ورزشی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲

اعضای شورای شهر تهران تعرفه استفاده از مراکز ورزشی شهرداری تهران را برای سال ۱۴۰۲ افزایش دادند.

به گزارش ترندونی، در جلسه نوبت عصر امروز شورای شهر تهران بررسی لایحه بهای خدمات مراکز ورزشی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ روی میز بررسی قرار گرفت و اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه بعد از بررسی‌های انجام شده در شورای شهر تصمیم گرفته شد که بهای خدمات مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران بر اساس مبنای تعرفه‌های دولتی یعنی اداره کل ورزش و جوانان باشد، گفت: ما پیشنهاد دادیم که تعرفه‌های شهرداری تهران به تعرفه اماکن ورزشی دولت نزدیک شود. چرا که موجب کاهش تخلفات بهره برداران شده و همچنین به دلیل کم بودن بهای خدمات مربیان تراز اول برای آموزش در این مجموعه‌ها استقبال نکردند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های دولتی حتما در سال آینده بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت، اما ما تصمیم گرفتیم که تعرفه خدمات مراکز ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ بر اساس تعرفه سال ۱۴۰۱ دولت باشد، گفت: با این تصمیم باز هم ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت‌مان از قیمت اماکن ورزشی دولتی پایین‌تر است.

اوجاقی با بیان اینکه دولت اماکن ورزشی‌اش را درجه ۱، ۲ و ۳ تقسیم بندی کرده اما مراکز ورزشی شهرداری تهران را درجه ۲ و ۳ محسوب کردیم، اظهار کرد: تعرفه بسیاری از استان‌های محروم در کشور از تعرفه اماکن ورزشی شهرداری در جنوب تهران بیشتر است. به عنوان مثال در ایلام تعرفه اماکن ورزشی ۴۵ هزار تومان است اما در شهرداری بالاترین تعرفه ۳۰ هزار تومان است.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی  شورای شهر تهران در جریان این بررسی با بیان اینکه شهرداری باید ورزشگاه‌هایش را درجه بندی کند، گفت: تعرفه‌های پیشنهادی شهرداری در لایحه تأیید نشد و تصمیم گرفتیم که تعرفه اماکن ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ بر اساس تعرفه سال ۱۴۰۱ دولت باشد و در جدول تخفیفات نیز ما نهادهایی همچون بسیج، مساجد، مراکز دینی، آموزش و پرورش و آموزش عالی را لحاظ کردیم.

آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران هم با تاکید بر اینکه باید در مورد نرخ‌های مراکز ورزشی شهرداری یک بار تصمیم بگیریم و به مردم درست توضیح دهیم، اظهار کرد: ما هیچ کدام از مجموعه‌های شهرداری را درجه یک حساب نکردیم و بر این اساس نرخ مجموعه‌های ورزشی را تعیین کردیم. مثلا در حال حاضر تعرفه اداره کل ورزش برای ورزش آمادگی جسمانی در ورزشگاه‌های درجه یک ۳۵۰ هزار تومان در ورزشگاه درجه ۲، ۲۶۰ هزار تومان و در درجه ۳، ۲۱۰ هزار تومان است که ما در مناطق جنوبی تهران ۱۶۰ هزار تومان برای ۱۲ جلسه در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه باید بر روی عملکرد پیمانکاران نظارت شود، افزود: من خودم به دو سالن ورزشی در حوالی محله طرشت مراجعه کردم که یکی از آنها برای یک سانس ۴۰۰ هزار تومان و دیگری ۷۰۰ هزار تومان درخواست کرد. در حالیکه هزینه یک سانس بر اساس مصوبه شورا ۱۵۰ یا ۱۶۰ هزار تومان است و یا حتی برای دادن توپ هم ۲۰ هزار تومان گرفت و باید سازمان ورزش نظارت دقیقی داشته باشد.

اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران پس از سخنان اعضای شورا با بیان اینکه وقتی تعرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند به معنای این نیست که به همان اندازه افزایش درآمد داریم، گفت: ما کمیته تخلفات داریم و نظارت‌ها توسط سازمان بازرسی و اداره اماکن انجام می‌شود و درآمدی که کسب می‌کنیم عمدتا از بخش تفریحی و آموزشی است که بخشی از هزینه‌های آموزشی به مربیان داده می‌شود.

به گزارش ترندونی، نهایتا اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود بهای خدمات اماکن ورزشی شهرداری تهران را برای سال ۱۴۰۲ تصویب کردند که بر این اساس بهای استفاده از مراکز ورزشی شهرداری تهران بر مبنای تعرفه دولت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا