استان ها

تأثیرگذاری ایران در جهان به برکت اتحاد در میدان و دیپلماسی است

ترندونی/ایلام امام جمعه‌ ایلام گفت: امروز شاهدیم که میدان ما و دیپلماسی ما با هم متحدند و به برکت همین اتحاد و عمل به فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که در مقیاس جهانی تاثیرگذار هستیم.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار»، در خطبه‌های نمازجمعه امروز ۲ تیرماه اظهار کرد: آمریکا در مقابل پیشرفت جمهوری اسلامی اظهار ناتوانی می‌کند و امیدی ندارد که بتواند روند انقلاب ما را تغییر دهد و  آنان‌که مذاکرات برجام را ترک و آن‌را با افتخار پاره کردند، الان برای مذاکره با جمهوری اسلامی التماس می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آنجا تلاش ما این بود که حداقلی از غنی‌سازی داشته باشیم و آنها هم نمی‌پذیرفتند، ادامه داد: درخواست امروز آنها این است که غنی‌سازی بالای ۶۰درصد ایران متوقف شود و دنبال این هستند که دارایی‌های بلوکه‌شده ما را برگردانند و در قبال آن امنیتی برای نیروهای متجاوز خود  به‌وجود بیاورند و این مرز دیروز و امروز ما است.

کریمی‌تبار با بیان اینکه از مقاومت شما مردم است که دشمن مرعوب و وادار به عقب‌نشینی شده است، اظهار کرد: بدون برجام و بدون FATF صادرات نفت ما از ۲۰۰هزار بشکه دیروز به بیش از دو میلیون بشکه امروز رسیده است و به فضل خداوند آنها که دنبال ائتلاف‌سوزی ما و ائتلاف‌سازی علیه ما بودند، می‌بینند که ائتلاف‌شان از هم گسسته شده ولی جبهه مقاومت طرفدار جمهوری اسلامی در سراسر دنیا در حال شکل‌گیری است.

امام جمعه ایلام گفت: در سال ۱۴۰۱ با جنگ ترکیبی از طرف استکبار جهانی و و تراکم تهدیدها از داخل و خارج علیه جمهوری اسلامی مواجه بودیم که مردم در برابر آن مقاومت کردند ولی به‌حمدالله امسال سال تراکم فرصت‌ها و رویکرد دنیا به جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: منافقین با پیشینه نحس‌شان در ۳۰ خرداد سال ۶۰ علیه جمهوری اسلامی اعلام جنگ مسلحانه کردند و ۱۷هزار انسان بیگناه را به شهادت رساندند، با کمال بی‌شرمی ابزار جاسوسی دشمن شدند و به صدام پناهنده شده و به‌عنوان ابزاری تهاجمی علیه ملت ایران در اختیار او قرار گرفتند و با حمله به جمهوری اسلامی به صغیر و کبیر رحم نکردند؛ تمام اینها درحالی بود که آنها از حمایت‌های دشمنان جمهوری اسلامی بهره‌مند بودند و حتی بعد از شکست‌شان هم آنها را مورد حمایت خود قرار دادند و آمریکایی‌ها آنها را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کرده و آلبانی به آنها پناه داد.

کریمی‌تبار ادامه داد: منافقین جنگ تمام عیار فضای مجازی علیه ما راه‌انداختند و کشورهای اروپایی از آنها حمایت می‌کردند و در سالگرد اعلام جنگ مسلحانه‌شان علیه جمهوری اسلامی، در فرانسه نشست جهانی داشتند، اما امروز به برکت توان میدانی و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در مقرشان در اشرف۳ توسط کشور میزبان مورد تهاجم قرار می‌گیرند و در بین آنها جنگ و درگیری ایجاد می‌شود و برای اولین بار در تاریخ این سیه‌روزها می‌بینیم که فرانسه تسلیم اراده جمهوری اسلامی شده و به آنها اجازه تجمع نداد.

وی تصریح کرد: آمریکا و اروپا اقتدار جمهوری اسلامی و توانمندی جمهوری اسلامی را در مقیاس جهانی پذیرفته‌اند و همچنین پذیرفتند که از این منافقان خون‌آشام کاری ساخته نیست.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امیدواریم که در آینده نزدیک تلاش جمهوری اسلامی برای استرداد آنها و محاکمه‌شان به جرم جنایاتی که انجام داده‌اند نیز به ثمر بنشیند و به دست عدالت در کشور ما سپرده شوند تا به مجازات جنایاتشان برسند.

کریمی‌تبار با بیان اینکه دولت تلاش دارد آب و برق را در فصل تابستان  تامین کند، از مردم خواست تابستان‌های گذشته و قطی برق را که مشکلات فراوانی ایجاد می‌کرد فراموش نکنند و در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا