برون مرزی

وزارت خارجه ایران خطاب به رژیم آمریکا: جهان نظاره‌گر شماست

به گزارش گروه سیاست خارجی فارس ، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری امروز (سه‌شنبه) براساس تلاش آمریکا برای ارعاب و سکوت خبرنگاران در اعتراض به ترور جورج فلوید گفت. پلیس بیش از 100 بار به روزنامه نگاران حمله کرد. “رژیم آمریكا در تلاش است تا روزنامه نگاران معترض به ترور جورج فلوید را مرعوب و سكوت كند.”

گزارش توئیتر نوشت: “رئیس جمهور آمریکا که در پناهگاه پنهان شده می خواهد روزنامه نگاران را در تلاش برای” شکست “معترضین دور نگه دارد.”

وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: “اما اشتباه نكنید: جهان شما را تماشا می كند.”

به گزارش فارس ، پس از درگیری شدید بین مأمور پلیس مینیاپولیس و جورج فلوید ، یک شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی که سرانجام منجر به مرگ وی شد و تصاویری از یک جلسه پلیس منتشر کرد ، شهرهای مختلف آمریکا اعتراض کردند. آمیز به برخوردی ظالمانه با افراد رنگارنگ تبدیل شد. براساس این گزارش ، تا امروز اعتراضات ضد نژادپرستی در 140 شهر این کشور صورت گرفته است ، حداقل 21 ولسوالی یک قانون نظامی را منتشر کرده و توسط گارد ملی مستقر شده است.

در همین حال ، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام را در پیام توئیتر خود محكوم كرده و از مقامات آمریكا خواست كه به معترضین گوش دهند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در توئیتر روز جمعه 9 ژوئن اظهار داشت: “جمهوری اسلامی ایران از قتل های سیاه وحشیانه ابراز تأسف می کند ، تبعیض نژادی مرگبار در ایالات متحده را محکوم می کند و از مقامات آمریکایی می خواهد تا کارهای صحیح انجام دهند.” مرتکب چنین قتل هایی می شویم. باید صدای معترضان شنیده شود. برای این منظور ، سرکوب آمریکایی های رنج دیده و محدودیت رسانه ها باید فوراً متوقف شود. “

عباس موسوی ، انگلیسی در گفت و گو با خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه (12 ژوئن) با سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد و افزود: “دنیا صدای ظلم شما را شنیده و در کنار شما ایستاده است.” رژیم ایالات متحده به طور همزمان درگیر خشونت و زورگویی در داخل و خارج از ایالات متحده است. ما از صحنه خشونت هایی که این روزها توسط پلیس ایالات متحده علیه مردم جهان ایجاد می شود ، بسیار ناراحت هستیم و آنها بطور ظالمانه و وحشیانه سرکوب می کنند افرادی که با صلح طلبانه خواستار احترام و پایان دادن به خشونت هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین به دولت و پلیس ایالات متحده گفت ، “خشونت علیه مردم را متوقف کنید و بگذارید آنها نفس بکشند.” (اینجا بخوانید)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا