برون مرزی

پاسخ وزارت خارجه به اتهامات سخیف اتحادیه عرب علیه ایران

به گزارش ترندونی ، سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای از سوی کمیته خودخوانده چهار کشور اتحادیه عرب و آگاهی از مجموعه عربی ، ادعاهای ظالمانه را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای مکرر مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورهایی که قبلاً مداخله کرده بودند را با تنش ، تروریسم ، مزدوران و تحریک جنگ ، به ویژه در یمن و مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا ، رد کرد. سرزنش ایران مشکل بی توجهی مردم به مداخله جویان را حل نمی کند.

خطیب زاده دغدغه اصلی بنیانگذاران این گونه اظهارات را سرویس آشکار و سری به رژیم صهیونیستی خواند و به چهار کشور توصیه کرد به جای اظهارات بی ارزش ، بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین تمرکز کنند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ، صدور چنین بیانیه هایی را در کنار اقدامات برخی از این کشورها در بسیج روابط با ایران ، بحث برانگیز خواند و بر موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در دعوت از همسایگان برای گفتگو و رفع سوءتفاهم تاکید کرد. کانال های دیپلماتیک تأکید می شود.

در مورد سه جزیره ایران ، خطیب زاده با رد این بیانیه ، همه اقدامات ایران را در چارچوب حاکمیت و تمامیت ارضی کشور خواند و دخالت دیگران را محکوم کرد.

نماینده وزارت امور خارجه حفظ و تحکیم دستاوردهای هسته ای و قابلیت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را یکی از سیاست های راهبردی کشور خواند و بیهوده بودن بیانیه های کمیته توسط برخی کشورهای عضو را یادآوری کرد. وی بر توسعه رهبر صلح در رهبر هسته ای کشور تاکید کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا