برون مرزی

واکنش ایران به ادعای بی‌اساس وزارت خارجه آمریکا

به گزارش ترندونی، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: واضح است که نمی توان از دولت وابسته به دروغ آمریکا انتظار داشت حقایق و واقعیت های موجود و در نتیجه ماهیت مغرضانه، سیاسی و مداخله جویانه را ارائه دهد. این پیام برای همه و برای مردم ایران روشن است.» و واضح است.

خطیب زاده تاکید کرد: دولت آمریکا که تاریخ آن مملو از جنگ، کودتا، تجاوز، قتل، آدم ربایی، محاصره اقتصادی و کشتار مردم بیگناه در سراسر جهان است، ناقض بزرگ حقوق بشر بوده و بنابراین به هیچ وجه ارزش صحبت در مورد آن را ندارد. در مورد مفاهیم باشکوهی مانند حقوق بشر. وی افزود: آمریکا به خاطر جنایات خود علیه ایران از جمله سقوط هواپیمای مسافربری و تحریک به خشونت خانگی برای کشتار مردم و مسئولان در دهه‌های اخیر بر سر ملت ایران اشک تمساح می‌ریزد. و تلاش همگانی برای محرومیت زدایی ملت.» حقوق شکوهمند ایران در اذهان مردم ایران جاودانه است و اقدامات قهری یکجانبه آمریکا از جمله تحریم های اقتصادی غیرقانونی به مصداق بارز تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران تبدیل شده است. یکی از موانع اصلی دستیابی به داروهای ضروری برای بیماران ایرانی است. در نتیجه حقوق مردم ایران به شدت پایمال شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اتهامات رژیم آمریکا را ریاکارانه و اهداف سیاسی غیرقانونی خواند و بر دستور فوری رئیس جمهور وقت آمریکا برای کشتن ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمان، قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا تاکید کرد. ماهیت تروریستی ایالات متحده را به خوبی نشان می دهد.

خطیب زاده افزود: دولت آمریکا چشم خود را بر نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در کشور و متحدانش بسته است. همه بارها شاهد تبعیض نژادی سیستماتیک و گسترده علیه اقلیت ها و آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالات متحده بوده اند که به نوبه خود منجر به اعتراضات گسترده سیاه پوستان و ساکنان این کشور شده است. خشونت لجام گسیخته پلیس و کشتار سیاهپوستان در برابر دیدگان مردم رویکرد دولت آمریکا را در قبال حقوق بشر آشکار می کند و متأسفانه واکنش آمریکا به این نقض حقوق بشر صرفا تظاهرات، بی تفاوتی و بی تفاوتی بوده است.

نماینده وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی و تعهدات بین المللی خود همواره در جهت احقاق حقوق ملت بزرگ ایران و ارتقای آرمان های واقعی حرکت کرده است. . این امر ریاکارانه مسیر و تمایل دولت و ملت ایران را برای ساختن ایرانی گرانبها و سربلند بر اساس ارزش ها و اصول دینی و ملی خود به حرکت در نخواهد آورد.

311311

دکمه بازگشت به بالا