عمومیکسب و کار ایرانی برتر

بررسی جنس پوشش سقف های متحرک

سقف متحرک چیست؟ یکی از پیشرفت‌های حاصل از تکنولوژی در صنعت ساختمان دستیابی به فناوری سقف‌های متحرک و جمع‌شونده است. برای آشنایی بیشتر با انواع سقف متحرک و بررسی مزایای آن‌ها با کارشناسان در  همراه شده‌ایم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اجرای تخصصی صفر تا صد اسکای لایت

سقف و سوله متحرک کیااسکای

معرفی انواع سقف متحرک

سقف های متحرک انواع مختلفی دارند. کارشناسان در شرکت کیااسکای انواع سقف متحرک را به صورت زیر دسته‌بندی می‌کنند:

  1. سقف های متحرک پارچه‌ای
  2. انواع سقف متحرک شیشه‌ای
  3. سقف لوور
  4. سوله متحرک

البته انواع دیگری از سقف و سایه‌بان های متحرک نیز وجود دارند که در مواقع خاص و برای مکان‌هایی خاص طراحی می‌شوند. برای مثال انواع سقف جمع شونده استادیوم‌های مدرن ورزشی یا سازه های تمام متحرک لوکس.

در ادامه به بررسی مزایای این 4 مدل سقف متحرک می‌پردازیم:

اجرای دکوراسیون داخلی لوکس منزل از صفر تا صد

دکوراسیون داخلی اداری شیده زارع

طراحی و اجرای سقف پارچه ای کرکره‌ای

سقف و سوله متحرک کیااسکای

1- سقف متحرک پارچه ای

سقف های متحرک پارچه ای از جنس پارچه مرغوب شامل دو لایه PVC و دو لایه UV هستند. این سقف‌ها معمولا به صورت شیب‌دار نصب می‌شوند تا هنگام بارش برف و باران سنگین نشوند. معمولا در اکثر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها از این نوع سقف متحرک استفاده می‌شود. چرا؟ چون مقرون به صرفه‌اند.

مزایای سقف های متحرک پارچه‌ای:

  • در برابر اشعه خورشید مقاوم‌اند
  • کاملا آب گریز هستند
  • سقف ‌های متحرک پارچه ای در حالت جمع شونده کمترین فضا را اشغال می‌کنند
  • نسب به سایر سقف های متحرک قیمت مناسب‌تری دارند

در مورد سقف های متحرک پارچه‌ای باید به این نکته توجه کنید که نور از این سقف‌ها رد نمی‌شود اما امکان نصب چراغ‌های ال‌ای‌دی را دارند. بنابراین اگر در فضای مورد نظرتان وجود نورطبیعی ضروری است، سقف‌ متحرک پارچه‌ای گزینه مناسبی برای شما نیست.

طراحی و اجرای سقف متحرک شیشه ای

سقف و سوله متحرک کیااسکای

2- سقف متحرک شیشه ای

کارشناسان در می‌گویند که مکانیزم باز و بسته شدن انواع سقف های متحرک شیشه ای چیزی شبیه به پنجره های گیوتینی است؛ به صورتی که یک فریم ثابت است و فریم‌های دیگر زیر فریم اول جمع می‌شوند‌.

مزایای انواع سقف متحرک شیشه ای:

  • می‌توان از نور و منظره اطراف به طور کامل استفاده کرد
  • نور را از خود عبور می‌دهند و معمولا در قسمت های نورگیر خانه یا رستوران به عنوان نورگیر نصب می‌شوند
  • امکان اجرای اقتصادی‌تر آن‌ها نیز وجود دارد

برای تعدیل در هزینه سقف های متحرک شیشه می‌توان به جای شیشه از ورق های پلی کربنات استفاده کرد که سازه را سبک تر نیز می‌کند.

اجرای انواع سقف لوور آلومینیومی

سقف و سوله متحرک کیااسکای

اجرای انواع سقف لوور آلومینیومی

سقف و سوله متحرک کیااسکای

اجرای انواع سقف لوور آلومینیومی

سقف و سوله متحرک کیااسکای

3- سقف متحرک آلومینیومی (سقف لوور)

ممکن است سقف های متحرک آلومینیومی را به سقف لوور بشناسید. سقف‌های لوور نسبت به سایر سقف‌های متحرک مقاومت بیشتری دارند. این سقف‌ها به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند معمولا برای باغ‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌شوند.

مزایای سقف متحرک آلومینیومی:

  • مقاومت بسیار بالایی دارند
  • امکان نصب چند حالته دارند (حالتی برای امکان عبور نور بدون جمع شوندگی)
  • امکان عبور نور از خود را دارند
  • عایق هستند و برای تمام فصول مناسب‌اند (ورق های آلومینیومی تو خالی با یونولیت عایق می‌شوند)

اجرای تخصصی صفر تا صد اسکای لایت

سقف و سوله متحرک کیااسکای

4- سقف متحرک تلسکوپی (سوله متحرک)

سقف تلسکوپی در واقع نوعی سوله متحرک ولی بدون دیواره است. سقف های متحرک تلسکوپی بسیار کارآمد هستند. زیرا هیچ محدودیتی در ابعاد و شکل اجرا ندارند. به همین دلیل بهترین و کارآمدترین نوع سقف جمع شونده برای مکان‌های عمومی مانند رستوران، کافی شاپ و فروشگاه‌ها هستند. با این سازه شما می‌توانید استخرتان را در تمامی فصول قابل استفاده کنید.

مزایای سقف متحرک تلسکوبی:

  • بدون هیچ محدودیتی قابل اجراست. یعنی می‌توان در ساخت آن از شیشه، ورق پلی کربنات یا ترکیبی از هر دو  استفاده کرد
  • کاملا آب بند است
  • عایق است

اجرای انواع سقف لوور آلومینیومی

سقف و سوله متحرک کیااسکای

آیا سقف متحرک نیاز به مجوز شهرداری دارد؟

به طور کلی برای استفاده از انواع سقف و سوله متحرک نیاز به هیچ گونه مجوز شهرداری نیست. زیرا سقف‌های متحرک در دسته مصالح سبک ساختمانی قرار می‌گیرند و هیچ نیازی به گرفتن مجوز از طرف شهرداری ندارند. بنابراین بدون دغدغه‌های مربوط به مجوز می‌توانید آن‌ها را برای استفاده کاربردی از پشت بام یا بالکن‌های بزرگ استفاده کنید.

اما دقت کنید که اگر قصد استفاده تجاری در پشت بام یا بالکن خود با این روش را دارید، استفاده بدون مجوز از سقف متحرک غیرقانی است.

طراحی و اجرای سقف پارچه ای کرکره‌ای

سقف و سوله متحرک کیااسکای

سقف های متحرک در چه مکان هایی قابل استفاده هستند؟

  • در حیاط ساختمان‌های مسکونی و تجاری
  • سقف پارکینگ
  • پوشش متحرک استخر
  • استفاده از سقف متحرک برای پوشش آلاچیق، روف گاردن و باغ تالارها
  • استفاده از انواع سقف های متحرک در کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها

اجرای تخصصی صفر تا صد اسکای لایت

سقف و سوله متحرک کیااسکای

باز و بسته شدن سقف های متحرک چگونه است؟

نحوه باز و بسته شدن سقف‌های متحرک عموما به صورت کنترل از راه دور (ریموت) می‌باشد. اما در مورد سوله‌های متحرک می‌توان آن‌ها را هم به صورت دستی و هم بصورت اتوماتیک تنظیم نمود.

اجرای تخصصی صفر تا صد اسکای لایت

سقف و سوله متحرک کیااسکای

 قیمت سقف متحرک چگونه محاسبه می‌شود؟

در ساخت انواع سقف های متحرک از مصالح گوناگونی استفاده می‌شود که بر روی هزینه نهایی تاثیر دارند. از طرفی قیمت اجرای سقف متحرک با توجه به ابعاد کار متفاوت می‌باشد. پس به طور کلی به عوامل تعیین‌کننده قیمت سقف متحرک شامل موارد زیر است:

  1. نوع سقف متحرک (سوله متحرک، سقف‌ پارچه‌ای و…)
  2. ابعاد کار برای اجرای هر یک از سقف های متحرک
  3. مقدار و نوع مصالح مصرفی در ساخت آن‌ها

برای اطلاع دقیق از قیمت انواع سقف های متحرک می‌توانید با کارشناسان در کیااسکای ارتباط بگیرید.

اجرای شیشه ثابت به همراه درب اسلایدینگ

سقف و سوله متحرک کیااسکای

کلام آخر:

در حال‌ حاضر صنعت ساخت‌ و ساز و معماری، پیشرفت‌ های بسیار چشمگیری داشته که از جمله آن‌ ها می‌ توان به طراحی و ساخت اشاره نمود. طراحی و ساخت سقف‌ های متحرک، از جمله جدید ترین و مدرن‌ ترین فناوری‌ های موجود در معماری امروزی هستند و جنس سقف های متحرک نیز از متریال‌ های گوناگونی می باشد. این سقف‌ ها بر خلاف سقف های ثابت، به دو صورت دستی و اتومات باز و بسته می‌ شوند و قابل اجرا در مکان‌ های گوناگونی همچون کافی‌ شاپ، رستوران، منازل ویلایی، روف گاردن، تراس، حیاط خلوت، هتل، استخر، مراکز تفریحی و غیره هستند.

در طراحی و تولید این سقف‌ ها نیز از مواد اولیه ای همچون چوب، شیشه، پلی کربنات، پارچه و غیره استفاده‌ شده و همانند سایر سازه‌ ها، دارای تجهیزات و قطعات گوناگونی هستند. جنس به‌ کار رفته در تولید سقف‌ های متحرک، در دوام و طول عمر آن‌ ها و همچنین کیفیت استفاده از این سقف‌ ها بسیار تأثیرگذار است و هرچه جنس متریال در ساخت قطعات آن بهتر باشد، این سازه ها از کیفیت و دوام بالاتری نیز برخوردار خواهند بود.

بررسی جنس پوشش سقف های متحرک

در ساخت پوشش سقف های متحرک، از مواد اولیه گوناگونی همچون پارچه، پلی کربنات، شیشه و یا چوب به‌ کار برده شده و هر کدام از این سقف‌ ها نیز با توجه به ویژگی‌ های خود، دارای کاربرد در مکان‌ های متفاوتی می‌ باشند.

جنس پارچه

جنس پارچه به‌ کار رفته در ساخت سقف‌ های متحرک، بسیار متفاوت از سایر پارچه‌ های شناخته‌ شده است و این پارچه‌ ها از کیفیت و ویژگی‌ های مقاومتی بسیار بالایی برخوردار هستند. این پارچه ها در ابعاد و همچنین رنگ و طرح‌ های بسیار متنوع قابل اجرا در سقف‌ های متحرک هستند و در فضا های گوناگونی همچون محیط‌ های مسکونی، کافی‌ شاپ‌ ها، رستوران‌ ها و غیره قابل‌ استفاده می‌ باشند.

از جمله مشخصات جنس پارچه سقف های متحرک می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت، طول عمر و دوام بسیار بالا
  • مقاوم در برابر اشعه یو وی خورشید
  • مجهز به فریم های چوبی و فلزی ضد زنگ
  • مقاوم در برابر باد و تکان های شدید
  • مقاوم در برابر نفوذ نم و رطوبت
  • عدم تغییر رنگ و پوسیدگی در برابر نور خورشید
  • نمای بسیار لوکس و مدرن
  • تنوع گسترده در رنگ و طرح

جنس چوب

چوب‌ های به کار برده شده در ساخت سقف‌ های متحرک نیز دارای ویژگی‌ های متفاوت تری نسبت‌ به چوب‌ های معمولی هستند و علاوه‌ بر کیفیت بسیار بالا، از مقاومت مناسبی نیز در برابر تابش خورشید، بارش باران و برف، پوسیدگی، رشد کپک و غیره برخوردار هستند.

جنس شیشه

پوشش های شیشه‌ ای استفاده‌ شده در طراحی و اجرای سقف‌ های متحرک، از شیشه‌ های نشکن و بسیار مقاوم هستند و در برابر آسیب هایی چون برخورد اجسام تیز، فشار، ضربه و غیره دچار ترک‌ خوردگی، شکستگی، خط و خش و غیره نخواهند شد و تمیز کردن آن ها نیز بسیار آسان است. این نوع شیشه‌ ها از مواد اولیه بسیار با کیفیت و مرغوبی ساخته می‌ شوند و بنابراین مناسب برای اجرای انواع سقف های متحرک در مکان‌ های گوناگون می‌ باشند.

جنس پلی کربنات و آلومینیوم

پوشش پلی کربنات و آلومینیوم به‌ کار رفته در طراحی و ساخت سقف‌ های متحرک نیز از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و در برابر حوادث و صدمات خارجی نیز بسیار مقاوم می‌ باشند. در ساخت سقف‌ های متحرک آلومینیومی، از صفحات آلومینیومی ضد زنگ و بسیار مرغوب به کار برده شده و سقف‌ های متحرک پلی کربنات نیز دارای صفحات پلی کربنات ضد ضربه، مستحکم، شفاف و ساختار سبکی هستند.

بررسی جنس پروفیل سقف‌ های متحرک

یکی دیگر از اجزای سقف‌ های متحرک، تجهیزاتی تحت عنوان پروفیل‌ ها هستند. جنس پروفیل به‌ کار رفته در ساخت سقف‌ های متحرک، به‌ طور معمول از جنس فلزات آلومینیوم و آهن می‌ باشد. استفاده از جنس پروفیل های آلومینیوم و آهن، به‌ سبب نگهداری از سازه کلی سقف‌ های متحرک و افزایش استحکام و دوام آن‌ ها بوده و در کیفیت های ضد زنگ به‌ کار برده می‌ شوند. این پروفیل‌ ها از کیفیت، مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و بر اثر برخورد آب و مواد شیمیایی، دچار زنگ‌ زدگی، پوسیدگی، خوردگی و ریزش رنگ نشده و دارای طول عمر مناسبی هستند. همچنین این پروفیل‌ ها با توجه به رنگ و طرح پوشش سقف‌ های متحرک، قابل رنگ‌آمیزی توسط رنگ‌ های بسیار با کیفیت و مقاوم می باشند.

بررسی جنس ریل سقف‌ های متحرک

سقف‌ های متحرک جهت عملکرد صحیح تاشوی خود، نیازمند قطعات و تجهیزاتی تحت عنوان ریل هستند. ریل گذاری در سقف‌ های متحرک، به‌ عنوان تکیه‌گاهی برای قرارگیری سقف های متحرک بوده و بنابراین سقف می‌ تواند به‌ راحتی بر روی آن‌ ها حرکت کرده و باز و بسته شود. این ریل‌ ها در دو نوع سنگین و نیمه‌ سنگین با توجه به نوع سقف متحرک دارای کاربرد هستند و در ساخت آن‌ ها نیز از فلزات آلومینیوم بسیار با کیفیت و ضد زنگ به کار برده می‌ شود.

در پایان

، در زمینه تولید و ارائه انواع سقف و سایبان های متحرک، دارای سال‌ ها سابقه و تجربه فعالیت بوده و محصولات خود را نیز در بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌ کند. از جمله محصولات این مجموعه نیز می‌ توان به ، سایبان متحرک، ، سقف متحرک پارچه‌ ای و غیره اشاره نمود. مشتریان عزیز می‌ توانند جهت اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش سایبان و سقف متحرک، با این مجموعه حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایند.

دکمه بازگشت به بالا