عمومیکسب و کار ایرانی برتر

بهترین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک 206

برای صاحبان خودروهایی با گیربکس اتومات همواره این نگرانی وجود دارد که در صورت برخورد با مشکلات مختلف، باید به کدام مرکز مراجعه کنند؛ چرا که گیربکس بخش بسیار مهم و حساسی در خودرو است و برای تعمیر و تعویض احتمالی آن، نیاز به مهارت و تجربه زیادی وجود دارد. به همین دلیل ما در اینجا لیست بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران را ارائه می‌کنیم که شما بتوانید با خیالی آسوده و اطمینان کامل به مرکز مد نظر مراجعه کنید.

The best 206 automatic transmission repairer

تعمیرات گیربکس پژو 206 تمام تیپ ها

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 از رایج ترین موارد تعمیر گیربکس در تعمیرگاههاست. گیربکس این مدل خودرو از نوع AL4 است که در مجموع از نوع معمول گیربکس اتوماتیک ی باشد و تعمیر آن کار زیاد سختی نیست. مجموعه گیربکس مدرن گیربکس در خدمت شما صاحبان خودروی 206 است تا گیربکس خودرو شما را با قطعات اصلی و نو تضمینی، در کمترین زمان و بهترین کیفیت تعمیر کرده و تحویل دهد.

یکی از اقدامات لازم و ضرروی که با هدف سلامت کامل قطعات خودرو انجام می شود، تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک ماشین در فواصل زمانی معین و منظم است. به طور طبیعی با گذشت زمان و افزایش کارکرد خودرو، فرسایش قطعات و درصد مشکلات آن ها نیز افزایش می یابد.به همین دلیل لازم است که هر از مدتی نسبت به تعمیر و عیب یابی کلی خودرو اقدام شود. توجه کنید که در صورت عدم رسیدگی به موقع به قطعات خودرو، امکان آسیب به دیگر قطعات آن نیز افزایش می‌یابد.

در این صورت هزینه های تعمیرات نیز چند برابر می گردد اما در صورتی که تعمیر قطعات به موقع صورت گیرد، طول عمر خودرو نیز بیشتر می شود و مدت زمانی بیشتری می توانید از خودرو استفاده کنید. از آنجایی که سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک 206 امری بسیار مهم و تخصصی است، پیشنهاد می-شود که ابتدا اطلاعات کافی در این باره کسب کرده و سپس بازدید فنی گیربکس 206 اتوماتیک با یک سال گارانتی را به تعمیرکاران با تجربه گیربکس مدرن گیربکس بسپارید. در ادامه با ما همراه باشید تا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 206 را مورد بررسی قرار دهیم.

خودروی پژو 206 برای اولین بار در سال 1997 میلادی توسط شرکت فرانسوی پژو تولید شده است. تولید این خودرو همچنان تا سال 2010 میلادی به صورت مداوم ادامه داشت، با این تفاوت که پس‌ از سال2010 پژو در کشور فرانسه تولید نشد. پژو 206 از ابتدای سال 1997 تاکنون به کشورهای زیادی صادر شده ‌است. اگر بخواهیم تاریخچه پژو 206 را در ایران بررسی کنیم، این خودرو برای اولین بار در سال 1380 شمسی به وسیله شرکت ایران‌ خودرو به کشور ما وارد شد و با راه‌اندازی خط تولید پژو 206 در کشور، از طرفی مونتاژ آن نیز زیر نظر شرکت پژو در ایران انجام شد و با گذشت زمان تعداد آن افزایش یافت.

پژو 206 پس از پراید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانواده‌های متوسط و جوانان به حساب می‌آید. از طرفی دیگر، پژو 206 با توجه به رعایت استانداردهای متوسط، مشکلاتی را نیز در پی داشته‌ است. باید به این نکته توجه شود که پژو ب206 ا توجه به آپشن‌ها و امکاناتی که دارد، در نوع خود یک خودروی گران‌قیمت محسوب می‌شود.

اما چون در این بازه قیمت رقیبی ندارد، انتخاب‌ آن با محدودیت روبرو شده است. در مجموع، پژو 206 با دو موتور با حجم 1400 سی سی و 1600 سی‌سی در ایران تولید می‌شود. نسخه 1600 سی‌سی به دو تیپ5 فول و 5 نیمه‌فول تقسیم می‌شود. پژو 206 در تیپ 5 به علت موجود بودن قطعات یدکی و آشنا بودن مکانیکی‌‌ها با نحوه تعمیر آن، نسب به 5 نیمه فول فروش بیشتری دارد.

مشخصات پژو 206

پژو 206 در ایران با دو موتور متفاوت موجود است. نمونه‌ های ضعیف‌ تر به موتور 1.4 لیتری با کد TU3 مجهز هستند که حداکثر 75 اسب‌بخار و 114 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. نمونه‌ های قوی‌ تر از موتور مشهور TU5 استفاده می‌کنند که 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس مورد استفاده برای پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 نیز از نوع پنج سرعته دستی است.

هرچند پژو 206 تیپ 6 با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک AL4‌ نیز به تولید رسیده است. عمده نقطه مثبت قوای فنی پژو 206 در هر دو تیپ 2 و 5، مصرف سوخت اقتصادی این خودرو است که حدود 6.4 لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی برآورد می‌شود.طبیعی است که شتاب پژو 206 تیپ 5 از تیپ 2 بیشتر باشد چرا که این نسخه از نظر فنی قوی‌ تر است. شتاب رسمی پژو 206 تیپ 5 حدود 11.6 ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتربرساعت است. تیپ 2 شتابی برابر با 14.1 ثانیه و حداکثر سرعتی معادل 170 کیلومتربرساعت دارد.اگر بخواهیم مشخصات فنی پژو 206 تیپ 6 اتوماتیک را بررسی کنیم.

می توان به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه TU5 اشاره کرد حجم موتور این خودرو 1587 سی سی و تنفس موتور آن از نوع تنفس طبیعی است. نیرو به وسیله دیفرانسیل جلو انتقال می یابد.حداکثر قدرت آن110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. جعبه دنده آن شامل 4 دنده خودکار 4AL و شتاب 0 تا 100 این خودرو 11.4 ثانیه است. حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر در ساعت و وزن خودرو 1096 کیلوگرم است.

اندازه این خودرو به (میلیمتر) 3822 طول، 1652 عرض و 1432 ارتفاع است. فاصله بین دو محور آن 2441 میلیمتر است و از نظر ترمز و پایداری دارای ترمز ضد قفل ABS و EBD و EBA چهاركاناله، ترمز جلو ديسكي خنك شونده و ترمز عقب دیسکی است. کیسه هوای این خودرو از نوع کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است. سیستم صوتی پژو 206 ، بلندگوی درهای جلو و عقب، تیونر جلو، پخش CD با کنترل پشت فرمان دارد.

نکات مهم در نگهداری پژو 206

همان طور که در بخش قبل گفتیم، گیربکس یکی از قطعات اصلی و مهم در خودرو های اتوماتیک محسوب می شود. چون بخش اصلی در کارکرد خودرو به عهده گیربکس است. به همین دلیل توجه به نحوه کارکرد درست این قطعه اهمیت زیادی دارد. همچنین آشنایی با کارکرد این قطعه باعث می شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل، به سرعت توانایی تشخیص مشکل برای مراجعه به تعمیرگاه تخصصی پژو را داشته باشید. لازم به ذکر است که ایراد در گیربکس اتوماتیک با روشن شدن چراغ چک در خودرو نمایش داده می شود. به این ترتیب به محض مشاهده این هشدار، در پی رفع ایراد گیربکس باشید.

مشکلات گیربکس اتوماتیک پژو 206

مشکلات گیربکس اتوماتیک در ماشین‌های شخصی مخصوصا گیربکس خودروهای پژو 206 و 207 که بعد از پراید طرفداران زیادی دارد، یکی از مهم ‌ترین عوامل خرابی در وسایل نقلیه است. سرو صداها و علامت هشدار ماشین، عوض نشدن دنده ماشین، نشت روغن و یا مایع دیگر، گرفتن کلاچ و یا بوی بد سوختگی از عواملی هستند که باید در خودرو آن ها را جدی بگیرید. البته خرابی گیربکس اتومات هم می تواند چنین علائمی را داشته باشد و پیشنهاد می‌شود برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرگاه تخصصی مدرن گیربکس مراجعه کنید.

عدم مراجعه به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک برای تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده ای باعث افزایش مشکلات خودروی شما می‌شود و همانند بدن انسان خودرو نیاز به پیشگیری دارد تا درمان. اگر نمی دانید مشکل از کدام قسمت خودرو است، پیشنهاد می کنیم برای مشاوره با تعمیرگاه گیربکس اتومات 206 مدرن گیربکس در ارتباط باشید.

خرابی پمپ روغن که باعث سوختن صفحه کلاچ‌ها می شود، ضعیف شدن حرکت خودرو در سربالایی و حتی سطوح صاف، معمولا در اثر خرابی کانورتر رخ می دهد. گاز هرز خوردن گیربکس در حالت D، دنده عوض نکردن گیربکس با افزایش سرعت و ماندن در دنده یک، از تنظیم خارج شدن سلکتور که امکان دارد در اثر کثیفی پین ها باشد، از علائمی است که نشان می دهد خودرو به تعمیر گیربکس نیاز دارد.

قطعات اصلی پژو206

پژو 206 یک خودروی کوچک است که از ماه می در سال 1998 میلادی توسط یک خودروساز فرانسوی تولید شد. به طور رسمی در سپتامبر 1998 میلادی مدل هاچ بک آن راه اندازی شد و به دنبال آن در سپتامبر 2000 یک کوپه کابریولت (206 CC) ، در سپتامبر 2001 یک استیشن واگن (206 SW) و در سپتامبر 2005 میلادی یک نسخه سدان (206 SD) تولید شد. در نوامبر 2006 میلادی، سرمایه گذاری مشترک چینی Dongfeng Peugeot-Citroën نسخه مشتق شده پژو 206 را به نام سیتروئن 2C راه-اندازی کرد، که از لحاظ فنی با مدل بازار اروپا ارتباط ندارد.

نسخه فیس لیفت شده آن در ابتدا در آمریکای جنوبی در سال 2008 و سپس در چین، در سبک های هاچ بک، سدان و استیشن به بازار عرضه شد که معروف به 207 است. این نسخه متعاقباً در سال 2009 در اروپا راه اندازی شد و فقط در قالب هاچ بک و با عنوان 206+ به بازار عرضه گردید206 تا سال 2010 در اکثر بازارهای جهان تولید خود را به پایان رساند، اما در اروپا با نام 206+ با سبکی که جلو و عقب آن به پژو 207 شباهت داشت، تا سال 2013 در دسترس بود. در آمریکای جنوبی این خودرو تا ژانویه 2017 تحت پلاک 207 و بعلاوه در چین هم با پلاک 207 و هم به عنوان سیتروئن همچنان عرضه می شد.

206 با 8358.217 اتومبیل فروخته شده در سال 2012 پرفروش ترین مدل پژو در همه دوره ها به شمار می رود. تا سال 2016، پژو206 در مقایسه با سایر مدل های جدید از مارک های دیگر، در بین 10 خودرو برتر در فروش ماشین های دست دوم انگلیس قرار داشت.همان طور که گفتیم پژو 206 برای نخستین بار در سال 1380 به بازار ایران عرضه شد. 206 آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای پرفروش و روی بورس بازار ایران بودند و قیمت آن متوسط روبه بالا بود. کیفیت مونتاژ ایران خودرو با شرکت اصلی پژو در فرانسه تفاوت زیادی داشت.

206 فرانسوی از سال 1380 که عرضه شد تاکنون در شش تیپ مختلف تولید شده ‌است که در حال حاضر تنها دو تیپ از آن ها به صورت صفر کیلومتر ارائه می‌گردد. در آغاز سال 1391 هجری شمسی و افزایش تحریم‌های ایران و هم‌زمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو در اواخر تابستان سال 1391، همکاری پژو و ایران خودرو به‌طور کامل و برای همیشه قطع شد. پس از آن که تولید پژو 206 متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به کمبود 206 در بازار، دست به تولید پژو 206 ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به تایی بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران داشتیم. این مراکز با توجه به تجربیات مشتریان و نظرات آن‌ها انتخاب شده‌اند و اکثر افراد مراجعه‌کننده به آن‌ها، از خدمات و کیفیت کاملا راضی بوده‌اند. به هر حال گیربکس یکی از بخش‌های بسیار مهم هر خودرویی است که در صورت عدم توجه به مشکلات و علائم مشکوک آن، ممکن است هزینه‌های بسیار سنگینی برای فرد به وجود بیاورد.

به خصوص گیربکس‌های اتومات که با توجه به پیچیدگی بیشتر خود، نیازمند دقت در نگهداری و در ادامه تعمیر اصولی و صحیح هستند. توصیه می‌شود همواره نکات مربوط به نگهداری از گیربکس‌ها را رعایت کرده و در صورت مشاهده هر گونه علامت مشکوک، به سرعت به مرکز معتبر تعمیرات گیربکس برای خودرو خود مراجعه کنید. در غیر این صورت ممکن است گیربکس خودرو شما نیاز به تعویض کلی و هزینه بسیار بالا داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا