اقتصادی

بیش از ۱۴۲ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت کشور ایجاد شد

ترندونی / لرستان معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن کار و تجارت گفت: در سال گذشته 142101 نفر در صنعت مشغول به کار شده اند که نسبت به سال 1998 23.3 درصد افزایش داشته است.

سعید زرندی امروز ، چهارم آوریل ، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان گفت که 1020 پروانه اکتشاف در بخش معدن صادر شده است که نسبت به سال قبل 6.3 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال 1399. 536 گواهینامه اکتشاف صادر شده است که نسبت به سال قبل 5.7 درصد افزایش داشته و صدور پروانه های استخراج 18.1 درصد افزایش یافته است. – 680 مورد.

سال گذشته ، بخش پتروشیمی 55 میلیون نفر داشت. تن تولید با 9.4 درصد افزایش ، لوازم خانگی – با 404،300 واحد و رشد بیش از 38 درصد ، در بخش شمش آلومینیوم – با 54 درصد ، معاون وزیر برنامه ریزی و توسعه. در بخش فولاد ، رشد 7.6 درصدی ، در صنعت خودرو – 829،100 واحد ، 18 درصد افزایش ، در سیمان – 69.2 تن ، که 12.5 درصد است. 1998

زرندی یادآور شد: “در شرایط دشوار سال 1999 ، شاخص ها رشد در بخشهای صنعتی و تولیدی را نشان می دهند و در گزارش بانک مرکزی آمده است که در 9 ماهه سال گذشته ، 7.8٪ در بخشهای مختلف صنعتی را تجربه کرده ایم. در همین دوره در سال 1998. “

وی افزود: امسال در وزارت پرچم دار ، مقام معظم رهبری با نامگذاری 1400 سال بر ما برجسته می شوند ، بنابراین ما به درخواست سایر دستگاه ها عمل خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت گفت: یکی از موانعی که امسال در دستور کار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت اصلاح روند راه اندازی واحدها است و البته این روند با وزارت صمت آغاز شد اما سایر نهادها و دستگاه ها بخش مهمی برای انجام “

زرندی ادامه داد: اتفاق مثبتی که در این زمینه رخ داده این است که در فوریه 1999 با حکم رئیس جمهور ، جهت صدور مجوز از پیش بینی به پیش بینی تغییر کرد.

وی گفت: “سال گذشته ، تورم فعلی بر روند تشکیل سرمایه در کشور تأثیر منفی گذاشته است. در همین راستا ، دو مرحله برای تهیه لیست 100 شرکت بزرگ ایرانی برای جذب سرمایه گذاری مجدد و تحقیقات ویژه در حال انجام است. این شرکت ها می توانند 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنید.

معاون وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه بودجه یکی از نگرانی های اصلی صنعت است ، اظهار داشت: “سال گذشته ما شرکت های بزرگ را به تعامل با بورس اوراق بهادار تشویق کردیم و حدود 400 شرکت تأسیس شدند که از این میان 200 شرکت در لیست قرار گرفتند. 80 شرکت در بورس اوراق بهادار وارد شدند. “تصویب شد.

زرندی گفت: این رویداد در سال 1999 به معنای رابطه تولید و بورس طی چند سال گذشته بود و ما باید امسال نیز بتوانیم از این وضعیت استفاده کنیم.

وی افزود: علی رغم همه دشواری ها و مشکلات ، تولید در سال 1999 در جهت مثبت قرار داشت ، سال گذشته 41 هزار و 340 پروانه تأسیس در کشور صادر شد که نسبت به سال 1998 46 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد پروانه های بهره برداری نیز وجود دارد. 7475 مورد وجود داشت که نسبت به سال 1998 10 درصد افزایش داشت.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: با توجه به رشد آمار تولید و صنعت در سال 1399 ، چهار دلیل اصلی وجود دارد که اولین مسئله استفاده از ظرفیت اضافی است.

زرندی گفت: ما بیش از 13000 واحد تعطیل شده را که طی دهه ها تعطیل شده اند ، تعطیل کرده ایم و توجه به توانایی بازگشت این واحدها به چرخه تولید بسیار مهم است.

وی افزود: اولین اقدام ما در سال گذشته تشویق سرمایه گذاران برای احیای مجدد این واحدهای بسته بود و مزیت آن آمادگی بسیاری از زیرساخت ها برای راه اندازی و تولید واحد بود.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: ما به دنبال مشارکت در زمینه محصولات نیمه تمام بوده ایم و 600 پروژه را به اتمام رسانده ایم. این استراتژی در سال 1400 ادامه خواهد داشت و همین روند باید در استان لرستان نیز انجام شود.

زرندی افزود: موضوع دوم ممنوعیت کالاهای مصرفی وارداتی در سال گذشته بود که بسیاری از آن شکایت داشتند اما شرایط تولید کالاهای ایرانی تأمین شد و اکنون حدود 84.5 درصد از واردات مربوط به مواد اولیه و سرمایه است.

وی سوال سوم را در مورد تولید داخلی مطرح کرد و گفت: در این راستا ما تولید 212 محصول را اعلام کرده و جذب سرمایه گذار در این زمینه را آغاز کرده ایم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: موضوع چهارم بحث تسهیل در تأمین مواد اولیه ارزی بود که در نوامبر و دسامبر سال گذشته انجام شد تا تولیدکنندگان بتوانند مواد اولیه خود را وارد کنند.

زرندی گفت: 500-700 میلیارد. تومان به پروژه های صنعتی واقع در شهرهای صنعتی لرستان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه زمین شناسی در استان آغاز شده است ، افزود: لرستان ظرفیت زیادی در صنعت ، تولید و سرمایه گذاری دارد و سنگ لرستان همیشه یکی از بی نظیرترین پتانسیل های کشور بوده است ، بنابراین باید به آن نگاه کنیم در سطح ملی

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: فلز سیلیکون بروجرد بسیار منحصر به فرد است و اولویت وزارت صمت صنعت هدف کشور و استان است بنابراین صنعت فرآوری و غذا نیز در این استان ایجاد می شود.

زرندی افزود: در زمینه پتروشیمی های پایین دست ، برخی از شهرهای استان تمام پتانسیلی را دارند که ما آماده کار در سطح وزارتخانه هستیم.

وی تأکید کرد: سال گذشته با کمک بخش خصوصی اولویت های مختلف وزارت صمت در رابطه با دستگاه های مختلف مورد بررسی و بررسی قرار گرفت و امسال از ظرفیت ستاد کمک ملی برای تنظیم مشکلات تنظیم استفاده خواهیم کرد. “

معاون وزیر صمت ادامه داد: موضوع سرمایه گذاری در اولویت این وزارتخانه در سال 1400 است و ما باید از تمام ظرفیت این بخش استفاده کنیم ، بنابراین آماده هستیم بودجه هایی را برای توسعه صنعت به لرستان اختصاص دهیم.

زرندی با بیان اینکه راه حل مشکلات اقتصادی بخش خصوصی است ، افزود: “شرایط ایجاد شده برای دولت بسیار دشوار است ، زیرا زمانی 100 میلیارد بودجه داشتیم. درآمد نفتی دلار آمریکا ، اما اکنون که پول نفت وجود ندارد ، بسیاری از مناطق ناکارآمدی خود را نشان می دهند. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا