اقتصادی

تأمین بیش از ۷۰ درصد تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور

وزیر نفت با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد تجهیزات صنعت نفت از داخل تامین می شود، گفت: تا ۹۵ درصد امکان رام کردن کالا وجود دارد.

به گزارش ترندونی، جواد اوجی روز چهارشنبه (15 دی ماه) در نشست با تولیدکنندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت، اظهار کرد: بیش از چهار ماه است که مسئولیت وزارت نفت را برعهده دارم و فکر می‌کنم بیشترین بازدید از سایت به استثنای پالایشگاه‌ها انجام می‌شود. ، پتروشیمی و شرکت های توسعه و فناوری.

در داخل کشور عرضه می شود و تا 95 درصد قابلیت بومی سازی اجناس را دارد.

اجرای بدون وقفه پروژه های صنعت نفت

وزیر نفت با بیان اینکه اکنون کالاهای مورد نیاز تمامی بخش ها (بالا دستی و پایین دستی صنعت نفت) با کمک تولیدکنندگان کشور تامین می شود، تصریح کرد: 10 تا 15 طرح دیگر به تصویب شورای اقتصاد یا هیات مدیره رسیده است. کارگردانان شرکت های تابعه

اوجی با بیان اینکه جلسات مختلفی با مجریان پروژه ها و پیمانکاران برای اجرای پروژه های مورد نیاز صنعت نفت برگزار شد، افزود: امروز جلسات متعددی با نمایندگان مجلس در خصوص لایحه بودجه سال 1400 کشور داشته ایم زیرا بیشتر این بودجه از محل صنعت نفت است. بنابراین ما باید به آن توجه کنیم.

افزایش گاز پرمصرف تخمین زده می شود

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران باید 80 میلیارد دلار در طول هشت سال سرمایه گذاری کند، گفت: امروز و امروز حدود 250 میلیون متر مکعب گاز طبیعی کم داریم و نیروگاه ها، صنعت و پتروشیمی را مصرف می کنیم. باید دقت کنیم که قیمت مشترکان پرمصرفی را تغییر دهیم که از سال 94 تغییری نکرده اما از ابتدای آذرماه امسال گران شده و گران شده است.

صرفه جویی در تولید فاز پارس جنوبی با افزایش مصرف گاز بالا

اوجی تاکید کرد: این پروژه باعث صرفه جویی 25 میلیون مترمکعبی و تولید پارس جنوبی حدود 6 میلیارد دلار می شود. در این راستا برنامه دیگری برای سال آینده داریم.

وی با تاکید بر لزوم بهینه سازی مصرف انرژی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه گاز شیرین کشور حدود 860 میلیون متر مکعب است که اگر این ظرفیت به بیش از یک میلیارد در روز برسد، تولید ما پاسخگوی آن نخواهد بود. وضعیت مصرف

وزیر نفت گفت: بنزین هم اکنون بین 95 تا 96 میلیون لیتر در روز مصرف می شود، اگر نگوییم کرونا، 120 میلیون لیتر در روز مصرف می شود و ظرفیت پالایشی کشور به اصطلاح بین 104 تا 105 میلیون لیتر است. پروژه های پالایش نفت باید جدی گرفته شود.

ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی 140 میلیون تن است. تن

اوجی همچنین با اعلام اینکه بر اساس میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در صنعت پتروشیمی باید بین 70 تا 80 میلیارد دلار در حوزه نفت سرمایه گذاری کنیم، گفت: ظرفیت تولید سالانه پتروشیمی ها هم اکنون 90 میلیون تن است که میلیون تن در سال است. ، که نیاز به سرمایه گذاری در حدود 30-40 میلیارد دلار دارد.

وی افزود: اما سوال اینجاست که این سرمایه از کجا تامین می شود؟ به عبارت دیگر، راه حل، وظیفه ما نیز به عنوان دولتمردان است که با ساده سازی مقررات، سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

وزیر نفت در پایان با بیان اینکه اولویت ما توان و تولید داخلی است، تاکید کرد: سیاست وزارت نفت دولت سیزدهم حمایت همه جانبه از تولید داخلی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا