اقتصادی

ساخت تجهیزات پرورش جلبک در کشور بومی‌سازی شد

دانشمندان یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با طراحی و ساخت تجهیزات پرورش جلبک، زیرساخت های توسعه این فناوری را در کشور ایجاد کردند.

هومان سعداله مدیرعامل این شرکت فناوری در گفت وگویی با ترندونی گفت وگو کردبا بیان اینکه در زمینه تولید تجهیزات مربوط به کشت و جمع آوری ریزجلبک ها و تصفیه آب و فاضلاب فعالیت داریم، گفت: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که در زمینه ریزجلبک ها در زمینه تجهیزات در سال 96 کمبودهایی داریم. کشور؛ بنابراین تحقیقات این شرکت بر روی طراحی و ساخت تجهیزات مربوط به جمع آوری و پرورش ریزجلبک ها متمرکز است.

وی افزود: در این راستا موفق به طراحی و ساخت دستگاه استخر پرورش ریزجلبک Paddle Wheel، دستگاه جمع آوری میکروجلبک اسپیرولینا، تجهیزات جانبی در مراکز پرورش و همچنین ارائه خدمات به مشتریان شده ایم.

سعداله مشاوره، سرمایه گذاری، آموزش، راه اندازی و راه اندازی تسهیلات و همچنین کمک در بازاریابی و فروش محصولات را از دیگر خدمات فناوری این شرکت به سایر مشاغل ذکر کرد.

سعداله در مورد اهمیت ریزجلبک ها گفت: جلبک ها برای دهه ها به عنوان یک منبع بسیار مفید برای انسان، حیوانات و محیط زیست شناخته شده اند. از این رو کشت و استفاده از آنها در سال های اخیر تشویق شده است. این رشته در ایران و جهان در حال توسعه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا