استان ها

به فعلیت رساندن ظرفیت‌های قم هدف مدیریت شهری از برنامه‌ریزی “روز قم”

تحقق توانمندی های کوموس از زمان برنامه ریزی روز کوموس هدف مدیریت شهری بوده است.

شهردار کومو نهضت های آزادی خواهانه قرن گذشته را زمینه ساز شکل گیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: تبلور همه جنبش های آزادی خواهانه دو قرن اخیر در انقلاب اسلامی ایران تجلی یافت.

به گزارش خبرگزاری کوم «بارنا» دکتر. سید مرتضی سقائیان نژاد در اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومتی در تالار رضوان شهرداری با بیان نقش شهرداری ها در معرفی و ترویج گردشگری مقاومتی گفت: مقاومت مقوله بسیار بزرگی است که ارتباط آن با گردشگری را محدود می کند. و از سوی دیگر گردشگری دارای مولفه های متعددی است که ممکن است با مشکل مقاومت در تضاد باشد.

وی با اشاره به اینکه سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به کوما روز کومو نامگذاری شده است، ابراز داشت: تیم مدیریت شهرستان با هدف معرفی و به فعلیت رساندن توانمندی های فرهنگی، سیاحتی، زیارتی و اقتصادی این طرح اقدام کرد.

شهردار کومو نهضت های آزادی خواهانه قرن اخیر را زمینه ساز شکل گیری انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: تبلور همه جنبش های آزادی خواهانه دو قرن اخیر در انقلاب اسلامی ایران تجلی یافت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در زمانی رخ داد که اندیشمندان شرقی و غربی به مرجعیت دینی پایان دادند و معتقد بودند که حکومت دینی به دنبال دوران بی سوادی و جهل مردم و در دوران پس از رنسانس و پیشرفت علمی است. دین در سیاست و جامعه جایگاهی دارد.

دکتر. سقائیان نژاد افزود: نهضت فکری امام خمینی (ره) در تقابل با تفکر شرقی و غربی بود، ایشان مبانی فکری هر دو مکتب را زیر سوال بردند و تفکری نو و طرحی مبتنی بر ناب ایجاد کردند. به اسلام محمدی می اندیشیدند، پس دنیا قبل از انقلاب اسلامی است و سعی کردند با ایجاد رعب و وحشت، حمایت از حرکت های جعلی، هماهنگی جنگ در ابعاد مختلف، تحریم ها و… از گسترش انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت جلوگیری کنند. .

به گفته وی، انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله مظهر صبر و مقاومت در برابر مردم گستاخ جهان بود که با پیروزی به پایان رسید.

شهردار کوماسی بار دیگر با تاکید بر اینکه گردشگری مقاومتی اصل مقاومت را محدود می کند، تصریح کرد: گردشگری و مقاومت ظرافت های خاص خود را دارد که باید با دقت دنبال شود تا آسیبی نیز وارد نشود.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا