استان ها

بهره برداری از دو طرح در حوزه درمان و پیشگیری از سرطان در بیمارستان امید مشهد

ترندونی/خراسان رضوی با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بهره‌برداری از دستگاه ترموتراپی radixact x٩ در حوزه پرتودرمانی بیماران مبتلا به سرطان و بخش غربالگری سرطان در بیمارستان امید از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستگاه ترموتراپی radixact x٩ با هزینه‌ای بیش از ٢۵۰ میلیارد تومان و بخش غربالگری سرطان با هزینه ای بیش از ۴۰ میلیارد ریال در راستای توسعه خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در بیمارستان امید مشهد به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: دستگاه ترموتراپی radixact x٩ جهت درمان بیماران مبتلا به سرطان خصوصاً درمان تومورهای سر و گردن و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا و با کمترین آسیب به بافت‌های سالم نسبت به دیگر روش‌های رادیوتراپی در بیمارستان امید نصب و راه‌اندازی شده است.

دکتر محمد علی کیانی تصریح کرد: ساخت بونکر جهت استقرار دستگاه ترموتراپی بیمارستان امید از خرداد ماه امسال آغاز شد و در فصل پائیز به اتمام رسید و پس از آن مراحل نصب و راه‌اندازی دستگاه آغاز شد؛ پروژه‌ای که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

رئیس بیمارستان امید نیز بیان کرد: این بخش ظرفیت پذیرش روزانه ۳۰ بیمار نیازمند درمان پیچیده را دارد و می‌توانیم بیماران شمال و شمال شرق کشور و حتی کشورهای مجاور را پذیرش کنیم.

دکتر سودابه شهید ثالث افزود: با وجود هزینه‌های بسیار و موانع موجود ساخت این بخش و تهیه، نصب و راه‌اندازی دستگاه ترموتراپی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد تا در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح این پروژه بزرگ باشیم که خدمت بزرگی به بیماران سرطانی می‌کند.

وی در خصوص بخش غربالگری سرطان این مرکز نیز گفت: در این بخش غربالگری سرطان‌های پستان، دهانه رحم و گوارش با انجام ماموگرافی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و کولپسکوپی انجام و اقدامات درمانی موردنیاز به بیماران ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان امید با بیان اینکه بخش غربالگری این بخش در فضای ۱۵۰ مترمربع ایجاد شده و برای ساخت آن و تجهیزات ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در این بخش تمامی خدمات موردنیاز توسط رادیولوژیست و فوق متخصص گوارش در مدت زمان یک هفته انجام می‌شود و هزینه خدمات هم با تعرفه دولتی بوده و ظرفیت پذیرش گردشگر سلامت را هم داریم.

بهره برداری از دو طرح در حوزه درمان و پیشگیری از سرطان در بیمارستان امید مشهد

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا