عمومی

سرطان معده، خطرناک اما قابل درمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ترندونی ،

دکتر اورانگاس ایلامی افزود: علائم سرطان معده شامل درد ، به ویژه در قسمت فوقانی شکم ، بزرگ شدن شکم به دلیل تجمع مایعات در شکم ، احساس سیری زودرس حتی پس از خوردن مقدار کمی غذا ، کاهش اشتها ، وزن شدید ضرر – زیان. ، خستگی. وی متوجه ضعف طولانی مدت و مدفوع سیاه شد که نشانه خون در دستگاه گوارش است.

وی گفت: سرطان معده اغلب با مشکلات طبیعی و نسبتاً بی خطر معده مانند حالت تهوع طبیعی اشتباه گرفته می شود و این یکی از دلایل خطرناک بودن بیماری است.

با اشاره به استعمال دخانیات و الکل به عنوان دو عامل خطر سرطان معده ، دکتر ایلامی اظهار داشت: به طور کلی افراد بالای 40 سال و افرادی که سابقه خانوادگی سرطان یا جراحی معده دارند بیشتر از سایرین به سرطان مبتلا می شوند. معده

وی گفت: اگرچه این بیماری اغلب در شرایط شدید بیمار تشخیص داده می شود ، اما گروه های پرخطر باید به طور منظم و دوره ای توسط پزشک معاینه شوند زیرا در صورت تشخیص سرطان در مراحل اولیه ، احتمال درمان وجود دارد.

ایلامی افزود: تشخیص بیماری با استفاده از آندوسکوپی ، توموگرافی کامپیوتری و نمونه گیری انجام می شود.

وی گفت: در صورت مشاهده زخم بدخیم در معده در مراحل اولیه بیماری ، می توان زخم را از طریق روش های آندوسکوپی خارج کرد و اگر بیماری اندکی پیشرفت کرده باشد ، می توان بیمار را تحت جراحی تحت نظارت و درمان قرار داد. یا شیمی درمانی و رادیوتراپی اما فقط می توان از تسکین درمانی و شیمی درمانی برای کاهش درد و عوارض مرحله پیشرفته بیماری استفاده کرد.

دکتر ایلامی با تأکید بر اینکه سرطان معده یکی از متداول ترین انواع سرطان دستگاه گوارش است ، افزود: این بیماری یکی از سرطان های شایع در مردان و زنان ایرانی است و هر ساله باعث مرگ بسیاری از هموطنان می شود.

وی با بیان اینکه بروز سرطان معده بسیار به سبک زندگی و نوع رژیم غذایی بستگی دارد ، گفت: “مطالعات نشان داده است که با حفظ و رعایت بهداشت و شستشوی کامل مواد غذایی ، خوردن غذاهای پخته ، یخچالی و نه میوه های بزرگ و بزرگ ، ایمنی در برابر سرطان معده نشان داده شده است. و مصرف سبزیجات و کاهش مصرف غذاهای دودی و نمک ممکن است در کاهش سرطان معده موثر باشد.

یک مدرس دانشگاه هشدار داد که مصرف زیاد گوشت دودی ، نمک ، ترشی زیاد و غذاهای غیر یخچالی می تواند در بروز سرطان معده نقش داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا