برون مرزی

رونمایی از دو رادیودارو برای درمان سرطان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی

عصر سه شنبه ، 10 مارس ، علی اکبر صالحی ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ، به همراه معاونان این گروه ، مدیران ارشد و کارشناسان این سازمان ، گفت: گروه سیاست خارجی خبرگزاری دستاوردها و فناوری های خبرگزاری آنلاین ترندونی . فناوری هسته ای 1998-1999 از کتابخانه این سازمان بازدید کرد و دو داروی رادیو دارویی جدید را که در آخرین قسمت این رویداد برای درمان آماده و آماده شده بود ، ارائه داد. بیماران سرطانی

* تحویل دو داروی رادیویی

این رادیوداروها به ترتیب رادیو دارویی LU177-Rituximab و رادیودارو LU177-Trastuzumab نامیده می شوند ، به ترتیب برای درمان لنفوم غیر هوچکین و سرطان پستان استفاده می شوند. این رادیو داروها از اولین مرحله بالینی در گروه پزشکی هسته ای در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جان سالم به در بردند و چندین بیمار سرطانی را با موفقیت درمان کردند.

دو رادیو دارو از سال 1998 تاکنون. 11 اکتبر تا سال 1999 10 دسامبر ارائه شده در م Instituteسسه تحقیقات کاربرد تابش سازمان انرژی اتمی ایران.

معاون رئیس جمهور پس از بازدید از نمایشگاه ، از جواد کریمی ثابت ، معاون سازمان و مدیر پژوهشگاه و همکاران در این مجموعه ، به ویژه همکارانی که ناشناس هستند ، تقدیر کرد و گفت: “امروز بسیار خوشحال ، شریف و روز امیدوارانه. “
وی افزود: این دستاوردها که واقعاً افتخارآمیز هستند ، به دو قسمت تقسیم می شوند. یکی مربوط به افراد است و دیگری برای رفاه جامعه استفاده می شود. ممکن است مردم از مقدار قسمت دوم ، مانند کنتور چگالی مورد استفاده در صنعت یک کشور ، که در نهایت به رفاه انسان باز می گردد ، اطلاع نداشته باشند. با این حال ، پیشرفت هایی مانند داروهای رادیویی به طور مستقیم در تشخیص و درمان بیماری ها ، به ویژه بیماری های صعب العلاج مانند سرطان ، که به استثنای پیشرفته ترین فن آوری ها ، سالهاست مردم از آنها در تلاش برای درمان هستند ، استفاده می شود.

صالحی با تقدیر از پیشگامان تحقیق ، به ویژه داروهای رادیو دارویی ، و اشاره به دو داروی رادیو دارویی جدید تولید شده توسط انستیتوی تحقیقات علوم و فناوری هسته ای گفت: عموم. “چند نفر بیرون آمده اند. عزیزان ما در پژوهشگاه در تلاشند بستر خود را در داخل بنا کنند تا هزینه آن کاهش یابد و هموطنان بتوانند از آن استفاده کنند.

* متخصصان این گروه چمدانهای کشورهای پیشرفته را مورد ضرب و شتم قرار می دهند
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به خط 32 سوره مائده “من شما را زنده می کنم ، همه مردم را زنده می کنم” و همچنین در درمان سرطان با داروهای رادیو دارویی گفت: “خدا راضی است انسان را زنده کند.” این مثل احیای جامعه بشری است.
وی گفت: “سازمان انرژی هسته ای پتانسیل عظیمی دارد که هنوز شناسایی نشده است.” متخصصان این گروه چمدان های کشورهای پیشرفته را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. این رادیو دارو یک فناوری پیشرفته در زمینه فناوری است و به راحتی در دسترس نیست. وقتی ما داروهای رادیودارویی را با قیمت هر کدام 57000 دلار تولید می کنیم ، در رحمت صنعت و علم هستیم. با وجود محدودیت هایی که داریم. شرایط عادی نیست ، اما ما دستاوردهای بسیار ارزشمندی داریم. این مطابق با کلام خدا است که می گوید: لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ به این معنی است كه اگر برای خدا كار كنید ، مبارك خواهید بود.

* بودجه آژانس بین المللی انرژی هسته ای در حال حاضر حدود 20 میلیون دلار است

صالحی با اشاره به اظهار نظرهایی درباره بودجه آژانس انرژی هسته ای که در افکار عمومی و حتی نخبگان مطرح است ، گفت: “حتی برخی نخبگان می گویند این سازمان سالانه میلیاردها دلار هزینه می کند.” این افراد احتمالاً نمی دانند یک میلیارد دلار پول چقدر است. بودجه کل این سازمان که دارای نیروگاه هسته ای بوشهر است طی 30 سال گذشته 7/6 تا 7 میلیارد یورو بودجه دارد. دلار آمریکا. این میزان به طور متوسط ​​سالانه حدود 250 میلیون دلار است. ارزش کارخانه بوشهر 5 میلیارد دلار است و در حال حاضر سالانه 700 میلیون دلار ارزش افزوده ایجاد می کند ، در حالی که بودجه سالانه آژانس بین المللی انرژی هسته ای در حال حاضر حدود 20 میلیون دلار است.
معاون رئیس جمهور گفت: امسال با شیب عجیب و غریب درآمد کسب می کنیم. بخشهای قبلی تأمین اعتبار یک سازمان علاوه بر تأمین نشدن بودجه ، درآمدزایی نیز دارند.
وی تأکید کرد: اگر کار درستی انجام دهیم و بتوانیم از تحقیقات درآمدزایی کنیم و دستاوردهای علمی و فکری را افزایش دهیم ، می توان انتظار داشت که این سازمان طی 7-8 سال آینده به نقطه ای برسد که به دولت بگوید ما نمی خواهیم بودجه ، ما به شما پول می دهیم. “

* کریمی ثابت: اولویت ما حرکت به سمت فناوری و بازار است
جواد کریمی ثابت ، معاون سازمان و مدیر موسسه تحقیقات علوم و فناوری هسته ای ، گفت که این نمایشگاه قسمت کوچکی از دستاوردها و فعالیت های این موسسه است. برای اجرای ایده های خود ما همکاران را برای کار آزاد گذاشتیم. تلاش های ما نیز بر اساس زیرساخت های منحصر به فردی است که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود.
وی تأکید کرد ، “اگر نتوانیم به اندازه هزینه های این مجموعه درآمد کسب کنیم ، کمبود هنر و هنر ما ایجاد راه های جدید است.

کریمی ثابت گفت: “اولویت ما حرکت به سمت فناوری و بازار است.” ما از تجربیات پیشکسوتان استفاده می کنیم و دانش فنی محصولات رادیودارو را ارتقا می دهیم. در حال حاضر ، م strongسسه تحقیقاتی تحت سلطه نیروهای نیرومندی است و ما هر روز مطابق با اهداف حرکت می کنیم تا با استفاده از تجربه به دست آمده و تلاش همکاران به نقطه مطلوب برسیم.
شایان ذکر است که در طی بازدید 2 ساعت و نیم ، صالحی یکی پس از دیگری با مسئولان پروژه صحبت کرد و کارشناسان و محققان جمع آوری شده توضیحات لازم در مورد پیشرفت پروژه ، طراحی ، ساخت و سازگاری ساختمان. تجهیزات.
در این نمایشگاه 64 پروژه ، 59 محصول ، 20 نسخه و نمونه دستگاه ارائه و نمایش داده شد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا