اقتصادی

رونمایی از پلتفرم مدیریت هوشمند کنتورهای گاز برای جلوگیری از هدررفت انرژی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت از راه اندازی پلت فرم مدیریت کنتور گاز هوشمند برای جلوگیری از تلفات انرژی خبر داد و گفت: کنتورهای هوشمند به نفع اقتصاد کشور است.

به گزارش ترندونی، سیداحمد روحانی پور در مراسم معرفی پلت فرم مدیریت هوشمند کنتور گاز با تاکید بر اینکه این پروژه مصرف گاز را بهینه می کند، اظهار کرد: اگر کنتورها هوشمند شوند، سود اقتصادی قابل توجهی به همراه خواهد داشت. کشور.

وی با تاکید بر اینکه این سکو کاملا بومی و مورد تایید شرکت ملی گاز است، گفت: تعدادی از این کنتورها در برخی نقاط کشور ساخته و نصب شده است که اکنون به دنبال عقد قرارداد با شرکت ملی گاز هستیم. عملیات اجرایی را راه اندازی کند.

روحانی پور با بیان اینکه پیش بینی می شود نصب کنتورها از سال آینده آغاز شود، گفت: این کنتورها از نظر مصرف خانوار بسیار حائز اهمیت هستند، زیرا می توانند هزینه هر خانوار را به درستی تعیین کنند، حتی می توانند هزینه مشترک را کاهش دهند و حتی به شرکت ملی گاز تبدیل شوند.

وی درباره مشکلات ناشی از نبود کنتورهای هوشمند گفت: در برخی موارد شرکت گاز به صورت ناخواسته از مشترکان مازاد پول دریافت می کرد که با کنتورهای هوشمند حل می شود و به عبارتی موجب ایجاد عدالت اجتماعی می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت درباره قیمت کنتورها گفت: برآورد می شود قیمت هر کنتور جدید دو میلیون تن باشد و بسته به قراردادی که با شرکت گاز داریم، تولید آغاز می شود اما ما می توانیم بین 700000 تا یک میلیون متر تولید کنیم.

در ادامه این مراسم داوود نظری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان، ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را گاز دانست و گفت: این یک درصد است، یعنی تنوع کافی در سبد انرژی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته سرمایه گذاری کمی در صنعت گاز صورت گرفته است، افزود: 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از جمله 30 میلیارد دلار در بخش گاز است. اما ما حتی نمی توانیم سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان با بیان اینکه فشار بر میادین گازی به اندازه 15 تا 20 سال پیش نیست، گفت: میزان سرمایه گذاری کاهش یافته و فشار بر مخازن نیز کاهش یافته است. مسیر توسعه گاز در روستاها نیز ادامه دارد و طرح افزایش مصرف نیز با توجه به این مشکل ادامه دارد.

وی افزود: شبکه گاز فرسوده است و همه این موارد منجر به کمبود 200 میلیون متر مکعب گاز در روز می شود که راهکاری برای جبران این عدم مدیریت مصرف است. ابزار این مدیریت نیز دانش فنی تعریف شده است، بنابراین ما از بستر سنجش هوشمند راهنمایی شده ایم و در شرایط کنونی سرمایه گذاری در این حوزه ضروری است.

همچنین در این مراسم مهدی ایزدیار مدیرعامل شرکت دانشبانیان با تاکید بر اینکه جمع آوری و استخراج صحیح اطلاعات، میزان مصرف مشترکان یکی از مهم ترین روش های برنامه ریزی منابع است، گفت: اسکن کنتورهای گاز به طور سنتی برنامه ریزی را دشوارتر کرده است. کنترل و مصرف مستقیم و زمان، انرژی و هزینه زیادی برای کشور به ارمغان آورد.

وی گفت: دانش حسابداری گاز پروژه بزرگی است که نیازمند همکاری یکپارچه بخش های مختلف از جمله شرکت ملی گاز است.

وی با بیان اینکه با توسعه روزافزون فناوری و نقش آن در توسعه فعالیت‌های صنعتی و خدماتی، ضرورت توسعه بخش‌های مهم کشور و تلفیق آن با فناوری‌هایی که ارائه خدمات به مردم را تسهیل می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. ارائه طیف وسیعی از خدمات در سطح کلان موضوع مهمی است که می تواند منافع بسیاری را برای مردم به همراه داشته باشد.

ایزدیار با تاکید بر اینکه این موضوع در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اهمیت مضاعف دارد و نیاز به اصلاحات در زمینه بهره برداری، تامین و مصرف انرژی از منظرهای مختلف است، گفت: خواستار کنترل و مدیریت هوشمند شد. کنتورهای گاز برای تخمین میزان انتقال داده، طبقه بندی و اتصال به دستگاه هوشمند توسط مشترکین با استفاده از پلت فرم هوشمند.

وی افزود: این دانش مستلزم مشارکت چارکی برای تکمیل فرآیند در سطح ملی، جلوگیری از تلفات انرژی گاز، افزایش سرعت و کارایی کنتور خوانی و انتقال اطلاعات و استفاده بهینه از این سرمایه ملی بود. با بهره گیری از دانش و تجربه متخصصان ایرانی، بستری برای اسکن کنتورها، ارسال اطلاعات آنها به شرکت ملی گاز و انتقال اطلاعات به مشترکان بر اساس مصرف گاز، برآورد هزینه و ارسال به تلفن همراه مردم راه اندازی شده است. گوشی ها در محیطی امن و هوشمند.
این فعال حوزه انرژی گفت: این محصول برای مدیریت هوشمند و آنلاین و نظارت بر کنتورهای صنعتی صنعتی، اسکن داده از راه دور و تایید قیمت گاز ساخته شده است. مشترکین خانگی و پیشرفته مانند شرکت های صنعتی و کارخانجات ارائه خواهد شد.
به گزارش ایزدیارو، تفاوت کنتورهای هوشمند گاز با کنتورهای آب و برق در این است که این پروژه به دلیل استانداردهای امنیتی و ایمنی بالا و در دسترس نبودن برق و غیره، نیازمند استفاده از بسترهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت اشیا و دسترسی به موبایل های موجود است. شبکه ها مناطق اندازه گیری
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا