اقتصادی

بهره‌برداری از نسل جدید کنتورهای هوشمند بر بستر NB-IoT در تهران و همدان

کنتور گاز خانگی هوشمند مبتنی بر فناوری NB-IoT محصول دانش بنیان یکی از شرکت های فناوری است که مشترکین می توانند با بررسی میزان مصرف در 70 روز گذشته، از پر مصرف بودن یا کم مصرف بودن آن مطلع شوند.

امیرحسین فرخی، رئیس توسعه کسب و کار یکی از شرکت های دانش بنیان در گفت وگو با ترندونی وی با بیان اینکه این شرکت یکی از زیرمجموعه های سرمایه گذاری صنعت نفت است، گفت: این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کنتور و رگولاتور در کشور و همچنین یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تخصصی در کنتور گاز خانگی .

وی با بیان اینکه کنتورهای گاز هوشمند تولیدی این شرکت بر اساس NB-IoT طراحی و تولید می شود، گفت: این کنتور با همکاری ایرانسل و یکی از شرکت های بخش خصوصی تولید و در نهایت وارد بازار شد.

فرخی با اشاره به جزئیات این کنتورهای هوشمند گاز خانگی توضیح داد: این کنتور که در دنیا به عنوان نسل بعدی کنتورهای هوشمند شناخته می شود، با برقراری ارتباط با مشترکان، اطلاعات و داده های مورد نیاز اپراتور در حوزه مصرف عمومی را ارسال می کند. از طریق گوشی هایشان

رئیس توسعه بازرگانی این شرکت با تاکید بر اینکه این کنتورها در سال جاری آماده بهره برداری است، خاطرنشان کرد: قرار است این کنتور در سال جاری با اولویت مشترکین صنعتی به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه فاز اول نصب این کنتورها در شهرهای تهران و همدان به این سیستم مجهز می شود، ادامه داد: مزیت این کنتور هوشمند نسبت به کنتورهای فعلی این است که قابلیت تنظیم ضریب دمای محیط را دارد. و کنتور را از راه دور بخواند.اتوبوس.

فرخی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، این کنتور هوشمند از طریق تلفن همراه با مشترکان ارتباط برقرار می کند و مشترکان می توانند از روی داده های ارسال شده به آنها از وضعیت مصرف انرژی خود در 70 روز گذشته اطلاع پیدا کنند و ببینند که مصرف کننده بالا هستند یا کم مصرف.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا