جامعه و خانواده

جمع‌آوری ۳۵ تن سنبل آبی از تالاب انزلی/لزوم تعیین حدود تالاب تا پایان هفته جاری

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر استفاده از همه ظرفیت های ملی و بین المللی برای احیای تالاب انزلی تاکید کرد.

به گزارش ترندونی علی سلاجقه در جلسه قرارگاه جهادی تالاب انزلی که صبح امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، شکل‌گیری قرارگاه جهادی برای نجات تالاب انزلی را حاکی از نگاه ملی به این پروژه عنوان کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های ملی، بین المللی و بخش خصوصی برای نجات تالاب انزلی استفاده شود.

وی با بیان اینکه این تالاب مساحتی بالغ بر ۳۷۰ هزار هکتار را زهکش می‌کند، خواستار اجرای یک مدیریت جامع حوزه آبخیز برای نجات تالاب انزلی به عنوان الگویی برای کشور شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: باید یک تقویم زمانی برای اجرای همه عملیات پیش‌بینی شده برای تالاب انزلی تهیه شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، سهم اصلی عملیات اجرایی این تالاب را از آن سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و تاکید کرد که در یک بازه زمانی دو ساله عملیات آبخیزداری در تالاب انزلی به پایان برسد.

سلاجقه در ادامه گفت: اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز، ورود رسوب به تالاب را متوقف کرده است و هزینه‌های لایروبی را از بین می‌برد.

وی در عین حال خواستار تعیین تکلیف بحث سنبل آبی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان شد.

سلاجقه در ادامه گفت: همزمان با هفته محیط زیست ۳۵ تن گیاه مهاجم سنبل آبی توسط محیط‌بانان با دستگاه دروگر مخصوص از سطح تالاب انزلی جمع آوری و از این پهنه آبی خارج شد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه تعیین حدود تالاب می‌بایست تا پایان هفته نهایی شود، گفت: در حوزه آبخیز تالاب انزلی نباید هیچ گونه کود و سمی مورد استفاده قرار گیرد و وزارت جهاد کشاورزی، جایگزین‌های آن را در اختیار بهره برداران قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های عضو قرارگاه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود برای نجات تالاب انزلی ارایه کردند.

انتهای پیام
     

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا