جامعه و خانواده

آمادگی برای ارائه خدمات سلامت به زائران در مسیر پیاده روی رضوی/آماده باش۳۰۰۰ نیرو در استان رضوی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکانات و آمادگی کامل نیروهای بهداشتی و درمانی در مسیر پیاده روی زائران رضوی بازدید و از آمادگی کامل آنها برای ارائه خدمات مطلوب به زائران خبر داد.

به گزارش ترندونی، دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از مسیر پیاده روی زائران رضوی، با اشاره به آماده باش سه هزار نفر از نیروهای بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی به زائران مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر، گفت: تعدادی از این نیروها در اطراف و داخل بارگاه مطهر رضوی برای ارائه خدمات، حضور دارند. همچنین ۲۶۸ دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶۰ دستگاه آمبولانس از سایر دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر پیاده روی زائران و اطراف و درون حرم مطهر رضوی استقرار دارند.

وی با اشاره به امکانات کامل درمانی اتوبوس آمبولانس های اورژانس، از وجود ۱۱ تا ۱۳ تخت در هر یک از آنها خبر داد و گفت: اتوبوس آمبولانس ها با دستگاه هایی مانند ونتیلاتور و دی سی شوک و داروهای اولیه همانند یک بیمارستان سیار، خدمات مورد نیاز بیماران و مصدومان را ارائه می کنند و امسال در این مراسم ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیر پیاده روی و اطراف حرم مطهر رضوی، استقرار دارند. 

وزیر بهداشت از بکارگیری موتورلانس به عنوان یکی از ابتکارات اورژانس در ارائه خدمات سریع به بیماران و مصدومان یاد کرد و گفت: موتورلانس ها با امکانات مناسب می توانند با سرعت بالا خدمات مورد نیاز را ارائه کنند و در مراسم عزاداری امسال نیز ۲۵ دستگاه موتورلانس اورژانس بکار گرفته شده است.

دکتر عین اللهی به آماده باش ۵ فروند بالگرد اورژانس در استان خراسان رضوی در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۲۵ ایستگاه سلامت و ۳۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی در استان خراسان رضوی، آماده خدمت رسانی به زائران در این ایام هستند و نیروهای بهداشتی و درمانی در این استان با لغو مرخصی هایشان در آماده باش کامل قرار دارند. 

وی با بیان اینکه دو بیمارستان صحرایی در مسیر پیاده روی زائران رضوی استقرار دارند، گفت: در اطراف بارگاه مطهر رضوی نیز یک بیمارستان سیار با امکانات کامل برای ارائه خدمات مورد نیاز زائران راه اندازی شده و البته در این ایام، نظارت های بهداشتی نیز  تشدید شده به گونه ای که ۷۰۰ نیروی بهداشتی در موکب ها و محل های طبخ غذا برای زائران، بازرسی های بهداشتی را انجام می دهند. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: امسال ۵۸ تیم واکنش سریع اورژانس در ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر در اطراف بارگاه مطهر رضوی فعالیت دارند تا خدمات فوریت های پزشکی به سرعت به زائران ارائه شود. 

بر اساس گزارش وبدا، دکتر عین اللهی ضمن تقدیر از خادمان سلامت در این مراسم باشکوه، گفت: شمار قابل توجهی از نیروهای بهداشتی و درمانی پس از ارائه خدمت در ایام اربعین برای خدمتگزاری به زائران رضوی تلاش می کنند که این خدمات قابل تقدیر است.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا