برون مرزی

تولید تجاری نقاط کوانتومی عاری از سرب برای استفاده در حسگرها

شرکتی که متخصص در توسعه نقاط کوانتومی مادون قرمز است از تولید نقاط کوانتومی عاری از سرب خبر داد که نسبت به طول موج‌های یک هزار و ۵۵۰ نانومتر حساس هستند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آخرین پیشرفت شرکت متخصص در سنتز نقاط کوانتومی فناوری INFIQ® دارای حساسیت بی‌نظیر مادون قرمز طول‌موج کوتاه (SWIR) است. این سطح از عملکرد در بخش‌های دیگر صنعت بسیار مفید و کاربردی بود و پیشرفت حسگری SWIR را در بازار‌های کالا‌های مصرفی سرعت می‌بخشد، کاربرد‌های جدید هیجان‌انگیز را در گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، وسایل نقلیه خودران و موارد دیگر باز می‌کند.

این شرکت در سال گذشته به لطف فرآیند تولید نقاط کوانتومی نوآورانه به حساسیت در طول موج یک هزار و ۴۰۰ نانومتر رسید در حالی که حساسیت اکثر نقاط کوانتومی بدون سرب به طول موج‌های یک هزار و ۲۰۰ نانومتر محدود هستند.

رسیدن به یک هزار و ۵۵۰ نانومتر به دلیل دشواری رشد نقاط کوانتومی بدون سرب با توزیع اندازه یکنواخت و تقریبا هم شکل چالش برانگیز بوده و به طور خاص، کنترل رشد نقاط کوانتومی بدون آسیب رساندن به خواص نوری که آنها را برای کاربرد‌های دستگاهی مناسب می‌کند، دشوار است.

هائو پانگ، مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت، گفت: در این شرکت متعهد به پیشروی در زمینه نوآوری و ارائه فناوری نقاط کوانتومی پیشرو به شرکا و مشتریان خود هستیم. این دستاورد نقاط کوانتومی بدون سرب با قابلیت تنظیم تا ۵۵۰ نانومتر نقطه عطفی برای صنعت SWIR است که ما را در موقعیت پیشرو در تولید نقاط کوانتومی بدون سرب قرار می‌دهد.

وی می‌افزاید: ساخت نقاط کوانتومی بدون سرب اکنون بسیار دشوار و دستاورد بزرگی است؛ زیرا ارزش زیادی برای فناوری SWIR در بازار دارد. با این حال، تیم این شرکت به عنوان متخصص در نقاط کوانتومی مادون قرمز و راه حل‌های نقاط کوانتومی متعهد بوده که نوآوری را فراتر از مرز‌ها پیش ببرد و همیشه می‌خواهیم بهترین راه حل‌ها را به مشتریان و شرکای ممتاز خود ارائه دهیم. عملکرد فناوری نقاط کوانتومی INFIQ® نه تنها پیشرفته‌ترین راه حل برای تصویربرداری و حسگری SWIR در بازار بوده؛ بلکه تا حد زیادی مطلوب‌ترین گزینه صنعت نیز است.

مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت عنوان کرد: با افزایش تقاضا برای مواد نیمه هادی، نقاط کوانتومی غیر سربی مانند فناوری مادون قرمز بدون سرب INFIQ کلید ورود SWIR به بازار‌های مصرف خواهند بود. این فناوری در حال ایجاد انقلاب واقعی در بازار است.

گفتنی است، نقاط کوانتومی، به بلورهای نیمه‌هادی در ابعاد نانو (10-1 نانومتر) اطلاق می‌شود. این نانوساختارها شامل 200 تا 10000 اتم تشکیل بوده و اندازه آن‌ها تقریباً برابر با اندازه یک پروتئین درشت است.

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا