عمومی

ناپایداری وضعیت جوی در برخی نقاط هرمزگان

امروز سامانه فصلی در ارتفاعات هرمزگان فعالیت دارد که در پاره‌ای از نقاط موجب تقویت ناپایداری‌های جوی می‌شود.

ناپایداری وضعیت جوی در برخی نقاط هرمزگانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان از جمله ارتفاعات مرکزی و غربی با رشد ابر‌های همرفتی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.
مرضیه سی سی پور افزود: توصیه می‌شود با توجه به تقویت ناپایداری‌ها در ارتفاعات استان و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی، از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع به ویژه در مناطق غربی استان خودداری شود.
وی گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق مرکزی استان و نوار ساحلی که شرایط بارشی مهیا نیست تند باد موقت همراه با گردوخاک و کاهش موقت دید مورد انتظار است.
سی سی پور افزود: دریا از ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در محدوده بنادر مرکزی و غربی متلاطم است و با توجه به تاثیر ناپایداری‌های جوی تا نوار ساحلی، احتمال وقوع رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای در جزایر غربی استان و محدوده تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

بیشتربخوانید:پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۲ مرداد
کارشناس هواشناسی گفت: توصیه می‌شود صیادان در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب از تردد دریایی در بنادر مرکزی و غربی خوددداری کنند و تمهیدات لازم در این مناطق صورت پذیرد.
وی افزود: ناپایداری‌های جوی روز یکشنبه نیز در پاره‌ای از نقاط استان قابل توجه است.
سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی به تدریج تا روز‌های پایانی هفته جاری در غالب نقاط استان افزایش نسبی مورد انتظار است.

دکمه بازگشت به بالا