عمومیکسب و کار ایرانی برتر

چطور دستبند را کوتاه کنیم؟

چگونه گردنبند طلا و یا دستبند طلای خود را کوتاه کنیم؟!

شاید بعضی وقت‌ها به دلیل این که ی و یای به شما کادو داده می‌شود، سایزش مناسب گردن و یا دست شما نباشد و به اصطلاح برایتان گشاد باشد…؛ یا مثلاً گردنبندی قدیمی را پیدا می‌کنید و حال نسبت به تغییر مد و استایل، زنجیر آن کمی بلند است و دوست دارید کوتاه‌تر شود!ما امروز در این محتوا قرار است راه‌ها و روش‌های کوتاه‌ کردن گردنبدها و دستبندهای طلا را به شما آموزش دهیم تا شما خیلی راحت در خانه و فقط با داشتن چند ابزار که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود؛ زنجیر دستبند و یا گردنبند خود را کوتاه کنید و بتوانید از زیبایی و درخشش آن، لذت وافر ببرید!

 

  • آیا می‌شود گردنبندها و دستبندهای طلا را کوتاه کرد؟
  • در کجا و توسط چه کسی می‌توان گردنبند و دستبندها را کوتاه کرد؟
  • آیا در خانه هم می‌شود، زنجیر گردنبندها و دستبندها را کوتاه کرد؟
  • روش کم کردن تعداد حلقه‌های زنجیر گردنبندها و دستبندها
  • کوتاه کردن دستبندهای مهره‌ای سنگی

آیا می‌شود گردنبندها و دستبندهای طلا را کوتاه کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله! کوتاه کردن زنجیر گردنبندها و دستبندها کاری شدنی است؛ اما بستگی به خود زنجیر و قالب و شکلش دارد. شاید گاهاً دیده و یا شنیده باشید که در مغازه طلا فروشی، شخص متصدی و طلا فروش می‌گوید: «بلندی این زنجیر، قابلیت تغییر دارد و می‌توان آن را کوتاه کرد تا مناسب شما شود!»

پس به طور کلی کوتاه کردن زنجیرهای دستبندها و گردنبندها، کاری معمول و شدنی است؛ فقط باید بدانید که چطور و چگونه که به زنجیر گردنبند و یا دستبند، آسیبی نرسد…!

در کجا و توسط چه کسی می‌توان گردنبند و دستبندها را کوتاه کرد؟

حال که متوجه شدیم کوتاه کردن زنجیر گردنبندها و دستبندها، کاری شدنی است و می‌توان انجامش داد؛ سوال دوم مطرح می‌شود: که چه کسانی می‌توانند این گردنبندها و دستبندهای بزرگ و بلند را کوتاه کنند؟!

در پاسخ به پرسش دوم باید گفت، بعضی از زنجیرهایی که به شکل خاص هستند و مهره‌های زنجیر آن به شدت به هم متصل‌اند و حلقه‌های باریک و کوچکی دارند؛ بهتر است که توسط استادکار و طلا ساز کوتاه شود تا زنجیر گردنبند یا دستبند، آسیب نبیند!

پس گزینه اول: رفتن به سراغ کارگاه تعمیر و ساخت زنجیرهای طلاست که با ظرافت و دقت، این فرایند کوتاه سازی انجام شود و زنجیر آسیبی نبیند و همانطور درخشان و زیبا بماند…!

آیا در خانه هم می‌شود، زنجیر گردنبندها و دستبندها را کوتاه کرد؟

برای پاسخ به این سوال، همانند دو سوال قبلی نمی‌توان به قاطعیت گفت: بله…! چرا که فقط بعضی از زنجیرهای گردنبندها و دستبندها را می‌شود در خانه کوتاه کرد.

مثلاً زنجیر گردنبندی را می‌شود کوتاه کرد که حلقه‌های درشت داشته و بتوان از راه کم کردن تعداد حلقه‌ها، زنجیر را کوتاه کرد. ولی زنجیری که حلقه‌های آن کوچک و ریز باشد، به دلیل این که در خانه تجهیزات و ابزار مناسب وجود ندارد؛ بهتر است که در کارگاه و زیر نظارت استادکار و طلا ساز، کوتاه شود.

روش کم کردن تعداد حلقه‌های زنجیر گردنبندها و دستبندها

همانطور که قبلاً اشاره شد، زنجیرهایی که دارای حلقه‌های درشت هستند را می‌توان در خانه با استفاده از یک انبردست، کوتاه کرد.

روش فرایند به این صورت است که ابتدا یک محل مناسب که دارای یک سطح صاف است پیدا کنید؛ این سطح صاف مثل: میز تحریر، کابینت آشپزخانه و یا هر سطح صاف دیگری است. بهتر است که میز کار، تمیز و یا خلوت باشد که اگر در هنگام انجام فعالیت، حلقه‌ای افتاد بتوان به راحتی آن را پیدا کرد و آن حلقه، گم نشود!

سپس، بعد از پیدا کردن یک میز کار مناسب، یک انبر دست با نوک باریک بیاورید. زنجیر را به دست گرفته و حلقه‌ها را با استفاده از انبردست نوک باریک، از زنجیر اصلی جدا کنید. توجه داشته باشید که حلقه‌های زیادی را از زنجیر جدا نکنید که زیادی تنگ نشود.

مدام آن را در گردن و یا روی دست امتحان کنید تا متوجه سایز مناسب نسبت به گردن و یا دستتان شوید.

در آخر حلقه‌های دو طرف زنجیر را به هم وصل کرده و آن را امتحان کنید.

قبلاً گفتیم باز هم می‌گوییم: این کار و این روش، صرفاً برای گردنبندها و دستبندهایی است که حلقه‌های زنجیر درشتی دارند.

کوتاه کردن دستبندهای مهره‌ای سنگی

برای کوتاه کردن دستبندهایی که از مهره‌های سنگی ساخته شده‌اند، فقط کافی است که چند تا از مهره‌های سنگ را از نخ بیرون آورید و نخ را مجدد گره بزنید، این گونه دستبند کوتاه می‌شود و شما می‌توانید خیلی راحت از آن استفاده کنید و لذت ببرید…!

در بالا به روش‌های کوتاه کردن زنجیرهای گردنبند و دستبندهای طلا اشاره کردیم و گفتیم که کدام زنجیر باید توسط استادکار و طلاساز کوتاه شود و یا کدام زنجیر در خانه! حال ما به طور کلی به شما پیشنهاد می‌کنیم کهطلا و جواهرات از آن دسته اکسسوری های پرطرفدار است که همه افراد به داشتن آن تمایل دارند. در میان انواع این زیورآلات, گردنبندها و دستبندها از محبوبیت بیشتری برخوردارند و در استایل شما بیشتر خودنمایی میکنند. علاوه بر خانمها, آقایان هم به این اکسسوری جذاب علاقه دارند.

شاید برای شما هم پیش آمده که گردنبند و یا دستبندی را از قبل داشتید و یا هدیه گرفتید و با توجه به تغییر سایز استایل خود, یا به خاطر هماهنگ نبودن این اکسسوری ها با نوع پوشش و نیز به دلیل و یا عوض شدن مد بخواهید تغییراتی در آن بدهید و این زیورآلات خود را کوتاه یا تنگ کنید. ما در این مقاله میخواهیم روش های کوتاه کردن دستبند نقره و گردنبند را در خانه به شما آموزش دهیم تا با ابزار سادهای که در اختیار دارید به راحتی بتوانید آن را به سلیقه خود کوتاه کنید و مورد استفاده قرار دهید. انجام این کار در خانه برایتان لذت بخش خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا میتوان گردنبند و دستبند را در خانه کوتاه کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید این نکته را متذکر شویم که کوتاه کردن دستبند و گردنبند مانند و یا اصولی دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

بعضی گردنبندها و دستبندها را که از حلقههای درشت ساخته شدهاند را میتوان در خانه کوتاه کرد. برای این کار به وسایلی نظیر انبردست, ذره بین, انبر(پنس), پیچ گوشتی, کاتر و قیچی نیاز دارید.

ولی بعضی دیگر را به دلیل اینکه حلقه های ظریف و کوچکی دارند و نیز مهره های زنجیر آن به هم متصل هستند, نمیتوان در خانه کوتاه کرد و بهتر است به طلا سازی مراجعه کنید تا توسط طلاساز کوتاه شود و به زیورآلات شما آسیبی وارد نشود و نیز از ارزش طلای آن کم نشود.

انواع طلاهای ظریف مانند و یا را که از زنجیرهای نازک و ظریفی ساخته شدهاند, بهتر است در خانه تعمیر نکنید. ولی به طور کلی اگر روشهای کوتاه کردن دستبند و یا گردنبند را در خانه بدانید, میتوانید بعضی از این اکسسوری ها را در خانه کوتاه کنید.

روشهای کوتاه کردن دستبند و گردنبند در خانه

برای کوتاه کردن این اکسسوری های جذاب همان طور که بیان کردیم نیاز به وسایلی داریم تا بتوانیم با دقت این زیورآلات با ارزش را تغییر سایز دهیم. روش پیشنهاد میشود که در ادامه برای شما شرح دهیم.

  • در ابتدا باید بدانیم کوتاه کردن دستبند و گردنبند بستگی به نوع زنجیر طلا, قالب و شکل آن دارد. هر چقدر زنجیر حلقه های درشت تری داشته باشد کوتاه کردن آن در خانه راحت تر است. اگر زیورآلات شما حلقه های درشت دارد میتوان با کم کردن تعداد حلقه ها به وسیله یک ابزار مانند انبردست, زنجیر را کوتاه کرد. مانند که از حلقه های درشتی تشکیل شده و با کمی دقت میتوانید آن را در خانه کوتاه کنید.
  • میتوانید برای کوتاه کردن گردنبند و دستبندهایی که مهره های سنگی دارند, با توجه به سایز دلخواه خود, مهره ها را از نخ بیرون آورید, سپس نخ را به صورت بافت گره بزنید. قبل از استفاده حتما از محکم بودن گره ای که زدید اطمینان حاصل کنید.
  • برای کوتاه کردن دستبند یا گردنبند چرمی, باید دستبند را دور دستتان بپیچید و سایز اضافه آن را با یک خودکار یا ماژیک علامت بزنید. سپس به وسیله پیچ گوشتی زبانه اهرمی قفل آن را فشار دهید تا قفل آن آزاد شود و از دستبند جدا شود. در ادامه با یک کاتر یا قیچی قسمت اضافی را برش دهید و در آخر مجددا قفل را در جای خود قرار دهید و با فشردن زبانه اهرمی از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب دستبند شما به سایز دلخواهتان تبدیل میشود.
  • همچنین توجه به عیار طلا نکته مهمی است. طلاهایی با عیار پایین, به دلیل ترکیب با فلزات دیگر مقاوم هستند و کوتاه کردن دستبند یا گردنبند هایی که عیار پایین دارند در خانه امکان پذیر می‎باشد. این گونه زیورآلات با عیار پایین معمولا سفیدرنگ میباشند. ولی طلا با عیار بالا به دلیل اینکه با فلزات کمتری ترکیب شده نرم و شکننده است و کوتاه کردن آن در خانه مناسب نمیباشد.

اگر چه روش کوتاه کردن دستبند یا گردنبند و بعضی از زنجیرها در خانه امکان پذیر است ولی توصیه ما این است این اکسسوری های با ارزش را در خانه تعمیر نکنید و سعی کنید آنها را به دست طلاساز با تجربه بسپارید تا ضربهای به زیورآلات شما وارد نشود و آسیب نبیند, زیرا امکان دارد روی طلا خراشیدگی و خط ایجاد شود و یا بشکند. همچنین در هنگام کوتاه کردن این اکسسوری ها باید توجه داشته باشیم که قفل آن نشکند.

خرید آنلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله شما را با روش های ساده کوتاه کردن دستبند طلا و گردنبند در خانه آشنا کردیم. همچنین درباره زنجیرهای ظریف و شکننده نیز مطالبی را بیان کردیم و گفتیم بهتر است برای کوتاه کردن این گونه اکسسوری ها به طلاسازی مراجعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا