ورزش و تندرستی

مهمدی شگفتی‌ساز و اولین فینالیست ایران/ دادمرز حریف قهرمان جهان نشد

علیرضا مهمدی به فینال وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان رسید اما پویا دادمرز با شکست از قهرمان جهان به دیدار رده‌بندی وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی ۲۰۲۳ جهان رفت.

به گزارش ترندونی، در ادامه رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در نیمه نهایی به مصاف الدانیز عزیزلی دارنده ۲ مدال طلای جهان از آذربایجان رفت که با شکست ۳ بر ۲ از این کشتی‌گیر به دیدار رده‌بندی رفت.

دادمرز پیش از این پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سابولس لوسونس از صربستان را از پیش رو برداشت و سپس آدم بوراک اوزون قهرمان اروپا از ترکیه را ۳-۰ شکست داد.

اما در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی در نیمه نهایی به مصاف میهایل برادو از مولداوی رفت که با پیروزی 5 بر یک به دیدار فینال رسید. این کشتی‌گیر خوزستانی که برای اولین بار ملی‌پوش شده است، با راه‌یابی به فینال شگفتی‌ساز شد.

مهمدی پیش از این به مصاف برنده کواچویچ از صربستان رفت و مقتدرانه به برتری ۸ بر صفر رسید. مهمدی در ادامه یاروسلاو فینچاکوف از اوکراین را ۴ بر یک شکست داد.

در ادامه مسابقات، امین میرزازاده ملی‌پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه‌نهایی برابر اسکار پینو ازکوبا کشتی می‌گیرد.

او در یک چهارم نهایی به مصاف رومس فریدریکاس از لیتوانی رفت و با نتیجه یک بر یک پیروز شد تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. میرزازاده در دورهای قبل سوغومونیان از برزیل را ۹ بر ۰ و میخایلو ویشنویتسکی از اوکراین  را ۲ بر یک شکست داده بود.

پیش از این محمدعلی گرایی در دور دوم وزن ۷۷ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب کوساکا از ژاپن شد. گرایی در دور اول ۲ بر صفر آدلت تیولیوبایف از روسیه را مغلوب کرده بود.

کشتی‌گیر ژاپنی تا مرحله نیمه نهایی پیش رفته اما یک کشتی سخت با آکژول محموداف قهرمان جهان از قرقیزستان دارد. اگر کشتی‌گیر ژاپنی فینالیست شود گرایی شانس کسب مدال برنز را بدست می‌آورد که البته کار بسیار سخت و چیزی شبیه معجزه است.

این خبر تکمیل می‌شود…

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا