ورزش و تندرستی

کشتی آزاد امیدهای جهان/فیروزپور با شکست مقابل روسیه به مدال نقره رسید

به گزارش شفاف، محمدصادق فیروزپور سخنگوی وزن 74 کیلوگرم ایران در آخرین دیدار با چرمن شب گذشته در رقابت های جهانی کشتی آزاد زیر 23 سال 2021 در بلگراد صربستان به مصاف هم رفت. والیف، دارنده مدال نقره جهان زیر 23 سال از روسیه. او روی فرش رفت و در نهایت 7 بر 6 شکست خورد و به مدال طلا نرسید. فیروزپور در آخرین ثانیه 7 بر 2 عقب بود اما 4 امتیازی که در ثانیه آخر به دست آورد کمکی به او نکرد و در نهایت با یک امتیاز شکست خورد.

فیروزپور در دور نخست روز گذشته (شنبه) سیمونه وویچکوفسکی از لهستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی سپس 10 بر 2 پروین مالک را شکست داد و در مبارزه سوم 14 بر 6 سیمون مارچل اتریشی را شکست داد. فیروزپور در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر 2 ارمنستان هارایارعلی خانیان دارنده مدال نقره اروپا را شکست داد و راهی فینال شد.

مدال طلای وزن 61 کیلوگرم نیز به آرسن هاروتونیان ارمنستانی رسید که در فینال با نتیجه 11 بر 7 آرتور چبودایف روسی را شکست داد. ایران و روسیه برای کسب عنوان تیمی رقابت تنگاتنگی دارند.

در ادامه وزن 5 ثانیه سجاد غلامی نماینده ایران برای کسب مدال طلای وزن 86 کیلوگرم به مصاف محمد علی اف اوکراینی می رود. برای مدال برنز، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم و سید مهدی هاشمی در وزن 125 کیلوگرم مبارزه کردند.

قبل و بعد از پایان مسابقات 5 وزن اول، مدال طلا توسط امیرعلی آذرپیرا sv. 97 کیلوگرم ir احمداس محمدنژاداس جواناس sv. 57 کیلوگرم سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافت.

دکمه بازگشت به بالا