حوادث و رویدادها

آمار خودکشی در آمریکا رکورد زد

بر اساس داده‌های دولتی آمریکا که به تازگی منتشر شده، سال گذشته (۲۰۲۲) آمار خودکشی در این کشور رکورد زده است.

به گزارش ترندونی به نقل از الجزیره، ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ میلادی بیشترین تعداد خودکشی را ثبت کرده و بنابر آمار دولتی در این سال بیش از ۴۹ هزار نفر قربانی خودکشی شده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) روز گذشته (پنجشنبه) داده‌های جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌دهد خودکشی بیش از هر زمان دیگری پس از جنگ جهانی دوم در این کشور شایع شده است.

داده‌های CDC همچنین نشان داده است که موارد خودکشی در مردان تقریباً ۷۹ درصد از کل تعداد خودکشی‌های سال ۲۰۲۲ در این کشور را تشکیل می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند: از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر بر این باورند که جامعه آمریکا با بحران بهداشت روانی مواجه است. همچنین بسیاری از مردم این کشور هنوز معتقدند که درخواست کمک در موارد مربوط به مشکلات روانی، نشانه ضعف است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که این آمار فزاینده ممکن است ناشی از طیفی از عوامل از جمله نرخ بالای افسردگی و دسترسی محدود به خدمات بهداشت روان باشد. با این حال برخی دیگر از کارشناسان، در دسترس بودن اسلحه را عامل افزایش موارد خودکشی در این کشور می‌دانند.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که نیمی از این افراد با تفنگ اقدام به خودکشی کرده‌اند.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا