حوادث و رویدادها

رشد چشمگیر خشونت‌ با سلاح گرم در ۲۰۲۳ در آمریکا

در حالی که نگرانی‌ها نسبت به رشد خشونت‌های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در آمریکا به شدت افزایش یافته، آمار نشان می‌دهد که تنها از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون ۱۷ هزار و ۷۳۷ نفر قربانی این حوادث مرگبار شده‌اند.

به گزارش ترندونی به نقل از آناتولی، امروز (جمعه) دوم ماه ژوئن در آمریکا روز «آگاهی از خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم» است و متاسفانه تراژدی خشونت‌های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور به شدت افزایش یافته و تنها طی پنج ماه نخست سال جاری، ۱۷ هزار و ۷۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۱۴ هزار و ۷۲۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین طی این پنج ماه ۱۱۳ کودک از نوزادی تا سن ۱۱ سالگی و همچنین ۶۴۲ کودک ۱۲ تا ۱۷ ساله در آمریکا قربانی خشونت مسلحانه شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در این بازه زمانی در عین حال ۱۸۹۴ کودک نیز بر اثر خشونت مسلحانه زخمی شده‌اند.

بر اساس داده‌های مرکز بایگانی خشونت با سلاح گرم در آمریکا در کلِ سال گذشته میلادی (2022)، ۴۴ هزار و ۳۶۲ نفر از جمله ۱۶۸۳ کودک در نتیجه خشونت‌های مسلحانه به قتل رسیده و ۳۸ هزار و ۵۹۲ نفر زخمی شده‌اند.

اداره بایگانی خشونت در تعریف «حمله مسلحانه دسته جمعی» از معیارهای اداره تحقیقات فدرال (FBI) استفاده می‌کند. بر این اساس، حملات مسلحانه ای که در آن دست‌کم چهار نفر غیر از مهاجم جان خود را از دست بدهند، «حمله مسلحانه گسترده» محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا