عمومی

معترضان طرح مجلس در باره وکالت دادگستری،چه می گویند؟

در چند هفته گذشته ، عملکرد مجلس سیزدهم به طور فزاینده ای جنجال و بحث بین دو گروه از وکلا و فارغ التحصیلان اقتصاد را برانگیخت.به اصطلاح طرح تسهیل تجارت ، بهانه ای برای تسهیل صدور گواهینامه های تجاری خاص که توسط کمیسیون جهش تولید از دیدگاه صرفاً اقتصادی تولید شده است ، گامی نادر است و با قوانین و مقررات اساسی قانون و عدالت مغایرت دارد. ظرفیت آزمون ورودی کانون وکلا،حد نصاب نتیجه این آزمون فرمول عجیبی در جهت آن است هماهنگی ساده داوطلبان با ارسال پاسخ نامه سفید همه داوطلبان با نمره صفر در امتحان پذیرفته می شوند (وقتی حد نصاب 70٪ از میانگین نمره یک درصد آزمون به طور متوسط ​​تعیین شد)این طرح با برچسب انحصار زدایی کانون های وکلا ایجاد شد ، بنابراین بیست سال پیش دادگاه ها مقاله ای تحت عنوان 187 را تصویب کردند و مجوز وکالت صادر کردند. بیست سال پیش ، این مقاله به بهانه اشتغال و انحصار اقتباس شد کسانی که در آزمون وکالت قبول شدند ، در آزمون پروژه نیز شکست خوردند و به بررسی دلایل ضعف خود ادامه ندادند ، اما مدرک دکتری خود را مشروعیت دانستند ، از طراحان انتقاد کردند و هرگز به آنها نگفتند که شاید مشکل فقط ناتوانی شما در به سوالات آزمون پاسخ دهید ، اما ممکن است در توانایی آنها برای اخذ دکترا شک کنید.

چالش ها و موضوعات مورد بحث توسط جامعه حقوقی به طرق مختلف مطرح شده است ، منطقی و با این استدلال که به دلیل نادیده گرفتن نمایندگان مجلس از اعتراضات ، نمایندگان پارلمان تهران و مجلس شیراز اعتراض خود را آغاز کرده اند. در استان فارس. گروهی از وکلای شیراز و تهران با حضور در مجلس شیراز و میدان بهارستان ، در اعتراض به تصمیمات نمایندگان مجلس ، عکس ها و نوشته هایی را در دست داشتند. آنها با آگاهی از سطح کیفیت آزمایش ، این را روشن کردند قربانیان اصلی این طرح دادگاه ها و دادگاه ها خواهند بود که باید برای دعاوی برنامه ریزی شده علیه افرادی باشد که نتوانستند در آزمون وکالت قبول شوند.

دادگاه اعتراض کرد که سهل انگاری و تسهیل صدور مجوز حرفه ای پایان خوبی نخواهد داشت. به امید تحقق قانون و سپس افرادی که حداقل شرایط علمی را برای پذیرش در آزمون تخصصی ندارند ، برای درک قانون آن شکایت می کنند.جالب اینجاست که رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تعصب می گوید جوانانی که مجوز وکالت می گیرند به تدریج تجربه کسب می کنند و نحوه کار را می دانند و این س unال بی پاسخ می ماند ، چه کسی هزینه این حق نقض شده و هزینه های تلف شده را پرداخت می کند؟

وکیل

دکمه بازگشت به بالا