حوادث و رویدادها

“هشدار زودهنگام”، شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا در ۲۰۲۲

“روز جهانی کاهش خطر بلایا” هر ساله در 13 اکتبر برگزار می شود.

به گزارش ترندونی، روز جهانی کاهش خطر بلایا اولین بار در سال 1989 پس از فراخوان مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ترویج فرهنگ جهانی آگاهی از خطرات و کاهش بلایای طبیعی و پس از آن هر سال اعلام شد. 13 اکتبر به عنوان روز کاهش خطر بلایا جشن گرفته می شود تا آگاهی از اهمیت درک خطراتی که مردم با آن روبرو هستند افزایش یابد.

موضوع امسال (2022) روز جهانی کاهش خطر بلایا است “هشدار قبلی” تعیین شده است. این روز فرصتی برای برجسته کردن پیشرفت‌هایی است که کشورها در کاهش آسیب‌پذیری در برابر بلایا و تلفات جانی، اقتصادی و سلامتی داشته‌اند.

این روز همچنین افراد و گروه هایی را در سراسر جهان که برای کاهش خطر بلایا تلاش می کنند، به رسمیت می شناسد.

بر اساس گایدلی، همکاری بین‌المللی برای ارائه کمک‌های رسمی توسعه (ODA) و تقویت ظرفیت‌های تاب‌آوری در برابر بلایا در واکنش به رویدادهای شدید جوی و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی مورد نیاز است.

اخیراً بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی در بیشتر کشورها رو به افزایش است و بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، در ماه سپتامبر سال جاری، سیل ناشی از باران های موسمی یک سوم خاک پاکستان را زیر آب برد و باعث شد حدود 15 درصد از جمعیت این کشور آواره یا متاثر شوند و حدود 1700 نفر نیز آواره شده اند. زندگی می کند.

بدین منظور آمادگی تمامی کشورها برای مقابله با خطرات ناشی از بلایای طبیعی و غیرطبیعی و اقدامات مناسب در زمینه کاهش این خطرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا